پای لنگ وزارت بهداشت ودرمان!/ عدم پرداخت کارانه پزشکان به ایستگاه ۱۳ رسید

کد خبر: 300353
|
07:20 - 1396/10/18
نسخه چاپی
پای لنگ وزارت بهداشت ودرمان!/ عدم پرداخت کارانه پزشکان به ایستگاه ۱۳ رسید
اسلام آبادخبر: وزارت بهداشت ودرمان پس از گذشت ۱۳ ماه هنوز نتوانسته حقوق مالی پزشکان متخصص از قبیل حق کارانه و اقامت را به آنها پرداخت کند وحالا پزشکان متخصص بی انگیزه بسیاری از اعمال جراحی ها را تعطیل کرده اند.

به گزارشاسلام آباد خبر، به نقل ازشبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ طرح تحول سلامت از اقدامات ارزشمند دولت یازدهم ودوازدهم که برای حمایت از قشر مستضعف ومحروم در جامعه در حوزه بهداشت ودرمان اجرایی شد.

طرحی که هم اکنون بیماران بدون دغدغه هزینه های هنگفت درمانی می توانند با مراجعه به مراکز درمانی از خدمات دولت استفاده کنند.

پزشکان ،پرستاران و دیگر کادر درمانی از حلقه های مهم این طرح به شمار می روند که بر اساس راندمان کار و افزایش میزان حجم کار بایستی به دغدغه های آنها توجه بیشتری صورت گیرد.

عدم پرداخت کارانه پزشکی

اما در این میان معمای قابل تامل بدهی و طلب های شرکت های بیمه ای به معضلی تبدیل شده که این قشر زحمتکش به حقوق خود نرسند.

در روزهای اخیر شاهد حضور مردم در خیابان ها برای بیان دغدغه ها ومطالبات معیشتی واقتصادی خود بودند حالا پزشکان که کار پزشکی را یک وظیفه انسانی می دانند اقدام به تجمع خیابانی حداقل در شهرستان ها نکردند و با مراجعه به رسانه ها به بیان دغدغه و مطالبات خود پرداختند.

یکی از پزشکان که نخواست نامش برده شود در گفتگو با خبرنگار بیان روز با اشاره به اینکه ،پزشکی یک عشق و وظیفه انسانی در قبال همنوعان است اظهار داشت:اگر به عنوان یک پزشک که پس از چند سال تحمل سختی و مرارت های تحصیلی و غربت حالا بتوانم به همنوع خود خدمت کنم افتخار است.

عدم پرداخت کارانه پزشکی

وی بیان کرد:همانطور که ما از وقت وخانواده خودمان برای خدمت به مردم زدیم و در منطقه محروم پلدختر حاضر شدیم واقدام به کار پزشکی می کنیم نیاز است که مسئولان هم با ما همکاری داشته باشند.

این پزشک متخصص گفت:حجم کار در مناطقی همچون پلدختر باتوجه به عمق محرومیت خیلی زیاد است و واقعا می شود که من بین دو تا سه ماه نمی توانم به منزل بروم.

عدم پرداخت کارانه پزشکی

وی عنوان کرد:در این مدت فقط توانستم همسر و فرزندم به پلدختر بیاورم که با توجه به محرومیت های امکانات رفاهی و تفریحی در این شهرستان ، خانواده بیش از دو یه سه روز بیشتر در اینجا نمی توانستند دوام بیاورند.

وی گفت:طوری دیر به دیر به خانه سر می زنیم که فرزند کوچک من به جای اینکه به من بابا بگوید من را به عنوان عمو صدا می زند.

عدم پرداخت کارانه پزشکی

وی تصریح کرد:حالا با توجه به این همه مسائل ومشکلاتی که ما داریم حدود 13ماه که حق کارانه به ما نداده اند..

این پزشک عنوان کرد:ماهانه به من دو میلیون و400هزار هزار تومان حقوق داده می شود که این پول فقط کفاف کرایه منزل من در تهران است.

وی با بیان اینکه هر روز از صبح تا شب عمل های متعدد جراحی انجام می دادیم ادامه داد:به دلیل این مسائل ومشکلات ما هم کم انگیزه شدیم و بیشتر عمل های جراحی را انجام نمی دهیم خوب واقعا چقدر ما باید از حقوق خانواده خودم و خانواده ام بزنم.

عدم پرداخت کارانه پزشکی

این عضو جامعه پزشکی در لرستان ادامه داد:علاوه بر عدم پرداخت کارانه ،حق اقامت پزشکی را هم تاکنون به من پرداخت نشده است.

وی افزود:در جامعه نگاه کنید برخی ها به اشکال مختلف به دنبال جمع آوری پول هستند و این انتظار به حقی که حق کارانه و اقامت ما پرداخت شود.

 در این میان هم حرف وحدیث هایی از حوزه سلامت لرستان به گوش می رسد که دانشگاه علوم پزشکی بیشتر توان خود را در حوزه عمران گذاشته به طوری که در سطح استان طرح های عمرانی بهداشتی و درمانی متعددی در دست ساخت دارد به طوری که برای ساخت یک مسجد در دانشگاه مرکز استان تاکنون مبالغ زیادی هزینه کرده است.

اما به نظر می رسد مدیریت این دانشگاه که در چند ماه اخیر با تجمع اعتراضی کارکنان نظام سلامت هم مواجه شده بود بدون توجه به حواشی های حوزه بهداشت ودرمان در لرستان فقط بر اساس مشورت های افراد خاص در یک سیر وجهت حرکت می کند .

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد