با حضور رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی کشور

از ایستگاه تحقیقات اسلام آبادغرب بازدید به عمل آمد

کد خبر: 300931
|
18:55 - 1396/11/21
نسخه چاپی
 از ایستگاه تحقیقات اسلام آبادغرب بازدید به عمل آمد
اسلام آبادخبر: زند رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی کشور در سفر به استان کرمانشاه با همراه شهبازی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه، و خمیس آبادی رئیس مرکز تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی استان از مزارع ایستگاه تحقیقات اسلام آبادغرب بازدید بازدید به عمل آورد.

به گزارشاسلام آباد خبر،  زند رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی کشور در حاشیه این بازدید گفت: سالانه حدود ۲۵ تا ۳۰ رقم محصولات جدید در کشور معرفی می‌شود.

 


وی با اشاره به تنوع اقلمیی در کشور افزود: با هدف استفاده از پتانسیل‌های بخش کشاورزی، قرارداد‌هایی با موسسات بین المللی از جمله مؤسسه گندم منعقد شده است.

 


زند خاطرنشان کرد: در سال اول قرارداد حدود ۷ هزار ژنوتیپ گندم برای مناطق سرد، مناطق دیم و با کیفیت مختلف از نظر قوی بودن از نظر روی و آهن وارد نمودیم.

 


وی اضافه کرد: از این تعداد ۳۰۰ ژنوتیپ آن برای اولین بار است در ایران کشت می‌شوند.

 


رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی افزود: استفاده از این تعداد ژنوتیپ‌های جدید کار مشترکی است که با موسسه تحقیقات گندم دنیا که در مکزیک هست انجام میدهیم.

 


زند گفت: ظرفیت دیگری که ایجادشده این است که با شرکت‌های اروپایی روی تولید ارقام انجام شده که به ظرفیت تولید خواهد افزود.


وی خاطرنشان کرد: در کشور ۷۰ رقم گندم در عرصه‌های مختلف کشور با تنوع رقم کشت میشود.


رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی افزود: کار دیگری که با موسسه تحقیقات بین المللی گندم انجام گرفته، بهبود سیستم تولید بذر کشور است و سطح زیر کشت ارقامی که معرفی می‌شود به سرعت افزایش دهیم./صداسیما

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد