واکاوی وضعیت اخیر سوریه؛

آوارگی سوری ها در ابتدای راه بازسازی

کد خبر: 300299
|
08:55 - 1396/10/16
نسخه چاپی
آوارگی سوری ها در ابتدای راه بازسازی
اسلام آبادخبر: در بهترین حالت ممکن اگر سوریه از وجود تروریستها پاک سازی شده باشد تازه در ابتدای مسیر سازندگی قرار دارد.

به گزارشاسلام آباد خبر، به نقل ازشبکه اطلاع رسانی مرصاد،  بعد از گذشت شش سال از جنگ داخلی سوریه همچنان مناطقی تحت اشغال تروریست ها است، جنگی که خسارتهای مالی و جانی فراوانی به دنبال داشته است.

26 ژانویه سال 2011 در 150 کیلومتری دمشق مردم در اعتراض به دولت تظاهرات می کنند، تظاهراتی که با آتش زدن سطل های زباله بوی خشونت و شنیده شدن صدای گلوله را در پی داشت و در این بین رسانه های هرروز با آب و تاب بیشتری تجمعات را پوشش می دهند.

بخشی از معارضان ارتش آزاد را تشکیل و سوریه رسما وارد جنگ می شود در چنین شرایطی به دلیلی حاکمیت ناامنی، مردم جرات خریدهای ضروری خود را هم ندارند،  صدای ناامنی جولان می دهد بمب گذاری ها هر روز قربانی می گیرند، رفته رفته پای تروریستها از سراسر جهان به اینجا باز می شود ظاهرا، این ها تنها مخالفین حکومت بشار اسد هستند.

در چنی شرایطی بنا به نقل روزنامه یورونیوز فارسی ناامنی به اوج می رسد و جشن مسیحی نیز درآن معنایی ندارد زیرا به دلیل حاکمیت این شرایط دیگر نمی توانند مانند سابق جشن بگیرند.

معترضان داخلی هم قدرت چندانی ندارند و تروریستها بنای آن کشور را بر سرنگونی نظام قرار دادند در این وضعیت قحطی بی داد می کند و حتی عده ای به کشتن گربه روی می آورند، تروریستها هم دست به منفورترین اقدامات می زنند از تعدی به زنان به بهانه جهاد نکاح  تا ذبح و خوردن قلب مردان.

مدتی می گذرد و ارتش سوریه جان دوباره می گیرد، حلب قلب اقتصادی سوریه آزاد و داعش از تمام شهرهای سوریه بیرون رانده می شود. 

با این حال تمام زیر ساختها از بین رفته است، خسارتهای برآوردی سوریه 1170 میلیارد دلار برآورد شده همچنین هفت میلیون و  600هزار نفر خانه خود را از دست داده اند که در این میان عده ای به کشورهایی نظیر اردن و عراق پناهنده شده اند فارغ از این مباحث اگر سوریه از دست ترویستها آزاد شود همچنان در ابتدای راه سازندگی قرار دارد.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد