دکتر فلاحت پیشه:

خروج کشورها از برجام تبعات حقوقی برای آن ها ندارد/ برجام رژیمی سیاسی است نه حقوقی

کد خبر: 300713
|
10:45 - 1396/11/10
نسخه چاپی
 خروج کشورها از برجام تبعات حقوقی برای آن ها ندارد/ برجام رژیمی سیاسی است نه حقوقی
اسلام آبادخبر: عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: برجام بعنوان رژیمی سیاسی حتی در سازمان ملل متحد نیز توسط سیاسی ترین نهاد، یعنی شورای امنیت سازمان ملل متحد با صدور قطعنامه ۲۲۳۱ پشتیبانی شد.

به گزارشاسلام آباد خبر، حشمت‌الله فلاحت‌پیشه  در خصوص آینده برجام، اظهار داشت: هر کشوری نگاه خود را به برجام دارد، آمریکا این توافق هسته‌ای را به عنوان دالانی برای گرفتن امتیازات مختلف علیه ایران پیش می‌برد و سعی بر این دارد که سایر حوزه های اختلاف با ایران مانند موضوع موشکی و دیگر موضوعات را نیز پیگیری کند.

 

 

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بیان کرد: کشورهای اروپایی به دلیل اینکه دیپلماسی آن‌ها با شکست مواجه نشود، می‌خواهند برجام را گوشه ای بگذارند و بعد از آن وارد فاز مذاکراتی با آمریکا و ایران مانند در موضوعاتی مانند موشکی شوند.

 

 

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران تاکنون دو راهکار غربی‌ها برای شکستن برجام را نپذیرفته‌اند، افزود: اروپایی‌ها معتقدند شکستن برجام به معنای شکستن کلیت سیاست اروپایی و غربی در قبال ایران است.

 

 

فلاحت پیشه با بیان اینکه اکنون طرح سایر مسائل از سوی غربی‌ها در شرایطی که ایرانی‌ها در برجام به موضوع تحریم زدایی نرسیده‌اند، ممکن نیست، ادامه داد: ایرانیان عملا وارد این موضوعات نخواهند شد.

 

 

نماینده مردم اسلام آباد غرب و دالاهو در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه کلیت موضوع برجام بحثی سیاسی است، گفت: سیاست علم قدرت است؛ به میزانی که کشورها بتوانند قدرت خود را اعمال کنند به همان میزان می‌توانند در موضوع برجام و مسائل مرتبط با آن، آینده توافق هسته‌ای را پیش بینی کنند.

 

 

فلاحت پیشه ضمن تایید این موضوع که خروج از برجام برای هیچ یک از کشورهای حاضر در توافق هسته‌‎ای، منع حقوقی ندارد، بیان کرد: برجام رژیمی سیاسی است و رژیم حقوقی نیست، اینگونه نیست که اگر کشوری از برجام خارج شد باید تبعات حقوقی بپردازد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: برجام بعنوان رژیمی سیاسی حتی در سازمان ملل متحد نیز توسط سیاسی ترین نهاد، یعنی شورای امنیت سازمان ملل متحد پشتیبانی شد و قطعنامه 2231 توسط این نهاد صادر شد./

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد