دکتر فلاحت پیشه مطرح کرد:

حذف بودجه مبارزه بین‌المللی با مواد مخدر در زمان ریاست جمهوری ترامپ/درآمد سالیانه ۲۰۰میلیون تومانی از کشت خشخاش در افغانستان

کد خبر: 300929
|
11:47 - 1396/11/23
نسخه چاپی
 حذف بودجه مبارزه بین‌المللی با مواد مخدر در زمان ریاست جمهوری ترامپ/درآمد سالیانه ۲۰۰میلیون تومانی از کشت خشخاش در افغانستان
اسلام آبادخبر: عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه بخش اعظمی از هزینه‌های نظامی آمریکا از محل فروش هروئین تأمین می‌شود، گفت: ترامپ بودجه مبارزه با مواد مخدر را حذف کرده است.

به گزارشاسلام آباد خبر، حشمت‌الله فلاحت‌پیشه  با اشاره به تحرکات اقتصادی آمریکا در افغانستان با استفاده از فروش مواد مخدر گفت: مواد مخدر در جهان کنونی جزء تجارت های پرسود بوده و بعد از نفت و اسلحه قرار می گیرد.

 

 

نماینده مردم اسلام آباد غرب و دالاهو در مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: متأسفانه مهد مواد مخدر سنتی و صنعتی در کنار مرزهای ایران یعنی افغانستان است و شصت در صد ترانزیت مواد مخدر از داخل ایران صورت می گیرد و نشتی مواد مخدر از این طریق علاوه بر آسیب های اجتماعی، آسیب های اقتصادی نیز به بار آورده است.

 

 

وی در ادامه با بیان اینکه هم اکنون در حال گذار از مرحله مخدر سنتی به سمت مواد مخدر صنعتی هستیم، اظهار داشت: این سیاستی است که انگلیس در تولید مواد مخدر صنعتی مثل شیشه و آمریکا در تولید هروئین اتخاذ کرده و روی آن سرمایه گذاری می کنند و هدف گذاری آنها نیز در وهله اول ایران است که جوانان ایرانی را گرفتار مواد مخدر کرده تا امکان توسعه از کشور گرفته شود.

 

 

فلاحت پیشه بر همین اساس اذعان داشت: طبق آمار، یک کشاورز افغانستانی سالیانه در ازای هر هکتار کشت خشخاش حدود 200 میلیون تومان درآمدزایی می کند و دلالان هم بعد از آن درآمدی دارند که این مواد برخی برای مخدرهای سنتی و برخی برای مخدرهای صنعتی استفاده می شوند.

 

 

وی افزود: در همین راستا یکی از راهبردهای سازمان اطلاعات و امنیت آمریکا همچون انگلیس استفاده از مواد مخدر برای تأمین هزینه های خود است و این اقدام خود را نیز به راحتی توجیه می کنند لذا جمهوری اسلامی باید در این زمینه تدبیر داشته باشد و بداند تغییر ذائقه افراد معتاد به سمت مخدرهای صنعتی بسیار خطرناک است.

 

 

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه اوباما در زمان ریاست جمهوری خود سعی کرد با مواد مخدر مبارزه بین المللی داشته باشد، خاطرنشان کرد: ترامپ بعد از تکیه زدن بر مسند ریاست جمهوری آمریکا، این سیاست را به طور کامل حذف کرد که خود نوع جدیدی از استکبار است./خانه ملت

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد