بهره برداری از اولین واحد نیروگاه ۹۰۰ مگاواتی اسلام آباد غرب

کد خبر: 301020
|
09:56 - 1396/11/30
نسخه چاپی
 بهره برداری از اولین واحد نیروگاه ۹۰۰ مگاواتی اسلام آباد غرب
اسلام آبادخبر: علی چهل­امیرانی گفت: نیروگاه ۹۰۰ مگاواتی اسلام­آباد غرب یکی از بزرگترین و مهمترین پروژه‌های در دست احداث است که اولین واحد آن تابستان سال آینده وارد مدار خواهد شد و پس از آن هر سال یک بخش از نیروگاه فعال خواهد شد.

به گزارشاسلام آباد خبر، علی چهل­امیرانی مدیرعامل این شرکت در نشستی خبری از پروژه‌های در دست احداث حوزه برق در استان گفت و افزود: نیروگاه ۹۰۰ مگاواتی اسلام­آباد غرب یکی از بزرگترین و مهمترین پروژه‌های در دست احداث است که اولین واحد آن تابستان سال آینده وارد مدار خواهد شد و پس از آن هر سال یک بخش از نیروگاه فعال خواهد شد.



وی خاطر نشان کرد: ۸۵۰ مگاوات پروژه دیگر نیز در دست اجرا داریم که از جمله آن‌ها می‌توان به نیروگاه ۲۳۰ کیلوولت شاهد در شرق شهر کرمانشاه اشاره کرد که امیدواریم سال آینده به بهره­برداری برسد و با اجرای آن اطمینان برق رسانی به شهر کرمانشاه افزایش خواهد یافت.

 



چهل­امیرانی یادآوری کرد: این پروژه برق مورد نیاز توسعه صنعتی در شرق شهر کرمانشاه را نیز تأمین خواهد کرد.

 



مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای غرب پست ۶۳ کیلوولت هرسین برای صنایع فولاد این منطقه و ۶۳ کیلولت قره سو برای برق رسانی به بافت اصلی شهر را نیز از دیگر پروژه‌ها برشمرد.

 


وی از افزایش ظرفیت در نیروگاه‌های قصرشیرین و جوانرود هم یاد کرد و ادامه داد: توسعه نیروگاه زاگرس واقع در شرق شهر کرمانشاه را هم داریم.

 


وی معتقد است، با بهره برداری از همه این پروژه‌ها ظرفیت تولید برق استان طی سه تا چهار سال آینده به ۲۸۰۰ مگاوات خواهد رسید.

 



وی افزود: با افزایش ظرفیت تولید آمادگی برای صادرات به عراق هم بیشتر می‌شود که البته به اعلام نیاز طرف عراقی نیز بستگی دارد.

 


 
چهل­امیرانی بیان کرد: طرحی در وزارت نیرو در حال پیگیری است که شبکه برق ایران و عراق به هم متصل شود.

 



مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای غرب در پایان درباره پروژه‌هایی که طی یکسال اخیر به بهره برداری رسیده اند، نیز اظهار کرد: سه پست ۶۳ کیلوولت، خط ۲۳۰ کیلوولت داریان به جوانرود به طول ۹۰ کیلومتر، پست دوم سرپل ذهاب و... پروژه‌هایی هستند که با اعتباری بالغ بر ۹۰ میلیارد تومان به بهره برداری رسیده است./برق نیوز
 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد