سخنگوی فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مطرح کرد؛

مقایسه میزان بودجه دفاعی ایران با عربستان و کشورهای منطقه/ ایران 3 درصد و عربستان 10 درصد از کل بودجه خود را صرف بودجه دفاعی کرده اند

کد خبر: 299984
|
08:50 - 1396/10/02
نسخه چاپی
مقایسه میزان بودجه دفاعی ایران با عربستان و کشورهای منطقه/ ایران 3 درصد و عربستان 10 درصد از کل بودجه خود را صرف بودجه دفاعی کرده اند
اسلام آبادخبر: سخنگوی فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی با بیان اینکه تا پیش از این برنامه بودجه، طبق قانون بودجه، بودجه نظامی تنها به 5 نهاد نظامی تخصیص داده می شد گفت: سپاه، ارتش، بسیج، وزارت دفاع و ستاد کل نیروهای مسلح تنها نهادهایی بودند که بودجه نظامی دریافت می کردند اما در برنامه ششم ردیف جدیدی با نام ارتقا توان دفاعی کشور اضافه شده که در اختیار وزارت دفاع قرار گرفته است.

به گزارشاسلام آباد خبر، حسین مقصودی، سخنگوی فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی در گفتگو باشبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در خصوص وعده افزایش بودجه دفاعی و میزان تحقق آن در بودجه سال 97 گفت: بودجه پیشنهادی دولت اگرچه نقاط ضعفی دارد اما یکی از نقاط قوت بودجه ۹۷توجه به بودجه دفاعی کشور است.


وی با بیان اینکه تا پیش از این برنامه، طبق قانون، بودجه نظامی تنها به 5 نهاد نظامی تخصیص داده می شد گفت: سپاه، ارتش، بسیج، وزارت دفاع و ستاد کل نیروهای مسلح تنها نهادهایی بودند که بودجه نظامی دریافت می کردند اما در برنامه ششم ردیف جدیدی با نام ارتقا توان دفاعی کشور اضافه شده که در اختیار وزارت دفاع قرار گرفته است.

سخنگوی فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی در ادامه افزود: با توجه به اوضاع و احوال کشور و کشورهای منطقه در کنار برنامه هایی که برای ایجاد امنیت در کشور در دستور کار داریم باید بودجه دفاعی افزایش می یافت که به خوبی این موضوع دیده شده است.

مقصودی یادآور شد: برنامه هایی مانند مبارزه با تروریسم، حمایت از مرز گسترده ایران، ناامنی در کشورهای منطقه، اقدامات ماجراجویانه امریکا، اسراییل و عربستان، مبارزه با اشرار و قاچاقیان، مبارزه با گروه‌های مختلف و معاند در داخل کشور و نیازمند ردیف بودجه جداگانه هستند که خوشبختانه در برنامه بودجه 97 لحاظ شده است.

وی با بیان اینکهاگر امنیت در یک جامعه وجود نداشته باشد، آموزش، پژوهش، شغل، اقتصاد، و به طور کلی زندگی مردم یک جامعه مفهومی ندارد تصریح کرد: امیدواریم این بخش از بودجه تصویب شود و نمایندگان عزیز و مردم به خصوص جوانان عزیز تحت تاثیر بعضی فضاهای مسموم در بحث افزایش بودجه دفاعی قرار نگیرند.

سخنگوی فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی در ادامه افزود: از نظر آماری این نکته را باید دانست که بودجه دفاعی کشور در سال ۹۶ مجموعاً تنها ۳درصد از کل بودجه کشور بوده است، این در حالی است که این رقم درعربستان 10 درصد، عمان 17 درصد، امارات، روسیه، کویت، پاکستان، آمریکا و بسیاری از کشورهای دیگر رقم بالاتری نسبت به ایران را به بودجه دفاعی خود اختصاص داده اند.

مقصودی در ادامه عنوان کرد: کره شمالی با اختصاص 23 درصد از کل بودجه خود به بودجه دفاعی، رتبه اول در اختصاص بودجه دفاعی را داراست و عربستان سومین کشور است؛ آمریکا هم حدود 3 و نیم درصد از کل بودجه خود را به مساله دفاعی اختصاص داده است.

وی در پایان تصریح کرد: ایجاد امنیت و مبارزه با گروه‌ها و همچنین مبارزه با معاندین داخلی و خارجی از اولویتهای مجلس و مردم بوده است؛ سپاه و سایر دستگاه های نظامی خط قرمزی برای کل کشور بوده و افزایش توان موشکی و دفاعی هم اولویت نظام، دولت، مجلس و مردم است.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

پربازدیدترین ها