وقتی تاریخ مرگ فتنه در کرمانشاه 7 و 8 دی ماه ثبت شد/ سینه ستبر ایران در نمایش بصیرت هم پیشتاز بود

کد خبر: 300113
|
11:55 - 1396/10/08
نسخه چاپی
وقتی تاریخ مرگ فتنه در کرمانشاه 7 و 8 دی ماه ثبت شد/ سینه ستبر ایران در نمایش بصیرت هم پیشتاز بود
اسلام آبادخبر: روز بصیرت در کرمانشاه در حقیقت 9 دی ماه نیست بلکه کرمانشاهیان در هفتم و هشتم دی ماه بصیرت خود را به نمایش گذاشته و فتنه گران را ناکام گذاشتند.

به گزارشاسلام آباد خبر، به نقل ازشبکه اطلاع رسانی مرصاد  تاریخ ایران اسلامی پر از حوادثی است که می تواند برای آیندگان به عنوان اسناد بیداری و در صحنه بودن ایرانیان ارائه شود. خیزش ملت انقلابی بر علیه فتنه 88 یکی از همین اسناد ماندگار است که نشان می دهد ملت ایران هنوز اعتقادات انقلابی خود را دارند و انقلاب جاری است.

 

پس از بالاگرفتن بی حیایی فتنه گران در هشت ماه پس از انتخابات حماسی خرداد ماه سال 88 و هتاکی آنها به ساحت مقدس عاشورا و اعتقادات مردم مسلمان ایران حماسه باشکوه نهم دی ماه 88 رقم خورد. روزی که بصیرت مردم ایران بر نفاق و جهل فتنه گران فائق آمد و طومار فتنه را در هم پیچید.

 

در این میان موضوعی که در رسانه ها در باره آن کمتر بحث شده است پیشتازی و جلوداری مردم کرمانشاه در مبارزه و مقابله با فتنه کور آن روزها بود. فتنه ای که کرمانشاهیان به خوبی آن را شناختند و در مقابلش ایستادند.
 

کرمانشاهیان همواره در طول تاریخ به خصوص پس از انقلاب اسلامی پیشتاز بوده اند. از حضور گسترده آن ها در مبارزه با فتنه منافقین که منجر به عملیات مرصاد شد تا صحنه های بصیرت برای مقابله با فتنه سال 88 همه نشان دهنده پیشتازی کرمانشاهیان بوده است.


در سال 88 و پس از حوادث آن سال کرمانشاهیان برای مقابله با فتنه، برخلاف دیگر شهرهای کشور، هفت و هشت دی ماه به خیابان ها آمدند. یعنی یک زودتر از روز 9 دی کرمانشاهیان اهمیت حضور در صحنه را درک کردند و در محکومیت فتنه گران تجمع کردند.

 

در این روزها بود که صدها تن از بانوان و مردان کفن پوش با شعار لبیک یا خامنه ای در میدان دادگستری شهر کرمانشاه از صبح تا اذان ظهر تجمع کرده و تقریبا برخی نا آرامی ها توسط اغتشاش گران که تا آن روز دیده می شد را پایان دادند.

 

در همین خصوص محمدکرمی راد نماینده وقت مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی به خبرنگار مرصاد گفت: عصر روز ششم دی ماه بود که در مراجعات مردمی به دفتر من برای مقابله مردمی با فتنه گران و پایان دادن به کار آنها موضوعاتی مطرح می شد و عمده آنها از تصمیم برای راهپیمایی کفن پوش علیه فتنه سخن می گفتند.

 

کرمی راد تصریح کرد: به هر حال این تجمع باید به شکل قانونی انجام می شد و به همین دلیل هماهنگی های لازم برای آن را با مسئولین مربوطه انجام دادیم و این طور بود که متوجه شدیم فردای آن روز (هفتم دی ما) صدها نفر با شعار لبیک یا خامنه ای به صورت خودجوش صحنه نفاق را بر هم زده اند و این موضوع در هشتم دی ماه گسترده تر تکرار شد.

 

وی ادامه داد: بعد از ظهر آن روز بود که در مشهد با سخنرانی آقای علم الهدی برنامه مشابهی برگزار شد.

 

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس هشتم اظهار داشت: جالب اینجاست که روز هشتم دی ماه در کرمانشاه راهپیمایی با شکوه تری در خیابان های اصلی شهر برگزار شد و صبح فردای آن روز در نهم دی ماه آن حماسه عظیم در سراسر کشور رخ داد.

 

بر اساس این گزارش، حضور کرمانشاهیان در راهپیمایی های مختلف همیشه چشمگیر بوده است اما پیشتازی در برگزاری روز بصیرت در دی ماه سال 88 به عنوان سند افتخار کرمانشاهیان در تاریخ ثبت شد.

 

ولایتمداری عنصر اصلی در میان علل پیشتازی کرمانشاهیان در این رویداد بوده است. موضوعی که در استقبال بی نظیر کرمانشاهیان در زمان سفر رهبر معظم انقلاب نیز بار دیگر به اثبات رسید.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد