مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه خبر داد:

کشف و ضبط ۲۰۰ ثوب البسه خارجی قاچاق در استان کرمانشاه

کد خبر: 300364
|
10:03 - 1396/10/18
نسخه چاپی
کشف و ضبط ۲۰۰ ثوب البسه خارجی قاچاق در استان کرمانشاه
اسلام آبادخبر: مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه، از کشف و ضبط ۲۰۰ ثوب البسه خارجی قاچاق در استان خبر داد.

به گزارشاسلام آباد خبر، به نقل ازشبکه اطلاع رسانی مرصاد ، داریوش جودکی از کشف و ضبط ۲۰۰ ثوب البسه خارجی طی ۲۴ ساعت گذشته از یک قاچاقچی لباس در استان کرمانشاه خبر داد و گفت: شعبه هشتم ویژه مبارزه با قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه بر اساس شواهد و قرائن منعکس در پرونده و عالم بودن متهم به قاچاق کالا و با توجه به میزان وحجم کالای مکشوفه که جنبه تجاری بودن آن غالب است، همچنین اظهارات و دفاعیات بلا وجه متهم ازاین حیث شعبه قاچاق بودن کالا را محرز و مسجل تشخیص داد.

وی افزود: این شعبه مستندا به بند الف از ماده ۱۸ از قانون مبارزه با قاچاق کالاوارز مصوب سوم دی ماه ۹۲ مجلس شورای اسلامی، متهم را از حیث عرضه و نگهداری ۲۰۰ ثوب البسه خارجی قاچاق علاوه بر ضبط کالابه نفع دولت به پرداخت مبلغ ۲۶۰ میلیون ریال جریمه در حق صندوق دولت محکوم کرد.

کشف ۳۰۰ هزار نخ سیگار خارجی قاچاق

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه همچنین از دستگیری یک قاچاقچی سیگار طی مدت ذکر شده خبر داد و گفت: این قاچاقچی اقدام به قاچاق ۳۰۰ هزار نخ سیگار از نوع خارجی کرده بود.

وی تصریح کرد: این قاچاقچی توسط شعبه هشتم ویژه مبارزه با قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه به پرداخت مبلغ ۳۱۵ میلیون ریال جریمه نقدی از بابت مباشرت و حمل کالای قاچاق و همچنین استرداد وسیله نقلیه به مالک اصلی آن محکوم شد.

۲۷۰۰ عدد انواع ظرف کریستال خارجی در شهرستان سنقرکشف شد

جودکی از کشف یک محموله قاچاق کریستال از یک قاچاقچی در سنقر خبر داد و گفت: شعبه بدوی تعزیرات حکومتی شهرستان سنقر قاچاقچی را به اتهام مباشرت در حمل ۲۷۰۰ عدد انواع ظروف کریستال خارجی بر اساس گزارش نیروی انتظامی، نحوه اظهارات و دفاعیات غیر موثر و بلاوجه متهم و توجه به سایر قرائن و امارات موجود در پرونده، بزه انتسابی را محرز و مسلم تشخیص داده و بر اساس قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز متهم را علاوه بر ضبط کالا به مبلغ ۸۰ میلیون ریال جزای نقدی در حق صندوق دولت محکوم کرد.

۳۰ حلقه لاستیک خارجی قاچاق کشف و ضبط و قاچاقچی جریمه شد

وی از کشف۳۰ حلقه لاستیک خارجی قاچاق نیز طی ۲۴ ساعت گذشته در استان خبر داد و گفت: : شعبه هشتم ویژه مبارزه با قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه یک قاچاقچی را به اتهام مباشرت و حمل تعداد ۳۰ حلقه لاستیک خارجی با عنایت به صورتجلسه کشف، نحوه اظهارات و دفاعیات غیر مؤثر و بلا وجه متهم، نحوه بارگیری کالا از روستا و انتقال آن به کرمانشاه و اینکه کالای مکشوفه بدون تشریفات گمرکی از مسیرهای غیر مجاز وارد کشور و در داخل کشف شده و عدم ارائه مجوزهای لازم و ارائه آن به شعبه در جهت رفع ظن قاچاق محکوم کرد.

این مسئول تصریح کرد: مورد کالای مکشوفه از مصادیق بند الف ماده ۱۱۳ قانون امور گمرکی تشخیص و نامبرده مستوجب مجازات بود و لذا متهم علاوه بر ضبط کالا ی به نفع دولت از حیث مباشرت و حمل در قاچاق کالا به پرداخت جزای نقدی به مبلغ ۸۵ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال جریمه در حق صندوق دولت محکوم شد.

۸۴ میلیون و ۸۵۸ میلیون ریال جریمه قاچاقچی لوازم بهداشتی

وی از دستگیری یک قاچاقچی لوازم آرایشی و بهداشتی نیز خبر داد و گفت: یک قاچاقچی به اتهام مباشرت و حمل انواع لوازم آرایشی و بهداشتی خارجی دستگیر شد.

جودکی افزود: شعبه هشتم ویژه مبارزه با قاچاق کالا با توجه به صورتجلسه کشف و دیگر قرائن وامارات منعکس در پرونده و اینکه بایستی کالا به گمرک اظهار و تشریفات آن طی شود- که درپرونده مشهود نیست- قاچاق بودن کالای مکشوفه را محرز و مسجل تشخیص ومستنداً به بند ب ماده ۱۸وماده ۶۴ از قانون مبارزه باقاچاق کالا وارزمصوب ۳ دی ماه ۹۲ مجلس شورای اسلامی ومواد ۱۳۱و۱۳۴ از قانون مجازات اسلامی مصوب ۹۲متهم را از حیث مباشرت و حمل کالا علاوه بر ضبط کالا به نفع دولت به پرداخت جزای نقدی به مبلغ ۸۴ میلیون و ۸۵۸ میلیون ریال در حق صندوق دولت محکوم کرد.

۵۴ میلیون ریال جریمه قاچاقچی ذغال

وی گفت: شعبه پنجم تعزیرات حکومتی کرمانشاه نیز طی مدت ذکر شده ۲ قاچاقچی را بر اساس اعلام جرم اداره منابع طبیعی کرمانشاه و اینکه متهمین بدون مجوز قانونی اقدام به حمل ۱۸۰ کیلوگرم ذغال از درختان جنگلی بلوط کرده بودند، با عنایت به محتویات پرونده، اتهام را محرز و مسجل دانست و با اعمال نظر به بند ذیل ماده ۲ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز متهمین را از حیث مباشرت در قاچاق کالا(ذغال) با توجه به نقش وی در ارتکاب بزه علاوه بر ضبط کالا به پرداخت مبلغ ۵۴ میلیون ریال به عنوان جریمه در حق دولت محکوم کرد.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد