مدیر کل بحران استانداری کرمانشاه مطرح کرد:

قرارگاه خاتم سپاه در تولید کانکس برای زلزله زدگان بسیار خوب عمل کرد

کد خبر: 300053
|
10:45 - 1396/10/05
نسخه چاپی
قرارگاه خاتم سپاه در تولید کانکس برای زلزله زدگان بسیار خوب عمل کرد
اسلام آبادخبر: مدیر کل بحران استانداری کرمانشاه گفت: قرارگاه خاتم سپاه طی قراردادی ساخت ۸ هزار دستگاه کانکس را برعهده گرفت که تا کنون بسیار خوب پیش رفته است.

به گزارشاسلام آباد خبر، به نقل ازشبکه اطلاع رسانی مرصاد، رضا محمودیان امروز سه شنبه در نشست خبری مدیریت بحران با اصحاب رسانه که در خصوص زلزله اخیرکرمانشاه برگزار شد، ابراز داشت: روز پنجم دی ماه مصادف با واقعه زلزله بم در تقویم رسمی کشور روز ملی ایمنی در برابر زلزله از طرف رهبر انقلاب نامگذاری شده‌است.

وی با اشاره به زلزله اخیر کرمانشاه، افزود: از همان ساعات اولیه جلسه مدیریت بحران تشکیل شد و همه دستگاههای دولتی پای کار امدند و کار آوار برداری و امداد و نجات را به نحو شایسته ای انجام گرفت.

مدیر کل بحران استانداری کرمانشاه خاطر نشان کرد: این زلزله که ۷.۳ ریشتر بود و ۳۰ ثانیه بطول انجامید حدود ۱۶۰۰ پس لرزه داشته و طی آن ۶۲۰ نفر جان خود را از دست دادند.

وی خاطر نشان کرد: حدود ۵۰ کودک در این حادثه یا هردو والد و یا یکی از والدین خود را از دست دادند.

این مسئول با بیان اینکه تا ساعت ۱۱ همان روز کسی زیر آوار نماند، گفت: با ۳۶ فروند بالگرد ۲۹۰۰ مصدوم را به مرکز استان انتقال دادند و در مجموع ۷۸۰۰ مصدوم را به بیمارستانهای مرکز منتقل کردند.

وی به کمک های شایان نیروهای سپاه، ارتش و نیروی انتظامی اشاره کرد و اظهار داشت: قرارگاه خاتم سپاه طی قراردادی ساخت ۸ هزار دستگاه کانکس را برعهده گرفت که تا کنون بسیار خوب پیش رفته است.

تا ۱۰ روز آینده اسکان موقت زلزله زدگان در روستاها به پایان می‌رسد

محمودیان تصریح کرد: تاکنون حدود ۶ هزار کانکس در مناطق زلزله زده روستایی توزیع شده و تا ۱۰ روز آینده با توزیع ۲ هزار کانکس دیگر که کار ساخت سکوی آنها به پایان رسیده، اسکان موقت به کار خود پایان خواهد داد.

وی تصریح کرد: در مجموع پیش بینی می شود با تلاشهای چشمگیر نیروهای سپاه و ارتش تا پایان دی ماه اسکان موقت و نصب کانکس در شهرها و روستاها پایان خواهد یافت.

محمودیان به مواجه شدن مردم مناطق زلزله زده با سرما و گرما اشاره کرد و اظهار داشت: بر اساس طرحی، رسیدگی به این موضوع در دست اقدام است و تا ۲ روز آینده با دستگاههای مربوطه قرارداد لازم منعقد خواهد شد.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه یادآور شد: تا الان ۲۰۱ هزار لیتر نفت سفید به صورت رایگان بین زلزله زدگان از محل اعتبارات مدیریت بحران توزیع شده است.

وی همچنین از توزیع اقلام ضروری بین زلزله زدگان خبر داد و افزود: تا کنون بیش از ۵۰ هزار دفترچه اقلام ضروری در مناطق آسیب دیده توزیع شده است.

بیمارستان‌های دولتی در زلزله باری بر دوش ما شد

محمودیان یادآور شد: بر اساس دستورالعمل دولت به هر فرد آسیب دیده خسارت پرداخت می شود و مردم باید پای کار باشند و کار پی کنی را آغاز کنند.

وی در بخش دیگری از سخنانش افزود: برخی از دستگاههای اداری از جمله بیمارستانها که ساخت دولت بود در جایی که باید یار ما می شد باری بردوش ما بود و در این راستا باید با مسببین آن باید برخورد جدی شود تا شاهد چنین اتفاقاتی در بحرانهای آتی نباشیم.

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد