مدیر جهاد کشاورزی اسلام آبادغرب خبر داد:

تحویل بیش از 150هزار تن چغندرقند به کارخانه قند اسلام آبادغرب

کد خبر: 300342
|
11:45 - 1396/10/17
نسخه چاپی
تحویل بیش از 150هزار تن چغندرقند به کارخانه قند اسلام آبادغرب
اسلام آبادخبر: مدیر جهاد کشاورزی اسلام آبادغرب گفت: امسال بیش از 150هزار تن چغندرقند از مزارع شهرستان برداشت و به کارخانه قند اسلام آبادغرب تحویل داده شد.

جهانشا نظری مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اسلام آبادغرب در گفتگو با اسلام آباد خبر، اظهار کرد:  امسال بیش از 150هزار تن چغندرقند از مزارع شهرستان برداشت و به کارخانه قند اسلام آبادغرب تحویل داده شد.

 

 

وی افزود: بالغ بر 15 هزار تن از چغندر تولید شده کشاورزان باقی مانده است که 8 هزار تن آن با کارخانه های مهمان اصفهان و قزوین قرارداد دارند و مابقی آن تحویل کارخانه قند اسلام آبادغرب می شود.

 

 

مهندس نظری عنوان کرد: قرارداد اصلی کارخانه قند با کشاورزان 1800 هکتار بوده است اما کشاورزان امسال تا 3400 هکتار کشت داشتند که این کشت مازاد موجب اضافه تولید بر سقف خوراک کارخانه قند اسلام آبادغرب بوده است.

 

 

وی در پاسخ به سوال خبرنگاراسلام آباد خبر، گفت: در بحث صیانت از آب های زیر زمینی سیاست جهاد کشاورزی کاهش سطح زیر کشت چغندر قند است و ما در این راستا آموزش و مشاوره ترویجی برای کشت های جایگزین نظیر دانه های روغنی با مصرف آبی کم و بهره وری بیشتر به کشاورزان ارائه داده ایم، اما مدیریت آب با امور آب شهرستان است.

 

به گفته مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اسلام آبادغرب؛ کارخانه قند اسلام آبادغرب هم اکنون بعلت فرسودگی 1000 تا 1200 تن خوراک چغندر قند مصرف می کند و قبلا بیش از 1500 تن خوراک  برای تولید قند و شکر مصرف می کرد.

 

گفتنی ست؛ قند اسلام آبادغرب از بهترین و با کیفیت ترین قند های تولیدی در کشور است و این محصول درسراسر ایران مصرف کنندگانی پر طرفدار دارد.

 

 

انتهای پیام/

 

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

پربازدیدترین ها