امام جمعه اسلام آبادغرب:

مسئولین قوای مجریه، قضائیه و مقننه رفع فساد و تبعیض را به‌طور جد دنبال کنند/ پیروزی انقلاب معادلات سياسى استكبار را درجهان برهم زد

کد خبر: 300882
|
13:47 - 1396/11/20
نسخه چاپی
مسئولین قوای مجریه، قضائیه و مقننه رفع فساد و تبعیض را به‌طور جد دنبال کنند/ پیروزی انقلاب معادلات سياسى استكبار را درجهان برهم زد
اسلام آبادخبر: امام جمعه اسلام آبادغرب گفت: مردم خیلی از مشکلات را تحمل می‌کنند اما فساد را نمی‌پسندند و از تبعیض شکایت دارند، بعد از سخنان صریح وشفاف رهبری دیگر جایی هیچگونه عذر و بهانه ای برای مسئولان قوا و دیگر دست اندرکاران باقی نمی ماند .

به گزارشاسلام آباد خبر،  حجت الاسلام محمدطه مهری امام جمعه شهرستان اسلام آبادغرب اظهار کرد: نظام جمهورى اسلامى ايران در طول قريب به ۴ دهه توانسته است هم در برابر تهديدها و مشكلاتى كه دشمن ايجاد مى‌كند بايستد و هم راهى را به‌سوى سعادت و بهروزى ملت ايران هموار كند و بپيمايد.

 

وی افزود:  ايران اسلامى امروز قابل مقايسه با آنچه در گذشته بوده است نيست. پيشرفت‌هاى بزرگ علمى و فن‌آورى، دستاوردهاى بزرگ سياسى و بين‌المللى، دست‌يابى به استقلال سياسى و قدرت منطقه‌اى، كسب رتبه‌هاى اعجاب‌انگيز در عرصه‌هاى دانش، بومى‌سازى بسيارى از علوم و... همه و همه در حالى صورت‌ گرفته است كه ايران تحت شديدترين فشارها و بدترين نوع محاصره‌هاى اقتصادى و سياسى بوده است.

 

امام جمعه شهرستان بیان کرد:  البته اين بدان‌معنى نيست كه كشور با هيچ مشكلى روبه‌رو نيست، مشكلاتى كه اكنون با آن روبرو هستيم كشور را دچار بن‌بست نكرده است، راه برون‌رفت از اين مشكلات آن است كه راهبردهاى كلانى كه رهبرى  معظم انقلاب در طول سالهاى گذشته بارها و بارها بر آن تأكيد كرده‌اند، جدى گرفته شود. راهبردهايى كه هرجا به آن‌ها عمل كرديم، از مشكلاتى بزرگ‌تر و جدى‌تر عبور كرديم و هرجا در آن‌ها كوتاهى كرديم يا سستى به خرج داديم، دشمن‌شاد شديم و عبور از موانع با سختى فراوان همراه شد.

 

وی تصریح کرد: تجربه‌ى ۴ دهه‌ى گذشته نشان داده است كه تمسك به اين سياست‌هاى كلان و اصول مورد تأكيد رهبرى انقلاب به همراه اراده‌ى مردمى مى‌تواند هر معضلى را حل كند و هر عقبه‌ى سختى را پشت سر بگذارد.

 

خطیب جمعه اسلام آبادغرب با اشاره دیدار فرماندهان و کارکنان نیروی هوایی ارتش با رهبر معظم انقلاب خاطرنشان کرد: رهبری در اين ديدار ضمن تاکيد بر حضور پر صلابت مردم در راهپيمايي 22 بهمن، بيان داشتند که عدالت لازم است؛ باید با فساد مبارزه بشود، با ظلم مبارزه بشود، البته خیلی سخت است. فساد مثل اژدهای هفت‌سر افسانه‌هاست، یک سرش را که می‌زنی با شش سر دیگر حرکت می‌کند، از بین بردنش آسان نیست. برخورد با آن کسانی که منتفع از فساد هستند کار بسیار سختی است ولی از آن کارهایی است که حتماً باید انجام بگیرد.

 

وی افزود:  همه‌ی مدت حکومت امیرالمؤمنین علیه‌السلام تقریباً به این مقوله‌ی مهم گذشت و البته تمام هم نشد. برخورد با کارگزاران حکومتی‌ای که  در آنها ظلم و فسادی هست، باید جدی و شدت عمل با آنها بیشتر باشد. هدف دشمن این است که از استمرار و استقامت انقلاب جلوگیری کند. از هر وسیله‌ای هم که بتواند استفاده می‌کند؛ از متفکرنماها -که پول می‌دهند برای اینکه علیه پایه‌های انقلاب فکر تولید کنند- تا نظریه‌پردازهای قلابی و قلم‌به‌مزدها و امکانات فضای مجازی و دلقک؛ از هرچه بتوانند استفاده می‌کنند تا گستره‌ی مخاطبان خود را زیاد کنند.

 

حجت الاسلام مهری تصریح کرد: در بحث عدالت و عدالت اجتماعی و برداشتن فاصله‌ی بین قشرهای مختلف مردم کم‌کاری و عقب‌ماندگی داریم. کاری که باید در این زمینه انجام بگیرد، آن‌چنان که شایسته و بایسته و لازم بوده انجام نگرفته و باید به‌جد دنبال آن باشیم و بدانید که به توفیق الهی دنبال آن هستیم و از آن صرف‌نظر نخواهیم کرد. البته راهش، مبارزه با ظلم و فساد است.

 

وی افزود: این انقلاب، انقلاب مردمی است و در همه‌ی برنامه‌ها بایستی مردم در درجه‌ی اول قرار بگیرند.اسم مردم مکرر آورده می‌شود، خوب هم هست که مسئولان در صحبت‌ها به نام مردم تکیه کنند منتها مردم را بشناسند. مردم همان کسانی هستند که حماسه‌ی ۲۲بهمن را به وجود می‌آورند. اگر می‌خواهید حرف مردم را بفهمید گوش کنید ببینید اینها چه می‌گویند.

 

امام جمعه شهرستان بیان داشت: مردم آن کسانی هستند که بعد از آنکه تعدادی اغتشاشگر وارد میدان می‌شوند، اگر هم اعتراضی داشتند به مجرد اینکه شعار اغتشاشگران را دیدند خود را کنار می‌کشند و یعد روز ۹دی به میدان می‌آیند و  شعار خودشان را می‌دهند.

 

وی تصریح کرد: مسئولان مردم را بشناسند و برای مردم کار کنند؛ این برای مردم بودن با برای خدا بودن هیچ منافاتی ندارد. خدا گفته است که باید برای مردم کار کنیم و خادم مردم باشیم. حرف مردم شکایت از فساد و تبعیض است. مردم خیلی از مشکلات را تحمل می‌کنند اما فساد را نمی‌پسندند و از تبعیض شکایت دارند. این شکایت را مسئولین قوای مجریه و قضائیه و مقننه به‌طور جد دنبال کنند.بعد از این سخنان صریح وشفاف دیگر جایی هیچگونه عذر و بهانه ای برای مسوولان قوا و دیگر دست اندرکاران باقی نمی ماند .

 

خطیب جمعه اسلام آبادغرب  با اشاره به تأكيد رئيس جمهور كشورمان بر لزوم تقويت قدرت دفاعى كشور در مراسم افتتاح ۱۰ مركز فرهنگى و موزه دفاع مقدس، در سخنانى با با انتقاد شديد از رفتارهاى متناقض و دوگانه آمريكا درباره صلح با بيان اين‌كه آمريكايى‌ها ديگران را وقيحانه با سلاح‌هاى جديد اتمى تهديد مى‌كنند و از صلح مى‌گويند، تصريح كرد: «قدرت دفاعى هم جزو قدرت ملى است و تا روزى كه تهديد عليه ما وجود دارد، بايد قدرت دفاعى‌مان را تقويت كنيم.»

 

 

وی افزود: رئيس‌جمهور در شرايطى بر لزوم تقويت بنيه دفاعى و مذاكره ناپذير بودن توان دفاعى و موشكى كشورمان تأكيد كرد كه فرانسوى‌ها در اقدامى وقيحانه مذاكره درباره برنامه موشكى و مسائل منطقه‌اى ايران را به‌عنوان شروط امانوئل مكرون رئيس‌جمهور اين كشور براى سفر به تهران اعلام كرده بودند كه شايد از اين‌جهت اهميت سخنان رئيس جمهور را دوچندان كرده بود.

 

حجت الاسلام مهری عنوان کرد: اين در حالى است كه رئيس جمهور تكليف موشك‌هاى ايران را هم براى معاندان داخلى و هم باج‌خواهان خارجى يكسره كرد و گفت: «ما براى دفاع از خود، تماميت ارضى و ملت‌مان، هر سلاحى از هر نوعى نياز داشته باشيم، در ساختن و توليد و انبار كردن آن و در زمان لازم استفاده از آن ترديد نخواهيم كرد. شما بدانيد ما موشك را ساختيم، مى‌سازيم و خواهيم ساخت و اين با هيچ‌يك از مقررات بين‌المللى در تناقض نيست؛ با قطعنامه ۲۲۳۱ در تضاد نيست. ما راه دفاع، منافع و امنيت ملى‌مان را با همه قدرت ادامه خواهيم داد و بدخواهان و دشمنان بايد بدانند هر نقض عهدى بكنند به ضررشان خواهد بود و جمهورى اسلامى ايران پاسخ قاطعى را به آن‌ها خواهد داد.»

 

وی خاطرنشان کرد: خوى استكبار تغييرناپذير است. خوى زورگويى، استثمار، ظلم و جنگ‌طلبى آن‌ها تغييرناپذير است. دشمنان ما اين ذات فتنه‌انگيزى و بى‌اعتمادى را به كرات در تاريخ به اثبات رسانده‌اند و اخيراً هم در تجربه تلخ برجام و نقض آن توسط رئیس‌جمهور آمريكا نشان داده شده است. اين در حالى است كه جمهورى اسلامى بارها به بى‌اعتمادى استكبار و مظهر آن كه آمريكا باشد تأكيد كرده است و اخيراً هم مقام معظم رهبرى در جمع نخبگان علمى خطر دشمن نابكار را تكرار مى‌كند كه بلاهت ترامپ ما را از مكر آمريكا غافل نسازد.

 

 

وی افزود:  اين بدان‌معنى است که استكبارستيزى را نبايد فراموش كرد و همانگونه كه روحانی رئيس جمهور اسلامی ایران با بيان صريح خود مواضع نظام مقدس ايران اسلامى و دولت را اعلام كردند تا ديگر، خيال‌پردازان توهم عقب‌نشينى جمهورى اسلامى از مولفه‌هاى قدرت خود همچون توان دفاع موشكى،از بين بردن جبهه مقاومت و حوزه نفوذ ايران درمنطقه،دست كشيدن از آرمان فلسطين،حركت در راستاى فرهنگ غرب و حقوق بشر غربى و....از ذهن خودساخته خارج كنند و بدانند اختلافات جزئى و سليقه‌اى برخى از مسؤولان و جريانات سياسى هرگز باعث زيرپاگذاشتن اصول، ارزش‌ها، آرمان‌ها و مولفه‌هاى قدرت جمهورى اسلامى نخواهدشد.

 

امام جمعه شهرستان با اشاره به مناسبت های پیش رو گفت: در دوران معاصر، روز ۲۲ بهمن و پيروزى انقلاب اسلامى در ايران، حادثه مهم و حيرت‌انگيزى براى جهانيان بود. اين حادثه بزرگ قرن، از يك‌سو معادلات سياسى استكبار را در ادامه سياست سلطه و تقسيم استعمارى جهان بر هم زد و از سوى ديگر، يكى از استوارترين رژيم‌هاى وابسته را ريشه‌كن ساخت و در كشور ايران، با اهميتى كه از نظر استراتژيكى و اقتصادى براى قدرتهاى بزرگ جهان داشت، تحولى سياسى مردمى عظيم به‌وجود آورد و يك بار ديگر اسلام به‌عنوان قدرت تعيين‌كننده در جهان مطرح شد .

 

وی افزود: شرايط داخلى و خارجى، اهميت حضور مردم را در راهپيمايى ۲۲ بهمن صدچندان مى‌كند، اگر تا ديروز حضور ملت ما براى دلگرمى ملت فلسطين و لبنان بود، امروز چشم ملت‌هاى يمن، عراق، سوريه، مصر، ليبى، تونس، بحرين و... به ماست.به عبارت ديگر ۲۲ بهمن براى آن‌ها بزرگ‌ترين سرمايه معنوى است. ما هر سال در چنين مناسبت‌هايى شاهد خط و نشان كشيدن‌هاى دشمنان اسلام و كشورهاى غربى هستيم. در شرايط فعلى باتوجه به توطئه‌هاى متعدد دشمنان انقلاب اسلامى، نياز به وحدت ملى و حركت در مسير انسجام و يكپارچگى بيشتر از گذشته احساس مى‌شود. در راستاى حفظ منافع ملى بايد ديدگاه‌هاى جناحى و گروهى كنار گذاشته شود.

 

حجت الاسلام مهری  تصریح کرد: ۲۲ بهمن يك روز ملى و جشن ملى است. به عبارت ديگر ۲۲ بهمن متعلق به گروه يا جناح خاصى نيست و آحاد ملت بايد وحدتى را كه در آستانه پيروزى انقلاب اسلامى داشتند به منصه ظهور بگذارند.از طرف ديگر هيچ جناح و طيف خاصى حق ندارد اين مناسبت ملى و مذهبى را به نفع خود مصادره كند. ملت در اين روز بايد ياد و خاطره مجاهدت‌هاى هموطنانمان را كه به پيروزى انقلاب اسلامى منجر شد گرامى بدارند.اين حركت در شرايط فعلى بايد قوى‌تر و پرشكوه‌تر از سال‌هاى گذشته باشد.اين حضور موجب حفظ منافع ملى و تقويت امنيت خواهد شد.

 

وی افزود: حضور در راهپيمايى ۲۲بهمن تجديد بيعت با آرمان‌هاى انقلاب و امام(ره) است. ملت ما با حضور در راهپيمايى ۲۲بهمن عهد و پيمان خود را با مقام معظم رهبرى تجديد خواهند كرد.مردم با حضور خود در اين راهپيمايى‌ها نشان مى‌دهند به اصول، آرمان‌ها و اهداف انقلاب اسلامى پاى‌بند هستند. 

 

امام جمعه شهرستان اظهار کرد: دشمنان بايد در اين گردهمايى‌ها بفهمند مردم ايران پس از گذشت ۳۹سال از پيروزى انقلاب هنوز شعار نه شرقى نه غربى سر مى‌دهند و بر سر اعتقادات خود ايستاده‌اند. همان‌گونه كه امام سجاد عليه السلام فرموده‌اند: خداوند، دشمنان ما را از افراد احمق قرار داده است؛ دشمنان انقلاب نيز طى چند روز گذشته دست به حركات و تهديدهايى زدند كه اين امر انسجام و اتحاد بيشتر ملت ما را به‌دنبال داشته و دارد.خط و نشان كشيدن مقام‌هاى غربى و آمريكايى و رژيم صهيونيستى باعث مى‌شود كه مردم ما پرشورتر از گذشته در صحنه حاضر شوند و ما ۲۲بهمن امسال دوباره شاهد اين امر خواهيم بود.

 

وی افزود: ما بايد از اين فرصت‌ها براى انتقال شعائر و مفاهيم انقلاب به نسل‌هاى آينده استفاده كنيم لذا حضور فرزندان كوچك خانواده‌ها در كنار پدر و مادر در جشن بزرگ سالگرد پيروزى انقلاب، بهترين تصوير براى نااميد كردن دشمن از نسل‌هاى آينده است.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد