عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس:

وزیر اطلاعات را مجبور کردند بگوید که دری‌اصفهانی جاسوس نیست

کد خبر: 300028
|
09:20 - 1396/10/04
نسخه چاپی
وزیر اطلاعات را مجبور کردند بگوید که دری‌اصفهانی جاسوس نیست
اسلام آبادخبر: عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از طرح سئوال از وزیر اطلاعات در صحن مجلس خبر داد و گفت: وزیر اطلاعات را مجبور کردند تا مصاحبه کند و بگوید که دری‌اصفهانی جاسوس نیست.

به گزارشاسلام آباد خبر، به نقل ازشبکه اطلاع رسانی راه دانا  محمدجواد کریمی‌قدوسی پس از سخنرانی در جمع مردم ورامین در حسینیه ثارالله علیه‌السلام، در بخش پاسخ به پرسش‌های مردم اظهار داشت: وقتی نمایندگان انقلابی می‌خواهند یک سوال به نفع منافع نظام و انقلاب مطرح کنند، افرادی خاص جوّ مجلس را ملتهب می‌سازند و با داد و بیداد قصد جلوگیری از شنیده‌شدن حرف حق را دارند.

وی ادامه داد: درباره نفوذی‌های حاضر در تیم مذاکره‌کننده هم از آقای ظریف سوال کرده‌ایم که طی روزهای آینده در صحن مطرح می‌شود. البته یکی از این نفوذی‌ها گیر افتاده و زندانی است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه کرسی استادی نفوذ در دنیا در دستان انگلیسی‌هاست، گفت: هر سرویس‌ قوی و معروف اطلاعاتی در یک امر خاصی مهارت بالایی دارد. به عنوان مثال سرویس موساد در بحث ترور قوی است و دانشمندان ما را هم به‌وسیله نفوذ ترور کرد.

کریمی‌قدوسی افزود: در لندن مجموعه‌ای از مراکز آموزشی، تحقیقاتی و پژوهشی مختص پرورش عناصر اعتقادات شیعی وجود دارند.

وی در ادامه تشریح کرد: عنصری به نام آقای چوب‌تراش به آن جا می‌رود، چندین سال در حوزه علوم اسلامی آموزش می‌بیند و لباس روحانیت را هم بر تن می‌کند. چوب‌تراش از آن جا به نجف می‌رود و به خانه‌های مراجع و علما نفوذ پیدا می‌کند. حتی در آن جا درجه اجتهاد نیز می‌گیرد.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی هم‌چنین بیان داشت: چوب‌تراش سپس به ایران می‌آید و مشغول به تبلیغ می‌شود. در انتخابات دور قبل نیز نامزد انتخابات خبرگان رهبری شد که دستگیرش کردند‌.

کریمی‌قدوسی آزادسازی چهار دست‌پرورده انگلیسی‌ها را هدف اصلی سفر جانسون به ایران دانست و عنوان کرد: وزیر امور خارجه انگلیس که هفته قبل به ایران سفر کرد، به‌دنبال آزاد کردن چهار نفر از جمله همین چوب‌تراش بود. فروغی جاسوس نفت، نازنین ساغری نفوذی BBC و دری‌اصفهانی جاسوس ‌هسته‌ای نیز سه نفر دیگر هستند.

وی یادآور شد: پولی که حق ما هست و باید به ما بدهند را می‌خواهند در قالب معامله به ازای تحویل گرفتن این عناصر نفوذی پرداخت کنند. مجلس باید ورود کند و جلوی این طرح‌ها را بگیرد. برخی از دولتی‌ها جاسوس‌بودن افرادی نظیر جیسون رضائیان و دری‌اصفهانی را قبول ندارند!

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه اظهارات جنجالی و افشاگرایانه‌اش اضافه کرد: در جلسات هسته‌ای زیر پای دری‌اصفهانی دوربین می‌گذاشتند و تصویربرداری می‌کردند. از جلسات هسته‌ای ظریف در تهران فیلم و صدا می‌گرفته و قبل از اعزام تیم هسته‌ای به ژنو و لوزان برای مذاکره به سرویس‌های انگلیسی می‌داده است.

کریمی‌قدوسی گفت: قوی‌ترین وکلا را برای این فرد می‌گیرند تا تبرئه‌اش کنند. وقتی جیسون رضائیان را گرفتند، روحانی می‌گفت چرا سپاه این را گرفته؟ این یک خبرنگار است و حتی نامه هم نوشت‌.

وی هم‌چنین افشا کرد: من درباره جیسون رضائیان صحبت کردم و از من به‌دلیل مصاحبه‌ام شکایت کردند! طبق اطلاعاتی که داشتم، اعلام کردم که دری‌اصفهانی نفوذی و جاسوس است ولی باز هم شکایت کردند.

نماینده مردم مشهد در مجلس در ادامه ابراز داشت: امروز قاضی تجدیدنظر پرونده دری‌اصفهانی می‌گفت «هر وقت مرا بخواهید به مجلس می‌آیم و توضیح می‌دهم که این چه کار کرده است.»

کریمی‌قدوسی در پایان از مجبور کردن وزیر اطلاعات به مصاحبه‌کردن پرده برداشت و خاطرنشان کرد: وزیر اطلاعات را مجبور کردند تا مصاحبه کند و بگوید که دری‌اصفهانی جاسوس نیست. در این باره نیز از وزیر اطلاعات سئوال پرسیده‌ایم که به زودی در صحن علنی مجلس مطرح می‌شود.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد