فلاحت پیشه تشریح کرد:

از تداوم کُردکشی ترکیه تا ضرورت تقویت فضای سیاسی سوریه/کُردها هیچ وقت با اقدامات تروریستی همراه نبودند

کد خبر: 301079
|
09:31 - 1396/12/06
نسخه چاپی
 از تداوم کُردکشی ترکیه تا ضرورت تقویت فضای سیاسی سوریه/کُردها هیچ وقت با اقدامات تروریستی همراه نبودند
اسلام آبادخبر: عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به اینکه ترکیه تداوم کُردکشی خود را به سمت خاک سوریه کشانده است، گفت: ایران باید با استفاده از ظرفیت دیپلماسی خود سبب تقویت فضای سیاسی سوریه شود.

به گزارشاسلام آباد خبر، حشمت الله فلاحت پیشه در خصوص آخرین حوادث و عملیات نظامی ارتش ترکیه در منطقه عفرین در شمال غرب کشور سوریه، گفت: در حال حاضر خیلی از کشورها سوریه را به محل حضور نظامی خودشان تبدیل کرده اند تا به بهره سیاسی و اقتصادی لازم در آینده دست یابند و این مهم شامل کشورهایی مانند ترکیه، ایالات متحده آمریکا و دیگر بازیگران منطقه ای نیز می شود.

 

 

نماینده مردم اسلام آباد غرب در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه زمینه بروز بحران در سوریه با نابودی داعش از بین رفته است، اظهار کرد: این مهم در حالیست که هم اکنون کشورهایی در حال ایجاد ناامنی در سوریه هستند که مدعی مبارزه با داعش بودند و مردم نگران حریم امن خود هستند.

 

 

وی ضمن تاکید بر اینکه ترکیه مقصر اصلی تحولات اخیر سوریه است، ادامه داد: باید اذعان کرد در حالی که سوریه به سمت ثبات سیاسی پیش میرفت، ترکیه تداوم کُردکشی خود را به سمت خاک این کشور کشانده است. در این بین نباید از یاد برد که ترکیه در 12 استان و با جمعیتی حدود 20 الی 25 میلیون نفر از شهروندانشان با مشکل و چالش مواجه شده و البته تلاش می کنند فرافکنی کنند.

 

 

این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه کردها از سال 2003 میلادی و بعد از فروپاشی نظام صدام به رقابت های سیاسی پیوسته بودند و نقش سیاسی و توسعه ای خوبی را از خود نشان دادند، تصریح کرد: واقعیت این است که اقدامات ترکیه باعث خواهد شد نتیجه لازم از نقش سیاسی کردها گرفته نشود.

 

 

فلاحت پیشه با اشاره به اینکه از سال 2003 میلادی که عملا کردها به عنوان بازیگر اصلی در رقابت های منطقه ای نقش داشتند، هیچ وقت مشاهده نشده که با اقدامات تروریستی، منفی و بی ثبات ساز همراه شوند، گفت: این موضوع قابلیت تحلیل داشته و کشورهای منطقه باید برایش اهمیت قائل شوند.

 

 

نماینده مردم اسلام آباد غرب در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اقدامات ترکیه باعث می شود شرایط در سوریه طور دیگری رقم خورد، افزود: بر این اساس جمهوری اسلامی ایران باید از ظرفیت دیپلماسی خود استفاده کند تا از تداوم نسل کشی کردها جلوگیری شده و همچنین فضای سیاسی در سوریه تقویت شود.

 

 

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ضمن یادآوری اینکه امکان تجزیه سوریه با از بین رفتن داعش به حداقل کاهش یافته است، خاطرنشان کرد: باید گفت که بیشترین منافع از تجزیه سوریه شامل رژیم صهیونیستی می شود و این موضوعی است که نباید از آن غافل شد/خانه ملت

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد