رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه:

بیش از 14 میلیارد تومان داروی رایگان در اختیار زلزله‌زدگان قرار گرفته است

کد خبر: 300039
|
08:55 - 1396/10/05
نسخه چاپی
بیش از 14 میلیارد تومان داروی رایگان در اختیار زلزله‌زدگان قرار گرفته است
اسلام آبادخبر: رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه تا‌کنون بیش از 14 میلیارد تومان داروی رایگان در اختیار زلزله‌زدگان قرار گرفته است، گفت: طی 40 روز خدمات رایگان بیش از 64 هزار مورد نسخه دارویی برای مصدومان صادر شد.

به گزارشاسلام آباد خبر، محمود‌رضا مرادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، با اشاره به خدمات‌رسانی گسترده دانشگاه علوم پزشکی به مناطق زلزله‌زده غرب کشور،  اظهار داشت: تا‌کنون بیش از 14 میلیارد تومان داروی رایگان در اختیار زلزله‌زدگان قرار گرفته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه در مراکز درمانی استان تا کنون یک‌هزار و 600 مورد عمل جراحی از آسیب‌دیگان این حادثه مهیب گزارش شده است، افزود: 347 مجروح نیز در مراکز درمانی خارج از استان جراحی شده‌اند.

به گفته وی، دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه به صورت مرتب از طریق شماره تماس با مصدمان ترخیص شده در تماس است و هر زمان که لازم باشد مجددا پذیرش می‌شوند.

مرادی به ارائه خدمات رایگان درمانی به زلزله‌زدگان تا اول دی‌ماه اشاره و بیان کرد: طی 40 روز خدمات رایگان بیش از 64 هزار مورد نسخه دارویی برای مصدومان صادر شده و از اول دی‌ماه برای خدمات به روستائیان 5 درصد و در شهرهای زلزله‌زده 10 درصد فانشیز تعلق گرفته است.

این مسؤول تصریح کرد: نقاهتگاهی به همراه غذای گرم و امکانات رفاهی در راستای خدمات بیشتر برای بیماران و مصدومان مناطق زلزله‌زده در بیمارستان امام علی(ع) به همراه غذای گرم و امکانات رفاهی فراهم شده است.

وی از خدمات خود‌جوش پرسنل خارج از سیستم دانشگاه خبر داد و اضافه کرد: نمونه‌ای از این خدمات شامل برگزاری جشن یلدا بین زلزله‌زدگان بود.

مرادی به خدمات‌رسانی سپاه حضرت نبی‌اکرم(ص) استان در راستای کمک به این دانشگاه در راستای ارائه خدمت بهتر به زلزله‌زدگان اشاره و بیان کرد: بیمارستان بانگر سرپل‌ذهاب با همکاری خوب فرمانده سپاه نبی‌اکرم(ص) استان در اختیار دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه قرار گرفت و طی مدت 12 روز بازسازی و راه‌اندازی شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: بیمارستان بانگر سرپل‌ذهاب هم‌اکنون به 50 تخت بستری، 16 تخت سرپایی، چهار بخش آی.‌سی.‌یو، هشت بخش زایمان و 2 اتاق عمل مجهز است و درصدد هستیم تا پایان هفته هشت تخت دیالیز به آن اضافه کنیم.

وی در بخشی دیگر از سخنانش از راه‌اندازی مجدد بیمارستان قدیمی اسلام‌آباد غرب که در اثر زلزله آسیب‌دیده بود خبر داد و افزود: تا‌کنون گزارشی از اپیدمی بیماری‌ها از قبیل وبا، هاری و... نداشته‌ایم.

مرادی تصریح کرد: از نظر سلامت روانی تا‌کنون 32 هزار و 120 نفر غربالگری شده‌اند که از این تعداد 5 هزار و 124 نفر نیاز به مداخله روانپزشکی داشته که تحت مداوا قرار گرفته‌اند.

به گفته این مسؤول، هر روز 40 تیم روانشناس به مناطق زلزله‌زده برای ویزیت و غربالگری اعزام می‌شوند.

وی اضافه کرد: تفاهم‌نامه بین دانشگاه و خیران امضا شده که خانه بهداشت در سرپل‌ذهاب طی 6 ماه به بهره‌برداری برسد و همچنین یک بیمارستان نیز توسط خیران راه‌اندازی شود.

مرادی تاکید کرد: 8 هزار و 468 مادر باردار در مناطق زلزله‌زده  مورد مراقبت هستند و به کودکان زیر 2 سال نیازمند به شیرخشک، مقدار مورد نیاز اهدا شده است.

رئیس دانشکده علوم پزشکی استان کرمانشاه به تزریق 5 هزار و 724 مورد واکسن آنفولانزا در مناطق زلزله‌زده اشاره و بیان کرد: تا‌کنون 250 پزشک داوطلب وارد مناطق زلزله‌زده استان شده و سه دستگاه موبایل کلینیک(کلینیک سیار دندانپزشکی) به منطقه نیزاعزام شده است.

وی اظهار داشت: گروه خیران نور‌آوران به زودی در سراب‌ذهاب به مدت 100 روز خدمات چشم پزشکی و دندانپزشکی به صورت رایگان در مناطق زلزله‌زده ارائه می‌دهند.

مرادی به 20 مورد مصدوم ضایعه نخاعی اشاره کرد و گفت: این افراد برای پیگیری بیشتر به استانداری معرفی شده‌اند.

این مسؤول آمار فوتی زلزله‌زدگان بستری شده در مراکز درمانی استان را 16 نفر اعلام کرد و ادامه داد: 2 نفر نیز در مراکز درمانی تهران فوت شدند.

مرادی در پایان از خدمات‌رسانی تمامی دستگاه‌های اجرایی از جمله امداد‌رسانان ارتش، سپاه، امداد و نجات هلال احمر، اورژانس و... در کمک به زلزله‌زدگان تشکر کرد و گفت: گزارشی از مرگ میر در هنگام انتقال مصدمان به مراکز درمانی استان گزارش نشده است.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد