افزایش عجیب پدیده طلاق در میان سالمندان کرمانشاهی؛

سر پیری و معرکه گیری!

کد خبر: 301141
|
09:01 - 1396/12/10
نسخه چاپی
سر پیری و معرکه گیری!
اسلام آبادخبر: آمارها نشان می دهد که طلاق میان سالمندان کرمانشاهی افزایش یافته است.

به گزارشاسلام آباد خبر، به نقل ازشبکه اطلاع رسانی مرصاد، طلاق منفورترین حلال الهی است که بر اساس نتایج تحیقات انجام شده به طور معمول در پنج سال نخست زندگی زناشویی رخ می دهد اما متاسفانه این روزها شاهد ترویج آن میان سالمندان نیز هستیم.

گذشته از بررسی علت طلاق میان سالمندان که البته در ادامه گزارش به آن اشاره می شود لازم است مسئولان و برنامه ریزان کشور به طور جدی آسیب های دوران سالمندی را شناسایی کنند و راهکارهایی اساسی را پیش از فراگیری بیشتر به اجرا درآورند.

رشد 26 درصدی طلاق میان سالمندان کرمانشاهی

علیرضا قبادی در گفتگو با خبرنگار مرصاد در خصوص آمار طلاق در 9 ماه امسال اظهار داشت: در این مدت 44 مورد طلاق میان افراد 60 تا 64 ساله رخ داده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 26 درصد افزایش داشته است؛ همچنین 23 مورد طلاق میان افراد 65 تا 69 ساله ثبت شده که البته در این سن نسبت به دوره قبلی هشت درصد کاهش رخ داده است.

وی افزود: ثبت 19 مورد طلاق در سن 70 تا 74 و 42 مورد در سنین 75 سال به بالا نیز به ترتیب از کاهش 9.5 درصدی و افزایش 11 درصدی طلاق نسبت به 9 ماه نخست سال قبل حکایت دارد.

قبادی خاطر نشان کرد: طی این مدت 69 مورد ازدواج نیز در سنین 60 تا 64، 61 مورد در سنین 65 تا 69، 29 مورد در سنین 70 تا 74 سالگی و 58 مورد نیز در سنین بالای 75 سال ثبت شده است.

قبح طلاق شکسته شده است

علیرضا قاسمی در گفتگو با خبرنگار مرصاد، با اشاره به اینکه متاسفانه کرمانشاه از نظر آمار طلاق در جایگاه خوبی قرار ندارد، اظهار داشت: یافته های مطالعات نشان می دهد طلاق  بین زوجین تازه ازدواج کرده و کمتر از طول زندگی مشترک پنج سال، معمولا رخ می دهد اما اخیرا این شرایط تغییر کرده و طلاق حتی میان زوج های با سابقه 20  سال زندگی مشترک نیز دیده می شود.

وی افزود: طلاق به عنوان یک راهکار مقابله ای در ازدواج های ناموفق قلمداد شده و همین نیز سبب عادی تر شدن آن گردیده است؛ در واقع دیدگاه های سنتی سوختن و ساختن از بین رفته و قالب های فکری جدیدی باترویج رسانه ها و فضای مجازی غالب شده است.

به گفته قاسمی یکی از دلایل ترویج طلاق در سنین بالاتر شاید استقبال بیشتر زنان از تغییرات جدید رخ داده در زندگی است تغییراتی که در موارد زیادی مردان نتوانسته اند خود را با آن وفق دهند.

وی با بیان اینکه تمهیدات و شرایط برای طلاق ساده تر شده است، افزود: در این روزها افراد دیگر برای طلاق سرزنش نمی شوند و گویی قبح آن شکسته شده و در نتیجه هم میان جوانان و هم سالمندان امری عادی تلقی می شود.

قاسمی از تاثیرات فضای مجازی در ایجاد قالب های فکری جدید خبر داد و گفت: به طور کلی شکل گیری قالب های فکری جدید متاثر از تغییرات کلی که زنان توانایی انطباق بیشتری با آن دارند در شدت یافتن روند طلاق میان سالمندان و افراد با طول زندگی مشترک بالاتر نقش داشته است.

وی افزود: از یک سو تغییر نگرش زنان به مسائلی نظیر خانه داری و از سوی دیگر تغییر ارزش هایی نظیر سوختن و ساختن سبب شده تا زوجین به فردگرایی و آزادی فردی بیشتر مایل شوند و در نتیجه به جای حل مشکلات به طلاق به عنوان نخستین راهکار بیندیشند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد