استاندار کرمانشاه مطرح کرد:

خبرهای مبنی بر فوت کودکان در چند روز اخیر بر اثر سرما شایعه ای بیش نیست و بنده به صراحتا این امر را رد می کنم

کد خبر: 300650
|
13:25 - 1396/11/07
نسخه چاپی
خبرهای مبنی بر فوت کودکان در چند روز اخیر بر اثر سرما شایعه ای بیش نیست و بنده به صراحتا این امر را رد می کنم
اسلام آبادخبر: خبرهای مبنی بر فوت کودکان در چند روز اخیر بر اثر سرما شایعه ای بیش نیست و بنده به صراحتا این امر را رد می کنم به علاوه بالغ بر ۷۰۰هزار نفر درگیر این زلزله هستند و مسلما امری طبیعی است که در جریان زلزله و روزهای پس از آن مرگ و میری هم وجود داشته باشد اما این که تمامی این مرگ و میرها بر اثر سرمای زلزله باشد مطلبی کذب و دروغین است.

به گزارشاسلام آباد خبر، درچند روز اخیر خبرهایی مبنی بر از دست رفتن تعدادی از کودکان زلزله زده کرمانشاه  بر اثر سرمای شدید هوا در این استان و توابع آن بوده ایم. آخرین خبر متعق به کودکی ۴ماهه است.

 

 

خبرگزاری تسنیم اظهارات عبدالله صیفوری، پدر “محمد” نوزاد ۴ ماه دومین قربانی سرمازدگی در منطقه زلزله زده کرمانشاه را این چنین روایت می کند که پس از زلزله کرمانشاه، خانه‌ای ما کاملاً تخریب شد و در چادری که توسط خیرین به ما داده شده بود زندگی کردیم که از همان زمان و به دلیل سرمای شدید در شب‌ها،محمد دچار سرما خوردگی شد.

 

 

روزهای سختی را داشتیم، نبود امکانات شرایط را برای ما دشوار و سخت کرده بود و در همان زمان هم بیماری محمد تشدید شده بود که البته در همان زمان با مراجعه به چادرهای هلال احمر داروهای را گرفتیم.

درخواست کانکس دادم اما در آن زمان با پاسخ منفی آنها روبرو شدم و عنوان کردند که افراد دیگری در اولویت قرار دارند.

 

 

بیماری محمد، ۱۵ دی ماه تشدید شد و در نهایت پزشکان، پسرم را در بیمارستان محمد‌کرمانشاهی (بخش آی سی یو)  بستری کردند و در نهایت در ۲۳ دی ماه محمد ما را برای همیشه تتنها گذاشت.

 

 

در رابطه با صحت و سقم همین امر، مهندس هوشنگ بازوند به خبرنگار ما گفت: خبرهای مبنی بر فوت کودکان در چند روز اخیر بر اثر سرما شایعه ای بیش نیست و بنده به صراحتا این امر را رد می کنم به علاوه  بالغ بر ۷۰۰هزار نفر درگیر این زلزله هستند و مسلما امری طبیعی است که در جریان زلزله و روزهای پس از آن مرگ و میری هم وجود داشته باشد اما این که تمامی این مرگ و میرها بر اثر سرمای زلزله باشد مطلبی کذب و دروغین است.

 

 

استاندار کرمانشاه  درخصوص چگونگی اهدای کانکس به هموطنان زلزله زده غرب کشور بیان کرد: در این زلزله حدود ۷۰ هزار منزل مسکونی تخریب و یا آسیب دیده اند که بیشتر این خانه ها، تخریب نشده اند و با مرمت و بازسازی قابل سکونت هستند. در رابطه با مشکلات کانکس نیز باید گفت که  کانکس ها به کسانی تعلق می گیرد که منازل آنها به هیچ عنوان قابل سکونت و بازسازی نیست و مطابق نظر کارشناسان منازل این هموطنان لازم است مجددا احداث شود. در این شرایط نیز ما مجبور هستیم که کانکس را تنها در اختیار این افراد که در اولویت هستند قرار دهیم.

بازوند ادامه داد: این که بگوییم طی این مدت خدمات رسانی به افراد زلزله نشده است کمی خالی از لطف است اما خدمات رسانی گاهی با ضعف مواجه است که ماهم از این قاعده مستثنی نیستیم. تاکنون ۱۴۸۰۰ کانکس(هرکانکس به قیمت ۷ میلیون تومان) در مناطق زلزله زده نصب شده است که ۳۵۶۰ کانکس از این تعداد توسط کمک های مردمی و الباقی آن توسط دولت در اختیار مردم کرمانشاه و توابع آن قرار گرفته است. البته درحال حاضر مردم سرپل ذهاب تمایلی به گرفتن کانکس ندارند و در پی گرفتن تسهیلات براای بازسازی منازل خود هستند.

 

 

بازوبند همچنین اضافه کرد: باید توجه داشت که این زلزله ۱۹ هزار کیلومتر مربع را در برگرفته است که این بخش شامل ۱۹۳۲ روستا و ۹شهرستان بوده است که مطابق  این آمار، زلزله  کرمانشاه مبدل  به بزرگترین زلزله گسل زاگرس شده است و همین زلزله، زلزله ای بود که تمامی گسل های ایران را فعال کرد پس در واقع می توان گفت قدرت این زلزله بسیار زیاد بوده است که در پی آن مشکلات متعددی را برای کشور و مردم آن به ارمغان آورده است.

 

 

استاندار کرمانشاه درباره طرح بازسازی  مناطق زلزله زده و جزئیات آن اظهار کرد: طرح بازسازی کرمانشاه از اول بهمن ماه آغاز شده است. البته مقدمات آن پیش از این تاریخ فراهم شده بود اما به طور رسمی این طرح از اول بهمن ماه آغاز و روند پیگیری و بازسازی به سرعت است. در رابطه با جزئیات این طرح نیز باید گفت که تاکنون حدود ۶۵ هزار پرونده آماده شده است که حدود ۳۲ هزار مورد از این پرونده ها به بانک معرفی شده است، نزدیک به ۱۶ هزار مورد تاکنون عقد قرارداد صورت گرفته است و ۱۲هزار مورد از آن ها پرداخت شده است.

 

 

همچنین بازوبند خاطرنشان کرد:  ۱۰ ستاد معین کارهای مرتبط با طرح بازسازی کرمانشاه را انجام می دهد که هرکدام از این ۱۰ ستاد کارهای خود را آغاز کرده اند و روند سرعت بازسازی مناطق،  به سرعت هرکدام از این ۱۰ ستاد دارد. به تناسب حضور روزانه هرمسئول در مناطق زلزله  زده، حداقل شاهد یک افتتاحیه  هستیم. روز گذشته نیز به همراه آقای نوبخت احداث چندین واحد آغاز شد.

 

 

استاندار کرمانشاه در پاسخ به این مسئله که کدام یک از نهاد ها تاکنون به وظایف خود عمل نکرده اند، گفت: بیمه آرمان. ما از این نهاد بسیار گلایه مند هستیم به تعهدات خود عمل نکرده است. اما سایر بیمه ها همکاری لازم را با ما و زلزله زدگان داشته اند.

 

 

وی در پایان دررابطه با متخلفان مسکن مهر تصریح کرد: این پرونده و افراد خاطی تحت نظر دادستان پرونده هستند و درحال حاضر با قرار و وثیقه آزاد شدند اما این آزادی به معنی رهایی و  مختومه شدن پرونده نیست و در واقع پرونده قضایی این افراد در جریان است.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

پربازدیدترین ها