11 پس لرزه در 12 ساعت گذشته در سرپل ذهاب به ثبت رسید

کد خبر: 300370
|
14:45 - 1396/10/17
نسخه چاپی
11 پس لرزه در 12 ساعت گذشته در سرپل ذهاب به ثبت رسید
اسلام آبادخبر: طی 12 ساعت گذشته 11 پس لرزه در سرپل ذهاب و قصرشیرین و حوالی آن در سامانه اطلاع رسانی موسسه لرزه نگاری ژئوفیزیک دانشگاه تهران به ثبت رسیده است.

به گزارشاسلام آباد خبر، به نقل ازشبکه اطلاع رسانی مرصاد ،از ساعت 18 و 52 دقیقه شنبه شب 16 دی تا ساعت 8 و 52 دقیقه صبح امروز (یکشنبه) در مجموع 11 پس لرزه سرپل ذهاب، قصرشیرین و گیلانغرب را لرزاند که بیشترین آن به بزرگی 5.1 دهم در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) و کم ترین آن نیز 2،5 دهم ریشتر به ثبت رسیده است.

شدت این زمین لرزه ها، به قدری بود که اهالی شهرستان های قصرشیرین و گیلانغرب آن را با شدت تمام احساس کردند.

از شب گذشته تاکنون به دنبال وقوع این زمین لرزه ها، اهالی شهرستان های قصرشیرین، گیلانغرب و سرپل ذهاب از ترس ناشی از وقوع دوباره پس لرزه، در خیابان ها، معابر عمومی، چادرها و کانکس های اسکان موقت به سر می برند.

شدت زلزله 5 و یک دهم ریشتری دیشب سرپل ذهاب به حدی بود که برخی از ساختمان های نیمه تخریب شده زلزله 7 و سه دهم ریشتری 21 آبان، به طور کامل فرو ریخت.

در شهرستان گیلانغرب نیز شاهدان عینی از تخریب تعدادی از خانه های غیر مقاوم روستایی و واحدهای دامی و تلف شدن تعداد معدودی احشام در روستاهای این شهرستان خبر می دهند.

شمار مصدومان زلزله 5.1 ریشتری سرپل ذهاب به 51 نفر رسید

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری کرمانشاه، از افزایش تعداد مصدومان زلزله 5.1 ریشتری شنبه شب سرپل ذهاب 51 تن خبر داد.

رضا محمودیان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار کرد: 42 مصدوم متعلق به شهرستان سرپل ذهاب و 9 مصدوم دیگر نیز متعلق به شهرستان گیلانغرب بود.

وی اظهار کرد: این زمین لرزه که ساعت 18:52 دقیقه عصر روز شنبه با مرکزیت سرپل ذهاب بوقوع پیوست، در شهرستان های قصرشیرین، گیلانغرب، دالاهو، اسلام آبادغرب، کرمانشاه و اورامانات نیز احساس شد.

محمودیان با تاکید بر اینکه این زمین لرزه تلفات جانی نداشته است، گفت: 2 نفر از مصدومان سرپل ذهاب و یک نفر از مصدومان گیلانغرب به دلیل شکستگی دست و پا به بیمارستان آیت الله طالقانی کرمانشاه منتقل و بقیه نیز به صورت سرپایی مداوا شدند.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری کرمانشاه خاطرنشان کرد: در این زمین لرزه تعدادی از ساختمان های نیمه مخروبه که در اثر زمین لرزه بزرگ 7.3 ریشتری شامگاه 21 آبان آسیب دیده بودند، تخریب شدند.

وی ادامه داد: بلافاصله پس از وقوع این زمین لرزه نیروهای امدادی نظیر هلال احمر، اورژانس به منطقه اعزام و خدمات رسانی را آغاز کردند و خوشبختانه مشکل خاصی پیش نیامد.

محمودیان در پایان و با بیان اینکه دستگاه های خدمات رسان در مناطق زلزله زده در حالت آماده باش هستند، از اعزام تیم های کارشناسی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به منطقه برای برآورد خسارت زمین لرزه شب گذشته خبر داد.

پس از وقوع زمین لرزه بزرگ شامگاه 21 آبان در غرب استان کرمانشاه تاکنون 1669 پس لرزه به وقوع پیوست که 57 مورد ان ها بیش از 4 ریشتر قدرت داشته است.

زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشت.

این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی های صورت گرفته حدود 90 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی نیز آسیب کلی و جزئی دیده است. 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد