آیا برجام جدیدی در راه است؟

کد خبر: 300566
|
11:01 - 1396/11/03
نسخه چاپی
آیا برجام جدیدی در راه است؟
اسلام آبادخبر: اروپایی ها در تلاشند تا به بهانه نگه داشتن ترامپ در برجام ، ایران را وارد مذاکرات موشکی و منطقه ای کنند.

به گزارشاسلام آباد خبر، به نقل ازشبکه اطلاع رسانی مرصاد ، اروپایی ها در تلاشند تا به بهانه نگه داشتن ترامپ در برجام ، ایران را وارد مذاکرات موشکی و منطقه ای کنند. متاسفانه آنها با ارزیابی و رفتارشناسی مسئولین؛ به این ادراک رسیده اند که دولت ایران از ترس حفظ برجام به هر قیمت، به این مذاکرات تن خواهد داد.‌

 ۱.  رئیس جمهور ؛ وزارت خارجه و مسئولین دولتی از غیرقابل مذاکره بودن موضوعات موشکی و منطقه ای ایران سخن می گویند اما روندتحرکات بیانگر حرکت دولت به سمت مذاکراتمکمل و در نتیجه توافقمکمل است. در مذاکرات مکمل، با هدف ساکت کردن ایران مبنی بر غیرقابل مذاکره بودن برجام ؛ اصل برجام حفظ می شود اما مذاکرات جدیدی پیرامون باصطلاح دو پرونده موشکی و منطقه ای ایران شکل می گیرد. 

 ۲. اروپایی ها رسما و علنا وارد عملیاتی سازی شروط چهارگانه ترامپ به بهانه حفظ برجام شده اند. این بدان معناست که پرده اختلافات ظاهری و صوری آنها کنار رفته و این بار اروپا نقش پلیسبد را عهده دار خواهد بود. 

 ۳. فرانسه وآلمان میدان دار صحنه جدید مذاکرات مکمل و فشار مضاعف بر ایران هستند.

 ۴. عجیب تر اینکه مسئولین دولتی ایران از یک سو برجام را غیرقابل مذاکره می دانند و هرگونه مذاکره مجدد درباره آن را صریحاً رد می کنند اما تاکنون هیچ موضعی پیرامون مذاکرات مکمل؛ توافق مکمل و یا موارد مشابه نگرفته اند. این سکوت خطرناک است و باید بشدت حساس بود.

 پ.ن : وزیر خارجه فرانسه در مصاحبه با لوفیگارو : با ایران در خصوص مساله موشک های بالستیک و منطقه ای مذاکراتیداشتهایم / تمایل داریم که در خصوص نفوذ مخرب ایران در منطقه ، حمایت مالی آنها از حزب الله و حوثی های یمن هم با آنها مذاکره کنیم. به همین خاطر ۵ ماه می به ایران می روم.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

پربازدیدترین ها