یک گلدن گلوب سیاه؛

دومینوی رسوایی جنسی در جامعه سیاسی و هنری آمریکا

کد خبر: 300440
|
14:05 - 1396/10/07
نسخه چاپی
دومینوی رسوایی جنسی در جامعه سیاسی و هنری آمریکا
اسلام آبادخبر: بازیگران سینمایی کشور مدعی حقوق بشر، سکوت خود را شکستند و لب به اعتراض و افشاگری گشودند.

به گزارشاسلام آباد خبر، به نقل ازشبکه اطلاع رسانی مرصاد ،  در جلسه اهدای جوائز سینمای گلدن گلوب، شرکت کنندگان به نشانه اعترض به سو استفاده های جنسی سیاه پوش شدند؛ به بیان دیگر سیاه پوش شدن ستارگان سینمای آمریکا روی فرش قرمز گلدن گلوب 2018 نه اتفاقی بلکه صدای اعتراض بازیگران از تجربه دست درازی جنسی هالیودی بود.

در این برنامه بازیگران زن از اینکه به اندازه کافی قوی هستند که می خواهند موضع های شخصی خود را بیان کنند افتخار کردند و این معضل را تنها محدود به صنعت سرگرمی ندانستند و ابراز کردند، سو استفاده های جنسی زنان و مردان صنایعی جز هالیود را آزاد نگهداشته است.

87

گلدن گلوب امسال اولین مراسم اهدای جوائز سینمای بعد از افشای موارد آزار جنسی در صنعت سینما بود که در پی رسوایی هالیود موجی به راه انداخت، با بیان این سخنان قرمزی فرش پهن شده در مراسم از رونق افتاد.

در میان این بازیگران حاضر، یکی از بازیگران زن گفت در 14 سالگی از سوی مردی بازیگر مورد تعرض قرار گرفته همچنین شمار دیگری از این وقایع سبب استعفای تنی از نمایندگان آمریکایی به دلیل آزار و اذیت جنسی دیگران و نیز  قطع همکاری با برخی از بازیگران در صنعت سینما و غیر سینما شده است.

تا چهار ماه پیش کسی حتی خواب این را نمی دید که در مراسم اهدای جایزه گلدن گلوب موجی از مخالفت با آزار جنسی بیان شود، رسوایی جنسی در مقامات آمریکا پدیده ای رایج است اما از سال 1970  به دلیل توجه رسانه ها طرح آن نمود بیشتری داشته است و این در  یکسال اخیر  به اوج خود رسیده است.

عضو کمیسیون راست گران و نخستین جمهوری خواه بابت تعرض جنسی از سمت خود کناره گیری کرده همچنین علاوه بر استعفای یک نماینده دیگر، سومین نماینده کنگره نیز به دلیل بد رفتاری جنسی از سمت خود استعفا کرده است.

دومینوی رسوایی جنسی در جامعه سیاسی و هنری آمریکا ادامه دارد و قربانیان این پدیده بیشتر زبان به اعتراف باز می کنند و البته از سوی دیگر این شواهد رد شدن ادعای افرادی را نشان می دهد که می گویند اگر آزادی پوشش باشد تعرض جنسی کاهش می یابد.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد