نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس:

مجلس قانع نشود، روحانی در صحن علنی حاضر می‌شود/ طرح سوال مچ گیری و یقه گیری نیست

کد خبر: 300857
|
07:07 - 1396/11/18
نسخه چاپی
مجلس قانع نشود، روحانی در صحن علنی حاضر می‌شود/ طرح سوال مچ گیری و یقه گیری نیست
اسلام آبادخبر: نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس با شاره به موضوع سوال از رئیس جمهور در خصوص موسسات مالی گفت: مسئولان نباید از پاسخگویی بترسند.

به گزارشاسلام آباد خبر، به گزارششبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی وقف‌چی  با اشاره به موضوع سوال از رئیس جمهور اظهار کرد: براساس قانون دولت یک هفته فرصت دارد تا در کمیسیون تخصصی(کمیسیون اقتصادی) به سوال کنندگان پاسخ دهد و اگر نمایندگان قانع نشدند ظرف یک ماه آینده رئیس جمهور باید در صحن علنی مجلس پاسخ نمایندگان را بدهد.

وی با بیان اینکه موضوع سوال از رئیس جمهور با کش و قوسهای زیادی مواجه شد، عنوان کرد: به هر دلیل به اصرار نمایندگان و اینکه حتما باید بحث شفاف‌سازی و پاسخگویی در اولویت قرار گیرد، موضوع پاسخگویی دولت مورد تاکید قرار گرفت.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه متاسفانه برخی تلقی بدی از این موضوع دارند، افزود: اگر سوالی مطرح و تحقیق و تفحصی مطرح می‌شود، عده‌ای آن را مچ‌گیری و یقه‌گیری می‌دانند که این تلقی به هیچ وجه درست نیست.

وی با تاکید بر اینکه مسئولان باید پاسخگوی عملکرد خود باشند، ابراز کرد: عده‌ای بحث موسسات مالی را سطحی می‌بییند اما باید گفت که موضوع موسسات مالی برای ایران در عرصه‌های خارجی و داخلی از اهمیت بالایی برخوردار است.

وقف‌چی با بیان اینکه این موضوع در بحث ثبات اقتصادی و سرمایه‌گذاری خارجی نقش قابل توجهی دارد که نباید از آن غافل شد، گفت: اگر اعتمادی به موسسات پولی و بانکی نباشد به طور یقین خارجی‌ها برای سرمایه‌گذاری به ایران نخواهند آمد.

وی با اشاره به اینکه در بحث داخلی نیز مشکلات موسسات مالی به دلسردی مردم در مشارکت اقتصادی منجر خواهد شد، خاطرنشان کرد: اگر ما می‌خواهیم مردم در عمران، آبادی و سرمایه‌گذاری سهیم باشند، باید احساس امنیت مالی کرده و مطمئن باشند سرمایه آنها در بانکها حیف و میل نمی‌شود.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت محترم و به خصوص بانک مرکزی باید شفاف‌سازی اساسی کند، اظهار کرد: بانک مرکزی باید ابلاغ کند که هر موسسه‌ای به هر میزان که می‌خواهد سپرده گیری کند اگر براساس موازین قانونی و اصول اقتصادی نباشد، اجازه این کار را به این موسسات نخواهد داد.

وی بیان کرد: ما حتی در مجموعه‌های دولتی نیز مشاهده می‌کنیم که سود تسهیلاتی که به مردم ارائه می‌شود، دو برابر نرخ تورم است. این موضوع نشانگر این است که تصمیم بانک مرکزی با یک اقتصاد سالم مغایرت دارد که نیازمند تجدید نظر اساسی است.

وقف‌چی تصریح کرد: ما امیدواریم به دلیل حساسیت موضوع دولت محترم این را به عنوان یک فرصت تلقی کند نه تهدید و با نمایندگان و مردم در این خصوص صحبت کند، تمام کشورها معضلات خاص خود را دارند و به طور یقین این معضلات با تفاهم و همراهی حل شدنی است.

وی با بیان اینکه امیدواریم عقلانیت در این خصوص حاکم باشد، گفت: دولت و مجلس باید دست به دست هم داده و این معضل را برطرف کنند و قوه قضاییه با این جدیتی که در مجلس وجود دارد موضوع ماده 236 را به صورت جدی پیگیری کند.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: دولت محترم در درجه نخست باید اصل پول سپرده‌گذاران را برگرداند و در مراحل بعدی پرداخت سود متعارف و برخورد با متخلفان را در دستور کار قرار دهد.

وی در خصوص طولانی شدن پروسه سوال از رئیس جمهور اظهار کرد: نگاه‌ها و دیدگاه‌ها فرق دارد، عده‌ای از نمایندگان اعتقاد داشتند که شاید این معضل حل شود، گذر زمان نشان داد هرچند قسمتی از مشکلات توسط دولت حل شد اما عمده مشکلات به قوت خود باقی است.

وقف‌چی با بیان اینکه امیدواریم دولت با سعه صدر تمام به نمایندگان پاسخ داده و دیگر شاهد معضلات موسسات مالی نباشیم، اظهار کرد: رئیس مجلس اعتقاد به تفاهم داشت و به طور یقین نمایندگان سوال کننده هم اعتقاد به تفاهم دارند و در این راستا حرکت کردند، طیف‌های مختلف در مجلس سوال از رئیس جمهور را امضا کرده و روی آن پافشاری کردند و باید گفت که هیچ مسولی نباید از پاسخگویی بترسد و یا شانه خالی کند.

وی تصریح کرد: تا وقتی که مسئولان ارشد دولتی به مردم پاسخگو نباشند به طور یقین زیرمجموعه‌های دولتی نیز پاسخگو نخواهند بود.

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد