رئیس شبکه دامپزشکی اسلام‌آباد غرب:

176 قلاده سگ صاحبدار در اسلام‌آباد غرب علیه بیماری هاری به صورت رایگان واکسینه شد

کد خبر: 301042
|
09:52 - 1396/12/02
نسخه چاپی
176 قلاده سگ صاحبدار در اسلام‌آباد غرب علیه بیماری هاری به صورت رایگان واکسینه شد
اسلام آبادخبر: رئیس شبکه دامپزشکی اسلام‌آباد غرب گفت: تعداد 176 قلاده سگ صاحبدار تا شعاع سه کیلومتری دهستان شیان این شهرستان علیه بیماری هاری به صورت رایگان واکسینه شد.

به گزارشاسلام آباد خبر، صید‌محمد قاسمی در دومین جلسه کمیته مبارزه با بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان و بیماری هاری که پیش از ظهر امروز در محل دفتر فرماندار اسلام‌آباد غرب با حضور اعضا برگزار شد ضمن ارائه توضیحاتی در خصوص بروز بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در کشور و استان، خواستار همکاری هرچه بیشتر ادارات با شبکه دامپزشکی شد.

 

 

رئیس شبکه دامپزشکی اسلام‌آباد غرب به بیماری خطرناک هاری اشاره و بیان کرد: با مشاهده یک قلاده سگ ولگرد مشکوک به هاری در دهستان شیان کارشناسان این شبکه، سریعا اقدام به نمونه‌گیری و دفن بهداشتی لاشه کردند.

 

 

وی دارمه داد: آموزش‌های  لازم در راستای آشنایی با ویروس این بیماری و نحوه مقابله با آن در صورت گزش حیوان هار به اهالی و روستاهای مجاور ارائه شد و به منظور پیشگیری از این بیماری بسیار خطرناک تعداد 176 قلاده سگ صاحبدار تا شعاع سه کیلومتری علیه بیماری هاری به صورت رایگان واکسینه شد.

 

 

این مقام مسئول از همکاری کارشناسان اداره محیط زیست شهرستان تقدیر و تشکر کرد و افزود: دیده‌بانان اداره محیط زیست، منطقه را از نظر وجود حیوان هار در حیات وحش پایش کردند که مورد مشکوکی مشاهده نشد.

 

 

وی در پایان به مصوبات جلسه اشاره و تصریح کرد: با توجه به اهمیت بیماری‌های مشترک بین انسان و دام مصوب شد ‌که در صورت اعلام نیاز شبکه دامپزشکی، تمامی دستگاه‌های اجرایی شهرستان موظف هستند از نظر امکانات لجستیکی و نیروی انسانی همکاری لازم را با شبکه دامپزشکی به عمل آورند./فارس

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد