سخنگوی کمیسیون امنیت ملی:

نمی دانیم کدام نمایندگان با چه رویکردی رای مخالف به "اعلام قدس به عنوان پایتخت همیشگی فلسطین" دادند/ هرچقدر فکر می کنیم توجیه کار این 15 نماینده را نمی فهمیم

کد خبر: 300050
|
09:20 - 1396/10/05
نسخه چاپی
نمی دانیم کدام نمایندگان با چه رویکردی رای مخالف به "اعلام قدس به عنوان پایتخت همیشگی فلسطین" دادند/ هرچقدر فکر می کنیم توجیه کار این 15 نماینده را نمی فهمیم
اسلام آبادخبر: سخنگوی کمیسیون امنیت ملی با بیان اینکه انتظار ما این بود که هیچ یک از نمایندگان به عنوان مخالف حتی ثبت نام هم نکند اما آقای تابش علاوه بر اینکه ثبت نام کرد، به عنوان مخالف هم پشت تریبون رفته و صحبت کرد و در نهایت بعد از صحبت های او 15 نفر به این طرح رای منفی دادند که خود ما هم هرچقدر فکر می کنیم نمی دانیم توجیه این افراد برای این اقدام چه بوده است.

به گزارشاسلام آباد خبر، سید حسین نقوی حسینی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی در گفتگو باشبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در خصوص مخالفت تعدادی از نمایندگان با دو فوریت طرح الحاق یک تبصره به ماده یک قانون حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین در روز گذشته اظهار داشت: من با این طرح مخالفتی نداشته و به عنوان حمایت از مردم مظلوم فلسطین به این طرح رای مثبت دادم.

وی افزود: ما هم نمی دانیم کدام نمایندگان و با چه رویکردی رای منفی دادند، آقای تابش به عنوان مخالف این طرح دیروز در صحن صحبت کرده و دلایل خود را هم اعلام کردند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی با بیان اینکه انتظار ما این بود که هیچ یک از نمایندگان به عنوان مخالف حتی ثبت نام هم نکند اما آقای تابش علاوه بر اینکه ثبت نام کرد، به عنوان مخالف هم پشت تریبون رفته و صحبت کرد و در نهایت بعد از صحبت های او 15 نفر به این طرح رای منفی دادند که خود ما هم هرچقدر فکر می کنیم نمی دانیم توجیه این افراد برای این اقدام چه بوده است.

نقوی حسینی با بیان اینکه اسامی این 15 نماینده مشخص نیست عنوان کرد: در مقابل اقدام نابخردانه رئیس جمهور آمریکا که اقدامی علیه همه قطعنامه های شورای عالی امنیت و مقررات بین المللی صورت داده و بیت المقدس را پایتخت اسرائیل قرار داد، جهان اسلام باید در اولین اقدام موضع خود را نسبت به این مساله اعلام می کردند.

وی در ادامه افزود: قرار بود که پارلمان های کشورهای اسلامی موضع هایی در این خصوص بگیرند و حتی برخی از پارلمان ها نظیر پارلمان تونس این اقدامات را انجام داد و از همین رو مجلس شورای اسلامی این اقدام را انجام داده و این مصوبه در همین راستا بود.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی در ادامه عنوان کرد: این دو فوریت در حقیقت اعلام موضع پارلمان ایران بود و بهتر بود رای منفی در آنها نباشد چرا که میان کشورهای اسلامی این اقدام بازخورد زیادی خواهد داشت و می توانست الگویی برای سایر پارلمان کشورهای اسلامی باشد.

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد