دکتر فلاحت پیشه:

آمار بیکاری بیش از ۲ برابر ۱۱ درصدی است که دولتی ها می گویند

کد خبر: 300637
|
21:45 - 1396/11/06
نسخه چاپی
آمار بیکاری بیش از ۲ برابر ۱۱ درصدی است که دولتی ها می گویند
اسلام آبادخبر: عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر اینکه در خصوص اشتغال و وضعیت اقتصادی مملکت آمار واقعی به رئیس جمهور داده نمی شود، افزود: آمار بیکاری بیش از 2 برابر 11 درصدی است که دولتی ها می گویند.

به گزارشاسلام آباد خبر، حشمت اله فلاحت پیشه نماینده اسلام آباد غرب در مجلس شورای اسلامی  با اشاره به بیکاری زیاد در کشور گفت: مرکز پژوهشهای مجلس در این زمینه گزارشی آماده کرده و بر اساس اطلاعاتی که نمایندگان مجلس دارند با آمار بیکاری کهدولت ارائه می کند خیلی فرق دارد.

 

 

وی با بیان اینکه آمار واقعی در خصوص مشکلات جامعه به رئیس جمهور داده نمی شود، اضافه کرد: رئیس جمهور نباید به آمارهای اقتصادی و اشتغالی که به وی داده می شود، دلخوش کند چرا که این آمارها واقعی نیست.

 

 

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به مصاحبه تلویزیونی دوشنبه شب رئیس جمهور تصریح کرد: با توجه به سپری شدن چهار سال و نیم از فعالیت دولت روحانی، بهتر می بود تا رئیس جمهور گزارش عملکرد ارائه می کرد و بصورت دقیق و مشخص بیان می داشت که برای اشتغال جوانان، رفع بیکاری و نارضایتی اقتصادی چه برنامه ای دارد و چه برنامه ای اجرا کرد.

 

 

فلاحت پیشه افزود: هر چند عملکرد دولت در کنترل تورم خوب بوده اما وقتی تورم با رکورد همراه باشد، به معنای کارنامه ضعیف و عملکرد ناموفق است.

وی با بیان اینکه رکود باعث یاس و ناامیدی در جامعه می شود، افزود: رئیس جمهور باید با تحقق وعده های داده شده به مردم از یاس و ناامیدی در جامعه جلوگیری کند.

 

 

نماینده اسلام آباد غرب در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تعامل سازنده دولت باید با تنش زدایی و جذب سرمایه خارجی و بهبود وضعیت اقتصادی باشد، افزود: طبق قانون برنامه ششم توسعه دولت در طول اجرای این برنامه باید 200 میلیارد دلار سرمایه خارجی جذب کند اما امسال بعنوان سال اول اجرای این برنامه تنها پنچ میلیارد دلار سرمایه جذب شده است.

 

 

فلاحت پیشه با انتقاد از محتوای موافقت های اقتصادی ایران با دیگر کشورها، گفت: این موافقت نامه ها در راستای ایجاد اشتغال، بهبود وضعیت اقتصادی و حرکت به سمت تولید و خودکفایی نیست. بعنوان مثال موافقت نامه هایی که با خودروسازیهای دیگر کشورها بسته شد، موافقت نامه هایی نیستند که اقتصاد ایران را نجات دهد و موجب اشتغال و رفع بیکاری در کشور نمی شود.

وی تصریح کرد: بهتر بود تا رئیس جمهور گزارش عملکرد ارائه و برنامه های خود برای رفع معضلات جامعه را تشریح می کرد./الف

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

پربازدیدترین ها