حضور والیبالیست محجبه ایرانی در لیگ بلژیک؛

اصرار فرنوش شیخی به حفظ حجاب، بلژیکی ها را به تسلیم واداشت

کد خبر: 300689
|
11:05 - 1396/11/09
نسخه چاپی
اصرار فرنوش شیخی به حفظ حجاب، بلژیکی ها را به تسلیم واداشت
اسلام آبادخبر:بانوی والیبالیست ایرانی در حالی موفق شد با تیم بانوان شارلوای بلژیک به توافق برسد که شرط اصلی خود را حفظ حجاب و پوشش اسلامی قرار داده بود.

به گزارشاسلام آباد خبر، به نقل ازشبکه اطلاع رسانی مرصاد  تقریبا از یک ماه پیش بود که بحث حضور "فرنوش شیخی" والیبالیست تیم ملی بانوان ایران و همسر کاوه رضایی فوتبالیست کرمانشاهی در لیگ بلژیک بر سر زبان ها افتاد.

پس از پیوستن کاوه رضایی به تیم شارلوای بلژیک، فرنوش شیخی همسر وی نیز که سال ها سابقه حضور در تیم های مختلف کشور و خصوصا تیم ملی والیبال بانوان ایران را داشت با تیم والیبال شارلوای بلژیک به صورت تمرینی فعالیت می کرد.

پس از گذشت یکی دو هفته از حضور تمرینی این بانوی ایرانی در تیم والیبال شارلوا، زمزمه هایی مبنی بر پیوستن شیخی به این تیم و عضویت رسمی در آن مطرح شد.

از همان ابتدای مطرح شدن بحث حضور شیخی در تیم والیبال بانوان شارلوا، موضوع نحوه پوشش و حجاب وی نیز مطرح شد و همه منتظر بودند که ببینند دو طرف که حالا کاملا تمایل داشتند با یکدیگر همکاری کنند چه واکنشی در این خصوص خواهند داشت.

پاسخ فرنوش شیخی به این سوال هواداران کاملا روشن بود، او شرط اصلی برای بازی در تیم شارلوا را حجاب عنوان و تاکید کرد که حتما باید با پوشش اسلامی در لیگ بلژیک به میدان برود.

1

با مطرح شدن این موضوع از سوی شیخی، رسانه‌های بلژیک اعلام کردند عضو تیم ملی والیبال ایران نمی تواند با حجاب در مسابقات قهرمانی بلژیک بازی کند چرا که در این کشور حجاب طبق قوانین ممنوع است.

این ممنوعیت ابتدا در حالی عنوان شد که فدراسیون بین المللی والیبال پوشش اسلامی را در مسابقات رسمی مجاز اعلام کرده است.

مربی تیم شارلوا نیز در اظهار نظری درخصوص پیوستن بانوی ایرانی به این تیم گفت: حضور شیخی هیچ هزینه‌ای تاکنون برای ما نداشته است، او در سطح بازیکنان بلژیکی فعالیت می‌کند و با نظر همسرش به این‌جا آمده است.

وی ادامه داد: هنوز کارهای دفتری برای قرارداد با این بازیکن به سرانجام نرسیده است و در حال مذاکره با فدراسیون والیبال در خصوص نحوه پوشش شیخی هستیم.

البته در این میان کاوه رضایی نیز مذاکراتی را با مجموعه باشگاه شارلوا انجام داد و از آنها خواست تا شرایط حجاب همسرش را بپذیرند.

پایگاه اینترنتی lanouvellegazette، نوشت: فرنوش شیخی، بازیکن سابق تیم‌ ‌ملی والیبال بانوان ایران در حال مذاکره با سران شارلوا است تا بتواند برای این تیم به میدان برود.

در حالی که هنوز بحث بر سر این موضوع ادامه داشت و فدراسیون والیبال بلژیک در حال بررسی شرایط بود رسانه های بلژیکی از موافقت فدراسیون والیبال این کشور برای حضور فرنوش شیخی با پوشش اسلامی در لیگ والیبال زنان بلژیک‌ خبر دادند.

2

سرانجام خبری منتشر شد مبنی بر اینکه فرنوش شیخی والیبالیست ایرانی می تواند با حفظ حجاب در لیگ بلژیک برای تیم شارلوا به میدان برود.

 از اینکه با حجاب و پوشش اسلامی می توانم بازی کنم خوشحالم

فرنوش شیخی که در این مدت تلاش زیادی کرده بود که بتواند با حجاب و پوشش اسلامی در لیگ والیبال بلژیک به میدان برود از این تصمیم مسئولان فدراسیون والیبال ژاپن ابراز خرسندی کرد.

وی با تاکید بر اینکه حفظ حجاب برای وی بیش از هر مسئله دیگری دارای اهمیت است، گفت: خوشحالم از اینکه می توانم به عنوان یک بانوی مسلمان و با پوشش کامل اسلامی به فعالیت حرفه ای خود ادامه دهم.

شیخی در پایان گفت: امیدوارم نماینده شایسته ای برای بانوان والیبالیست ایران در لیگ بلژیک باشم و در آینده نیز شاهد حضور بازیکنان ایرانی دیگری در لیگ های اروپایی با حفظ کامل حجاب باشیم.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد