«سربازان» اولویت نخست بهره‌مندی از طرح کسر خدمت، فرزندان ایثارگران هستند

کد خبر: 300043
|
09:20 - 1396/10/05
نسخه چاپی
«سربازان» اولویت نخست بهره‌مندی از طرح کسر خدمت، فرزندان ایثارگران هستند
اسلام آبادخبر: رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح گفت: «سربازان» اولویت نخست بهره‌مندی از طرح کسر خدمت فرزندان ایثارگران هستند و پس از آن‌ها، آماده اعزام به خدمت‌ها در اولویت هستند.

به گزارشاسلام آباد خبر، «سربازان» اولویت نخست بهره‌مندی از طرح کسر خدمت، فرزندان ایثارگران هستندبه گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان،سردار «موسی کمالی» رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح در خصوص طرح کسر خدمت فرزندان ایثارگران اظهار داشت: ایثارگران به مانند همه، شامل قانون خدمت سربازی هستند اما ماده ۴۵ قانون خدمت وظیفه عمومی، امتیازی را به ایثارگران اختصاص داده است از جمله اینکه ایثارگرانی که ۳۰ ماه سابقه جبهه داشته باشند، یک فرزندشان و کسانی که ۶۰ ماه سابقه جبهه داشته باشند، دو فرزندشان معاف می‌شوند.

جانبازان ۲۵ درصد نیز یک فرزندشان و بالاتر از ۲۵ درصد تا ۵۰ درصد دو فرزندشان معاف می‌شود. همچنین آزادگانی که ۳۶ ماه سابقه اسارت داشته باشند، یک فرزندشان و دو برابر آن، دو فرزندشان معاف می‌شود؛ که البته این‌ها تلفیق هم می‌شوند.
وی ادامه داد: در خصوص فرزندان شهدا نیز طبق قانون تمامی این افراد و فرزندان مفقودالاثرها و جاویدالاثرها از گذراندن دوره خدمت معاف هستند.
سردار کمالی خاطرنشان کرد: موارد فوق ابلاغی رهبر معظم انقلاب بود که به تصویب مجلس شورای اسلامی نیز رسید.
اما سال گذشته به دلیل ناهماهنگی که صورت گرفت، سوتفاهمی بین ستاد کل نیروهای مسلح و گروهی از ایثارگران به وجود آمد و برخی از نمایندگان مجلس بدون اینکه استعلامی بگیرند و با ستاد کل نیروهای مسلح هماهنگ کنند، قوانینی را تصویب کردند که دامنه آن بسیار گسترده بود؛ مثلاً به جای ۳۰ ماه، ۱۲ ماه و به جای ۲۵ درصد جانبازی، ۱۰ درصد جانبازی را در برنامه‌ای مطرح کرده بودند که در پی آن بسیاری معاف می‌شدند و با کمبود سرباز روبرو می‌شدیم.
وی تصریح کرد: پس از گفت‌وگوی ما با نمایندگان مشخص شد که آن‌ها با افرادی مشورت کرده بودند که مسئولیت و اطلاع دقیقی از آمار فرزندان ایثارگران نداشتند؛ لذا ورود پیدا کردیم و به کسر خدمت برنامه ششم توسعه رسیدیم و عنوان کردیم آنچه در برنامه آمده است مبنی بر اینکه به ازای هر یک ماه سابقه ایثارگری، یک ماه کسر خدمت به فرزندان ایثارگران تعلق می‌گیرد، نیروهای مسلح را با کمبود نیرو مواجه می‌سازد؛ لذا جلسه‌ای بین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح و رئیس مجلس شورای اسلامی برگزار شد و بنا شد در برنامه پنج ساله ششم توسعه مجموعاً ۱۰۰ هزار نفر و سالانه ۲۰ هزار نفر کسر خدمت دریافت ‌کنند که در این رابطه ثبت‌نام آغاز شده و تا دوشنبه هفته گذشته حدود ۲۳۰ هزار نفر ثبت‌نام کردند.
سردار کمالی با اعلام اینکه ثبت نام در طرح کسر خدمت فرزندان ایثارگران تا دهم دی ماه ادامه دارد، گفت: از دهم دی ماه ظرف چند روز افراد واجد شرایط مشخص می‌شوند.
سپس به آن افراد اعلام می‌شود تا مدارک مورد نیاز خود را ارائه کنند. چون مرحله اول خوداظهاری است، پیش بینی می‌شود ظرف ۴۵ روز پرونده امسال را ببندیم و وارد کسر خدمتی‌های سال ۹۷ بشویم.
وی در این رابطه گفت: برای کسر خدمتی‌ها، اولویت‌بندی کرده‌ایم به طوری که آنانی که دوره خدمت را می‌گذرانند در اولویت هستند و سپس آنانی که برگه اعزام گرفته‌اند و امسال نوبت اعزامشان است در اولویت بعدی می‌باشند.
دانشجویان نیز اولویت سوم هستند. همچنین بر اساس سابقه ماه ایثارگری رتبه‌بندی می‌شوند. پس اگر اعلام کردیم آنانی که والدینشان سابقه ۲۴ ماه به بالا ایثارگری دارند، بررسی می‌شوند و پس از بررسی مشمولانی که در حال گذراندن خدمت هستند، سقف ۲۰ هزار نفر را پر کنند، دیگر شامل آماده به اعزام‌ها نمی‌شود. و اگر هم مثلاً ۲۰ هزار و ۵۰ نفر شدند، آن ۵۰ نفر در سال آینده بررسی می‌شوند.

منبع: خبرگزاری میزان

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد