امام جمعه اسلام آبادغرب :

9 دی روز بصیرت و میثاق امت با ولایت است/موضوع رفع حصر برای بعضی نان و آب دارد

کد خبر: 299959
|
14:17 - 1396/10/06
نسخه چاپی
9 دی روز بصیرت و میثاق امت با ولایت است/موضوع رفع حصر برای بعضی نان و آب دارد
اسلام آبادخبر: امام جمعه اسلام آبادغرب با بیان اینکه؛ 9 دی روز بصیرت و میثاق امت با ولایت است، گفت: موضوع رفع حصر برای بعضی نان و آب دارد.

حجت الاسلام محمدطه مهری امام جمعه شهرستان اسلام آبادغرب در گفتگو بااسلام آباد خبر، با بیان اینکه؛  9 دی روز بصیرت و میثاق امت با ولایت است، اظهار کرد:واقعیت امر این است که در انتخبات سال 88 اولاً ظلم به جمهوری اسلامی، ظلم به قانون اساسی، رهبری، ارزش ها، امام و شهدا و ظلم به مردم شد چون که ما قبل از آن چندین انتخابات را برگزار کرده بودیم با همین شیوه و متأسفانه یک عده ای تمامیت خواه، قدرت طلب اما در اصل به دنبال دموکراسی یعنی از قانون عبور کردند و به ساز و کارهای نظام اسلامی توجه نکردند.

 

وی با اشاره به اسناد منتشر شده درخصوص فتنه88 گفت: حرکتی که فتنه گران در سال 88 انجام دادند چه قبل از انتخابات و چه حین انتخابات و بعد از نتایج انتخابات، فتنه گران هشت ماه مملکت را درگیر کردند و در بحث نماز  جمعه ی مرحوم آقای هاشمی، در بحث روز قدس، 13 آبان ماه و دربحث هتاکی و هنجار شکنی که در روز عاشورا به ساحت مقدس ابی عبدالله الحسین، مساجد، هیئات عزاداران کردند و ضمن خسارت به اموال عمومی و بیت المال، چندین نفر از جوانان و مردم بی گناه را به خاک و خون کشیدند و کشتند.

 

امام جمعه شهرستان عنوان کرد:  تمام آن کشته سازی هایی که فتنه گران خودشان انجام دادند وجود خارجی نداشتند یا اینکه قبلاً از دنیا رفته بودند یا در ایران نبودند.

 

وی تصریح کرد: با بررسی سخنانآن دو کاندید محصور و طرفدارانشان و مشخصاً سردمداران فتنه و کاندیدای آن سال از چند ماه قبل از انتخابات رادیوهای بیگانه مباحث خارجی را می بینید این ها را کنار هم می گذارید، دولت هایی مثل امریکا انگلیس و رژیم صهیونیستی حمایت هایشان مخصوصاً در ایام انتخابات وبعد از پایان انتخابات همه ی این ها می بینید روی چند کاندید خاص بررسی میکند، همه اینها مشخص می کند عمق قضایا خیلی فراتر از این مسائل است.

 

حجت الاسلام مهری گفت: بعضی ها فکر میکنند چون نتیجه انتخابات به نفع کسانی دیگر بوده است بر ضرررقبا بوده اعتراض کردند، اما مشخص شد که اعتراض صرفاً اعتراض انتخاباتی نبود بلکه یک نافرمانی مدنی بود که اصل نظام را نشانه گرفتند و در شعار های ایشان بر علیه رهبری و نظام و.. معلوم بود واقعا انتخابات بهانه بود اصل نظام را نشانه گرفته بودند و به دنبال براندازی بودند.

 

وی افزود: دشمنان تجربه انقلاب های رنگی را در برخی کشور ها داشتند، خیال می کردند که کشور ماهم مثل برخی ازین کشور هاست که مردمش بی بصیرت باشند و فریب آنها بخورند،خیلی ها تابع این احساسات و جو شدند سریع متوجه شدند اشتباه کردند بعضی از آن ها که می گفتند رأی ما کجاست خیلی از آن ها اصلا رأی نداده بودند،بعد ها مشخص شد خیلی ازاینها پشیمان شده اند که ما فکر می کردند تقلب شده است و رأی شان را دزدیده اند اما بعدا متوجه شدند بحث انتخبات بهانه بوده است و اصل نظام نشانه بوده است.

 

امام جمعه اسلام آبادغرب بیان داشت: در دست یاری خداوند در فتنه 88 نسبت به مردم و انقلاببه وضوح مشاهده می شود و دشمن که این همه هجمه علیه نظام و کشورمان است طرح ریزی کرده است،  خداوند نقشه اینها نقش برآب کرد.

 

وی با اشاره به رهبری حکیمانه رهبر انقلاب در ایام فتنه 88 تاکید نمود: نقش  الهی رهبرمعظم انقلاب را نیاید فراموش کرد، مدیریت و تدبیر ایشان که در آن صحنه فتنه به تعبیر علی (ع) حق  و باطل باهم مخلوط می شود تشخیص سخت می شود مگر برای صاحبان بصیرت.

 

حجت الاسلام مهری خاطرنشان کرد: رهبری حقا" امام گونه  انقلاب را هدایت کرد و در این قضایای فتنه کشتی انقلاب را به ساحل آرامش رساند، در این چند ماه نصیحت کردند که همه به قانون برگردند، علی رغم اتمام مهلت قانونی به شورای نگهبان توصیه کردند هرکسی هر مدرک ومستنداتی دارد بررسی گردد، به کاندیدای معترض فرمودند هرگونه اعتراضی دارید، بازشماری آرا را شورای نگهبان بررسی کند،  صبوری کردند و همه مردم و جناح ها را به صبر و قانون دعوت کردند ولی سران فتنه گوش ندادند چون اینها کمرشان را بسته بودند تا کمر نظام را بشکنند و از بیرون دستور می گرفتند که  نظام را فروپاشی و براندازی کنند.

 

 

وی افزود: مستندات نشان می دهد که عوامل خارجی و فتنه گران به دنبال فروپاشی نظام در سال88 بودند تا اینکه ماجرا به محرم ختم شد که وقتی فتنه گران حتی به قرآن ما، مساجد ما، هیئات مذهبی و حسینه ها در روز عاشورا رحم نکردند و با کف، سوت،هیاهو و جیغ و داد حمله کردند و حسینیه ها و مساجد و را به اتش  کشیدند، دراینجا دیگر صبر مردم لبریز شد و همه مردم فهمیدند که این اعتراض انتخاباتی نیست  بلکه بدنبال حمله به نظام و قانون نظام اساسی هستند  و آتش به اختیار مردم ولایتمدار و با بصیرت بصورت خودجوش  در ششم دی و هفتم دی ماه 88 در شهر های مختلف ایران اسلامی و در 9 دی تجلی اراده ملت در تهران و دیگرشهرهای دیگر را دیدیم که ملت با خروش انقلابی به خیابان ها آمدند حمایت قاطع خود را از رهبری، امام راحل،  نظام و ارزش ها و نهاد ها و میهن عزیزمان اعلام کردند و بساط فتنه و فتنه گران را با حضور با بصیرت و ولایت مدارانه جمع کردند.

 

 

امام جمعه اسلام آبادغرب تصریح کرد: در یک کلمه9 دی انقلاب را بیمه کرد، یعنی انقلاب را از وجود میکروب ها و انگل هایی که ماه ها  فضای جامعه را آلوده کردند بودند واکسینه کرد.

 

وی در بخش دیگری از این گفتگو اظهار کرد: 9دی متعلق به هیچ جناح، گروه و حزبی نیست، 9 دی متعلق به مردم است، در 9 دی مردم ایران اسلامی از تمام افکار آمدند و یک بار دیگر با آرمان های نظام، اصل نظام و انقلاب بیعت دوباره کردند و در 9 دی مردم، بصیرت انقلابی خودشان را به رخ جهانیان کشیدند.

 

 

حجت الاسلام مهری عنوان کرد: بزرگی 9 دی را نمی توان در قالب جناح و حزب قرار داد  و متعلق به تمام اقشاری است که دل در گرو امام، ارزش ها و رهبری دارند، لذا واقعا ما از مردم عزیز، تمام اقشار، مقامات لشکری کشوری، خانواده جانبازان شهدا دانشجویان کسبه و... میخواهیم که با حضور خودشان یک بار دیگه با آرمان های امام و شهدا و فرامین رهبر عزیزمان با اهداف بلند نظام اسلامی مان بیعت دوباره کنیم.و این حضور  می تواند یک با یگ کشور را بیمه بکند، اتحاد برادری و وحدت نظر در بین مردم و مسئولین داشته باشد و همه ی ما باید تحت لوای نظام اسلامی و رهبری باشیم و گوش به فرمان ولی فقیه باشیم.

 

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ما در خصوص بحث حصر فتنه گران گفت: بارها مقام معظم رهبری فرموده اند فتنه خط قرمز نظام است اگر واقعا کسانی در فتنه همراهی کرده و یاری کرده اند،حالا چه با موضع گیری و سکوتشان که سکوت نشانه تأید است ولی الان پشیمان هستند مطمئن باشید ابراز پشیمانی کنند رأفت نظام اسلامی خیلی بیشتر ازین حرف هاست،رهبر فرمود اگر این ها ابراز پشیمانی کنند از گذشته ی خودشان قطعا نظام اسلامی و حاکمیت این ها را می بخشد ولذا تا زمانی که به دنبال فتنه و فتن گری هستند و حمایت میکنند و همچنان بر آن عقاید باطل و بی مستند خودشان ادامه می دهند نباید در نظام حکومتی جایی داشته باشند و هرکسی از آن ها حمایت کند این هم خودش در ردیف فتنه گری است.

 

 

امام جمعه شهرستان تصریح کرد: آقایانی هم که در فتنه 88 سکوت کردند، واقعا حضور مردم در 9 دی 88 و سال های بعد از آن و تاکنون اینها را خجل و شرمسار کرد.

 

وی افزود: آقایانی هم که دم از رفع حصر می زنند بدانند که فتنه  گران مفسد فی الارض هستند و در حق مردم، نظام، امام(ره)  و رهبری ظلم کردند و اگر رأفت نظام اسلامی نبود باید محاکمه می شدند و اکنون هم اگر فتنه گران توبه و ابراز پشیمانی کنند و راه توبه  همچنان در نظام اسلامی  باز است.

 

حجت الاسلام مهری تصریح کرد:  موضوع رفع حصر برایبعضی نان و آب دارد، و با این  بحث حصر بدنبال شعارهای تبلیغاتی برای خودشان هستند و گرنه این موضوع را  دنبال نمی کنند، چون شورای امنیت ملی این تصمیم  بجا را  گرفته و با توجه به رأفت و بزرگی نظام حداقل تنبیه برای سران فتنه همین حصر است.

 

 

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد