حاجی‌بابایی:

بانک‌ها ریشه تمام بدبختی‌های کشور هستند/ واردات سیب‌زمینی و سیر را خطرناک‌تر از قاچاق می‌دانم

کد خبر: 300598
|
22:33 - 1396/11/04
نسخه چاپی
بانک‌ها ریشه تمام بدبختی‌های کشور هستند/ واردات سیب‌زمینی و سیر را خطرناک‌تر از قاچاق می‌دانم
اسلام آبادخبر: نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس با بیان اینکه بانک‌ها نابودکننده کشاورزی، صنعت و تولیدکننده کشور هستند، گفت: در ریشه تمام بدبختی‌های کشور بانک‌ها رتبه نخست را دارند.

به گزارشاسلام آباد خبر، به نقل ازشبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حمیدرضا حاجی‌بابایی امشب در مراسم تجلیل از برگزیدگان بخش کشاورزی استان همدان اظهار کرد: از آن جا که استان همدان مولفه‌های تاثیرگذاری از جمله نیروی انسانی بسیار خوبی در بخش کشاورزی دارد بنده هیچ‌وقت دغدغه ندارم که استان در بخش کشاورزی در کشور رتبه چند قرار دارد.

وی با بیان اینکه در زمان نوشتن برنامه ششم یکی از شکایاتی که از من به عنوان رئیس کمیسیون برنامه ششم شد این بود که ما هزینه‌های فراوانی را برای دولت در بخش کشاورزی ایجاد کردیم، افزود: در برنامه ششم توسعه 60 هزار میلیارد تومان سهم کشاورزی را افزایش دادیم.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در کمیسیون برنامه ششم توسعه بین همه شاخص‌های موجود تنها شاخصی که به میزان 8 درصد رشد داشته شاخص بخش کشاورزی بود، بیان کرد: اگر برنامه ششم به خوبی اجرایی شود هیچ کشاورزی در کشور اعتراضی نخواهد داشت.

وی با بیان اینکه از 22 اولویت کشور و مشکل کشور در برنامه ششم توسعه نسخه نوشته شد، ادامه داد: اگر مردم نارضایتی دارند، به دلیل اجرا نشدن برنامه‌های موجود در برنامه ششم توسعه است.

حاجی‌بابایی با اشاره به اینکه 500 هزار هکتار زمین فرسوده باید تبدیل شود، تصریح کرد: یکی از مشکلات اساسی در بخش کشاورزی قنوات بود که برای این موضوع بودجه در نظر گرفته شد.

وی با بیان اینکه در بخش آبیاری تحت فشار 100 درصد پول را باید دولت بپردازد، افزود: در بخش کشاورزی تنها محلی که سیاست‌های نظام اجازه داده بی اذن رهبری از صندوق توسعه برداشته شود برای بخش کشاورزی 10 درصد و برای بخش صنایع تبدیلی 10 درصد است.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه یک‌میلیون تن سیب زمینی تولیدی استان همدان با قیمت ناچیز به فروش می‌رسد، تاکید کرد: باید این سیب زمینی‌های تولیدی استان به پول تبدیل شوند و تنها راه آن هم ایجاد صنایع تبدیلی است.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون مهمترین موضوع برای استان همدان صنایع تبدیلی است، ادامه داد: در برنامه ششم توسعه از منابع بانک‌های غیر تخصصی 15 درصد برای بخش کشاورزی در نظر گرفته شده است.

حاجی‌بابایی با بیان اینکه برای خرید تضمینی، پول گذاشته شده و این پول 100 درصد باید تخصیص پیدا کند، ادامه داد: در بخش بیمه نیز شرایط همین گونه است.

وی با تاکید بر اینکه هر آنچه را که می‌شود نوشت و قانون کرد تا کشور هیچ مشکلی نداشته باشد، باید انجام داد، یادآور شد: در یکی از بند‌های ششم توسعه آمده که دولت باید ورود کرده و تغییر قیمت‌ها را مدیریت کند.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی بزرگترین مشکل کشور را عدم اجرای قانون و عدم مدیریت به صورت کلان دانست و تصریح کرد: در استان همدان سیر و سیب زمینی تولید می‌شود اما در زمان عرضه محصولات سیر و سیب زمینی از خارج به کشور وارد شده و کشاورز ورشکست می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ورود سیر و سیب زمینی را از مصادیق قاچاق می‌دانم که حتی از قاچاق هم خطرناک‌تر است، اظهار کرد: قاچاق ریشه کشور را می‌کند.

حاجی‌بابایی با اشاره به اینکه اقتصاد مقاومتی یعنی اقتصادی که اگر آمریکا 50 سال هم امثال ترامپ دیوانه داشت به کشور ما ضرری وارد نشود، تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی در خودرو و هواپیما نیست بلکه در کشاورزی قرار دارد.

وی گفت: اقتصاد مقاومتی یعنی اگر دور ایران را دیوار بکشند ما با کشاورزی بتوانیم کشور را اداره کنیم.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس با اشاره به اینکه کشاورزی طلایی‌ترین نوع درآمد است، تصریح کرد: در استان همدان به دلیل وضعیت استراتژیک و موقعیت جغرافیایی کشاورزی از موقعیت ممتازی برخوردار است.

وی افزود: همدان در زمینه کشاورزی یکی از استان‌های مدعی است اما این ظرفیت به قدری زیاد است که یک قدم برداشته‌ایم اما برای استفاده از این ظرفیت‌ها باید هزار قدم دیگر برداریم.

حاجی‌بابایی با بیان اینکه در یک سال گذشته ردیف بودجه‌ای با عنوان آمایش الگوی کشت گذاشته شده است، ادامه داد: ما از نداشتن الگوی کشت رنج می‌بریم.

وی در ادامه از عملکرد بانک‌ها انتقاد کرد و با بیان اینکه بانک نابودکننده کشاورزی، صنعت و تولیدکننده کشور هستند، افزود: در ریشه تمام بدبختی‌های کشور بانک رتبه نخست را دارند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

پربازدیدترین ها