رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه مطرح کرد:

تشریح آخرین وضعیت واحدهای صنعتی راکد در استان کرمانشاه

کد خبر: 300154
|
11:59 - 1396/10/10
نسخه چاپی
تشریح آخرین وضعیت واحدهای صنعتی راکد در استان کرمانشاه
اسلام آبادخبر: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه، آخرین وضعیت واحدهای صنعتی راکد در استان را تشریح کرد.

به گزارشاسلام آباد خبر، به نقل ازشبکه اطلاع رسانی مرصاد ، نعمت‌الله حقیقی امروز یکشنبه در نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید که در استانداری کرمانشاه برگزار شد، گفت: شرکت کرپ ناز هرسین، واحدی با حدود ۱۸۰ نفر کارمند و کارگر است که نیاز جدی به حمایت دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه افزود: بدهی ها و دارایی های این واحد رابطه معقولی با هم ندارند و بعضا بدهی آن بالاتر از درآمدهایش است.

وی با بیان اینکه دنبال فردی برای مدیریت این واحد هستیم، گفت: فردی که صلاحیت مالی و فنی داشته باشد برای مدیریت باید مشخص کنیم.

حقیقی یادآور شد: زمانی که واحدی به لحاظ اقتصادی در وضعیت خاصی نیست، باید شرایط برای احیاء آن را حتی با واگذاری فراهم کنیم.

وی اظهار داشت: اگر این واحدها را وارد چرخه تولید نکنیم این میزان درآمد آنها نیز از بین خواهد رفت. واحدها باید با شرایط موجود مشتری را حفظ کنند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه اذعان داشت: نسبت به بدهی گاز و برق به آنها یک تنفس ۶ ماهه تا تعیین تکلیف وزارتخانه داده شود، مشروط به اینکه هزینه های جاری را پرداخت کند.

وی در ادامه به واحد پاک مایه اشاره کرد و گفت: این واحد یکی از واحدهای نمونه کشور در بحث تامین مایه خمیر است که هنوز وضعیت سهامداران آن مشخص نیست.

حقیقی با اشاره به اینکه این واحد گرفتار مدیریت بین شرکاست، افزود: اینکه امروز در استان خمیر مایه غیر استاندارد استفاده می شود، دلیلش راکد بودن این واحد است. این واحد قادر خواهد بود یک پنجم ظرفیت منطقه حتی کردستان و همدان را تامین کند.

به گفته حقیقی این واحد راکد که بهترین تکنولوژی ها را دارد، قابل احیاء است.

وی تصریح کرد: تنها راه کمک به این واحد قرار دادن آن در ردیف ورشکستگی است و از سال ۹۱ تا کنون مدارک و اسناد لازم در دسترس است.

حقیقی خاطر نشان کرد: پس از اعلام ورشکستگی، مدیریت آن تا زمانی که به چرخه تولید اقتصادی برگردد به سازمان حمایت از تولید داده شود.

واحد دیگری که در این نشست به مشکلات آن رسیدگی شد، ماسه ساز کوهسار شستشو و دانه بندی شن و ماسه بود که با اشتغال زایی ۱۰ نفر و حجم سرمایه گذاری ۱۶۵۰ میلیون در حال حاضر راکد است.

واحدهای کاشی بیستون، مارپیچ باختر و گلخانه کوثر اسلام آباد از دیگر واحدها بودند که مشکلات آنها بررسی و استاندار کرمانشاه خواستار شد که مشکلات در اسرع وقت مرتفع و واحدها آغاز به کار کنند.

استاندار کرمانشاه در این نشست در یک تماس تلفنی با مدیر عامل گلخانه اسلام آبادغرب پیگیر روند پیشرفت و مشکلات این گلخانه شد و از مسئولین ذیربط خواست تا اول دهه فجر این گلخانه را راه اندازی کنند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد