تنها دانشگاه آزاد اسلامی به تعهدات تخفیف شهریه‌ای به دانشجویان زلزله‌زده عمل کرده است

کد خبر: 301066
|
12:09 - 1396/12/05
نسخه چاپی
تنها دانشگاه آزاد اسلامی به تعهدات تخفیف شهریه‌ای به دانشجویان زلزله‌زده عمل کرده است
اسلام آبادخبر: به‌رغم بخشنامه دانشگاه‌های مختلف در حمایت از دانشجویان زلزله‌زده، فقط دانشگاه آزاد اسلامی به تمام تعهدات خود عمل کرده است.

به گزارشاسلام آباد خبر، اواخر آذرماه سال جاری بود که معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی با ابلاغ بخشنامه‌ای، به‌منظور رفاه حال دانشجویان مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه تخفیف شهریه به دانشجویان بومی این مناطق را اعلام کرد.

در متن این بخشنامه تاکید شده بود، به‌منظور رفاه حال دانشجویان مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه و مشکلاتی که برای هموطنان گرامی در آن منطقه رخ داده است، بنا به دستور رئیس هیات‌موسس و هیات امنای دانشگاه و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، تمامی دانشجویان بومی شاغل به تحصیل در یکی از واحدهای استان کرمانشاه، از میزان 10درصد تخفیف در شهریه نیمسال دوم سال تحصیلی 97-96 در تمامی مقاطع تحصیلی برخوردار می‌شوند.

همچنین در بخش دیگری آمده بود: در سایر واحدهای دانشگاهی در صورت داشتن دانشجوی بومی استان کرمانشاه که در زلزله اخیر دچار خسارت شده‌اند، پس از بررسی مدارک و تایید مراتب، در کمیسیون تخفیفات واحد موضوع مطرح و شود در اولویت خاص جهت اعطای تخفیف قرار گیرند.

حالا و پس از گذشت نزدیک به دو ماه از این بخشنامه سراغ تعدادی از واحدهای مناطق زلزله‌زده رفتیم.

تخفیفات اعمال شده است

علی‌احمد ابراهیمی، مسئول روابط‌عمومی واحد اسلام‌آباد غرب درباره تمهیدات اندیشیده‌شده در حمایت از دانشجویان آسیب‌دیده گفت: تمام دانشجویانی که دچار مشکلات ناشی از زلزله شده‌اند، درخواست‌های خود را به ستاد بحران دادند و پس از طی مراحلی به صورت دسته‌بندی شده به ما رسیده است.

وی ادامه داد: بعد از بررسی‌ها و تشخیص اولویت‌ها این درخواست‌ها به کمیته تخفیفات می‌رود و نسبت به تخفیف تا 10 درصد تصمیم‌گیری خواهد شد.

ابراهیمی همچنین درباره تعداد دانشجویان درخواست‌کننده درباره این تخفیفات نیز گفت: تاکنون 700 تا 800 نفر درخواست تخفیف داده‌اند. روند درخواست به این صورت است که یک معرفی نامه از طرف دانشگاه به‌عنوان گواهی اشتغال به تحصیل به دانشجویان آسیب‌دیده داده می‌شود. دانشجو این معرفینامه را به ستاد بحران منطقه می‌برد و ستاد بحران نیز پس از بررسی میزان خسارت‌های وارده به دانشگاه تاییدیه‌ای ارسال می‌کند.

تمام دانشجویان شامل تخفیفات شدند

جلیل الفتی، مسئول روابط‌عمومی واحد گیلان غرب نیز درباره تخفیفات اعمال‌شده به دانشجویان آسیب‌دیده گفت: طی مدت اخیر برای دانشجویان آسیب‌دیده‌ای که به ما مراجعه کردند، طبق بخشنامه ابلاغی، تخفیفات اعمال شده است.

وی گفت: در واحد گیلان غرب تمام دانشجویان که بیش از 600 تن بوده‌اند، تخفیفات به آنها تعلق گرفته است.

الفتی همچنین درباره دانشجویان بدهکار که به دلیل حادثه زلزله نتوانستند شهریه ترم گذشته خود را تسویه کنند نیز گفت: برای این دست دانشجویان نیز تمهیدات خوبی اندیشیده شده و تصمیم درنهایت به اقساطی کردن شهریه گرفته شد. به همین دلیل دانشجویی نبوده است که به دلیل بدهکاری شهریه ترم گذشته از امتحان محروم شده باشد.

حسین حسن‌نژاد، مسئول روابط‌عمومی واحد کنگاور نیز گفت: نزدیک به هشت نفر از دانشجویان شامل این تخفیفات می‌شدند که در همان روزها این تخفیفات به شهریه دانشجویی آنها اعمال شده است.

وی گفت: این تخفیف بر اساس نامه‌ای است که ستاد بحران منطقه با توجه به نوع آسیب‌دیدگی ارسال کرده است.

این تخفیف‌ها در حالی است که نماینده مردم اسلام‌آباد غرب در مجلس شورای اسلامی روز گذشته با اشاره به تذکر کتبی خود در صحن علنی مجلس به وزیر علوم درخصوص پیگیری فوری اقدام تبعیض‌آمیز دانشگاه پیام‌نور در استان کرمانشاه و محروم‌کردن برخی شهرستان‌ها از مصوبات کمک به زلزله‌زدگان گفت: خط زلزله استان کرمانشاه و مناطقی که از این حادثه در امان نمانده‌اند، کاملا مشخص است، لذا مسئولان نباید در ارائه تسهیلات به این منطقه تبعیض قائل شوند.

وی ادامه داد: دانشگاه پیام‌نور تسهیلات و تخفیف شهریه را تنها برای برخی شهرهای زلزله‌زده این استان در نظر گرفته است، اما برای دانشگاه‌های پیام‌نور شهرهای اسلام‌آباد غرب، دالاهو و... این تسهیلات در نظر گرفته نشده است.

از سوی دیگر، دانشگاه‌های دولتی هیچ‌گونه بخشنامه‌ای مبنی بر تخفیف شهریه‌ای در رسانه‌ها منتشر نکرده‌اند و این ابهام نیز در دانشگاه‌های دولتی وجود دارد./ایسکانیوز

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

پربازدیدترین ها