حمیدرضا ترقی:

زنان احزاب آسیایی علاقه‌مند به حضور در ایران هستند/ وادادگان سیاسی به جای طرح رفراندوم به حضور مردم در راهپیمایی توجه کنند

کد خبر: 300967
|
10:45 - 1396/11/26
نسخه چاپی
زنان احزاب آسیایی علاقه‌مند به حضور در ایران هستند/ وادادگان سیاسی به جای طرح رفراندوم به حضور مردم در راهپیمایی توجه کنند
اسلام آبادخبر: عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: وادادگان و خستگان سیاسی این رفراندوم های طبیعی و مکرر مردم را نمی‌بینند و با طرح این مسائل خوراک برای بیگانگان ایجاد میکنند.

به گزارشاسلام آباد خبر، به نقل ازشبکه اطلاع رسانی راه دانا؛حمیدرضا ترقی عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در مجمع عمومی حزب زنان جمهوری اسلامی که صبح امروز پنجشنبه در پژوهشکده باقر العلوم(ع) برگزار شد، ضمن تشکر و قدردانی از حضور تماشایی مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن گفت: بنده ابتدا باید از اظهارات کسانی که با طرح مساله رفراندوم کام مردم را تلخ کردند اظهار تاسف کنم.

ترقی ادامه داد: وادادگان و خستگان سیاسی این رفراندوم های طبیعی و مکرر مردم را نمی‌بینند و با طرح این مسائل خوراک برای بیگانگان ایجاد میکنند.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه با اشاره به جایگاه زن ایرانی در مناسبات اجتماعی و سیاسی خاطرنشان کرد: اگر فرآیند تحول زنان در جامعه را مورد توجه قرار دهیم متوجه می شویم در دهه ۶۰ کسانی که از کشور رفته بودند شروع به مخالفت با زنان جامعه ما کردند .

وی بر همین اساس بعد از جنگ بین نگرش فمینیستی و نگاه اسلامی به زن یک نوع درگیری فکری ایجاد شد.

ترقی ‌یادآور شد: زنان در ابتدای دولت اصلاحات در اولویت قرار نداشتند علیرغم اینکه به عنوان یک ابراز در زمان تبلیغات از آنها استفاده شده بود؛ در آن دوره از دیدگاه های فمینیستی حمایت شد.

این فعال سیاسی با اشاره به نگاه اسلامی اصولگرایان به زن در دهه بعدی ادامه داد: رشدی که در چهار دهه گذشته در حوزه زنان در زمینه های حقوقی و اجتماعی صورت گرفته مرهون نوع نگاه امام و مقام معظم رهبری است.

وی با بیان اینکه به تعبیری رهبری جایگاه والای زن در جامعه تبیین نشده و حضور اجتماعی زنان در حد متوسط است و حضوری که لازمه انقلاب است تحقق پیدا نکرده است، افزود: جامعه غربی با محکوم کردن زن از حق مادری به زنان ظلم کرده است.

ترقی تصریح کرد: اگر‌ حضور زنان در انقلاب نبود، انقلاب به پیروزی نمی رسید و مسیر دیگری پیش می آمد لذا باید حضور اجتماعی زنان تقویت شود.

عضو‌ شورای مرکزی حزب موتلفه اظهار داشت: دولت و مجلس باید به مساله صیانت از خانواده توجه جدی داشته باشند.

وی تاکید کرد: مقابله با موج خطرناک طلاق باید به عنوان یک دستور کار در برنامه مجلس و دولت قرار بگیرد و از سوی دیگری توجه به عفاف و حجاب زنان نیز بسیار مهم است درحالی که عقبه فکری مبتنی بر مطالعات جامعه شناسی در این زمینه دیده نمی شود.

ترقی به لزوم افزایش سهم‌زنان نخبه در مراکز تصمیم سازی اشاره کرد و گفت: اینکه زنان در این مسوولیت های کلیدی حضور داشته باشند بسیار مهم است و لازمه آن خودباوری زنان است.

این فعال اصولگرا ادامه داد: ما به عنوان حزب موتلفه جایگاه خوبی را در اتحادیه احزاب آسیایی به دست آوردیم و به همین خاطر علاقه زنان احزاب آسیایی به حضور در ایران بیشتر شده اما چون مسوولیت دست کسانی است که دیدگاه فمینیستی دارند هنوز جرات نکرده ایم این نشست را برگزار کنیم که امیدواریم شرایط در این حوزه بهبود یابد.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد