عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس:

آمریکا و متحدانش توان رویارویی با ایران را ندارند/ دوران سلطه‌گری آمریکایی‌ها به سر آمده است

کد خبر: 299943
|
09:35 - 1396/09/29
نسخه چاپی
آمریکا و متحدانش توان رویارویی با ایران را ندارند/ دوران سلطه‌گری آمریکایی‌ها به سر آمده است
اسلام آبادخبر: عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با توجه به انتشار سند راهبردی امنیت ملی آمریکا توسط کاخ سفید، گفت: توان دفاعی و موشکی کشور به مرحله‌ای از پیشرفت و توسعه رسیده است که نه‌تنها آمریکا، بلکه متحدانش نیز توان رویاروی با ایران را ندارند.

به گزارشاسلام آباد خبر، به نقل ازشبکه اطلاع رسانی مرصاد ، سیدقاسم جاسمی عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سند راهبرد امنیت ملی آمریکا درباره ایران که روز گذشته توسط کاخ سفید منتشر شد،  نشان‌ از ضعف آمریکایی‌ها و وحشتشان از قدرت کشورمان دارد، اظهار داشت: دوران زورگویی و سلطه‌گری آمریکایی‌ها به سر آمده است. امروز جمهوری اسلامی ایران در تمام عرصه‌ها خصوصا در زمینه موشکی به مرحله‌ای از اقتدار رسیده که نه‌تنها آمریکا، بلکه متحدانش نیز توان رو یا‌رویی با کشورمان را ندارند.

وی گفت:‌ اقدامات اخیر آمریکا در برابر ایران مبنی بر حمایت تسلیحاتی به یمن و دیگری انتشار سند راهبرد امنیت ملی آمریکا، همه بیانگر این است که نقش ایران در منطقه تاثیرگذار است. غربی‌ها ایران را از مهم‌ترین موانع سر راه خود برای رسیدن به اهدافشان می‌دانند.

نماینده خانه ملت با اشاره به اینکه آمریکا در تروریست‌پروری گوی سبقت را از سایر کشورهای استعمارگر ربوده است، افزود: جهان به کینه‌ورزی آمریکا با مسلمانان آگاه شده است، کشوری که در عراق و سوریه با به‌راه انداختن جریان تکفیری جان زنان و کودکان بی‌گناه را گرفت، امروز در این سند سراسر کذب، ایران را حامی تروریست معرفی می‌کند.

 جاسمی گفت: از ابتدای پیدایش داعش در منطقه، ایران به درخواست رسمی دولت‌مردان عراق و سوریه به مبارزه با تروریست‌های‌ تکفیری عازم این 2 کشور اسلامی شد، نیت رزمندگان ایرانی جهاد در راه خدا بود. آمریکایی‌ها در این سند حضور ایران در عراق و سوریه را از سر منفعت‌طلبی تلقی کرده‌اند، در صورتی‌که خودشان درصدد بودند تا منافع ملی عراق و سوریه را  به غارت ببرند. تنهاترین و بزرگ‌ترین منفعتی که نصیب رزمندگان ایرانی شد، این بود که شر جنایت‌کاران و خونخواران از بلاد مسلمین دور شد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: هرگونه اقدامی از سوی آمریکا علیه ایران، وحدت میان ملت و قدرت کشورمان را در مقابله با تهدیدات دشمنان افزایش می‌دهد.

در سند راهبردی امنیت ملی آمریکا که روز گذشته توسط کاخ سفید منتشر شد آمده است: «ایران از گروه‌های تروریستی حمایت کرده و به صورت علنی خواهان نابودی ما است.»

«راهبرد امنیت ملی آمریکا می‌گوید که «ما دنیا را علیه رژیم یاغی کره شمالی گرد هم می‌آوریم و با تهدید ایران مقابله می‌کنیم.»

این راهبرد همچنین اشاره می‌کند: آمریکا درحال استقرار یک سامانه دفاع موشکی با تمرکز بر کره شمالی و ایران است تا از سرزمین خود در مقابل حملات موشکی دفاع کند.

 در این سند آمده است که «آمریکا با متحدان خود همکاری می‌کند تا فعالیت‌های گروه‌های خارجی تروریستی از جمله حزب‌الله لبنان را مختل کند.»

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد