رئیس جمعیت هلال احمر خبر داد:

اهدای ۵ میلیون تومان به سرپرستان خانوارهای زلزله‌زده

کد خبر: 299917
|
10:15 - 1396/09/27
نسخه چاپی
اهدای ۵ میلیون تومان به سرپرستان خانوارهای زلزله‌زده
اسلام آبادخبر: رئیس جمعیت هلال احمر کشور، از اهدای ۵ میلیون تومان از کمک های مردمی به سرپرستان خانوارهای زلزله‌زده کرمانشاه خبر داد و گفت: ۵ میلیون تومان نیز به کسانی که صاحب فرزند شدند می‌دهیم.

به گزارشاسلام آباد خبر، به نقل ازشبکه اطلاع رسانی مرصاد ، علی اصغر پیوندی امروز دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه که در محل سالن جلسات جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: هلال احمر به عنوان یک ارگان مردم نهاد با مردم هستند و تا آخر در کنار آنها خواهیم بود.

رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران ابراز داشت: در بحران ابتدا مردم دچار یک بهت زدگی خواهند شد و پس از مدتی تبعات روحی و روانی را به همراه خواهد داشت و ما به عنوان امدادگر باید به این مساله توجه داشته باشیم.

وی با بیان اینکه این زلزله به لحاظ وسعت با نمونه های مشابه بسیار متفاوت بود افزود: به دلیل کوهپایه ای بودن مناطق با مشکلات خاصی مواجه بودیم.

رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران  یادآور شد: تا کنون طبق آمار و سرشماری به عمل آمده برای ۵۰ هزار نفر دفترچه امدادی صادر شده است.

وی تصریح کرد: اقلام ۷۲ ساعته و یک ماهه را تا کنون بین آسیب دیدگان توزیع کرده ایم و مرحله دوم سبد یک ماهه به زودی توزیع خواهد شد.

پیوندی از کمک های بی نظیر مردم در این حادثه خبر داد و خاطر نشان کرد: تا کنون حدود ۵۵ میلیارد تومان مردم به شماره هایی که هلال احمر اعلام کرده واریز کردند و همچنین ۲۰ هزار تن اقلام تغذیه ای به ارزش ۷۰ میلیارد تومان را به پایگاههای هلال احمر اهدا کردند که این نشان از اعتماد مردم به این نهاد است.

رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران افزود: این زلزله اولین مصیبتی بود که پس لز فعالیت شبکه های اجتماعی اتفاق افتاد و توانستیم از پتانسیل مثبت آن در امدادرسانی استفاده کنیم اگر چه در این فضا شیطنت هایی هم رخ داد.

پیوندی اظهار داشت: الان در مرحله مقاوم سازی و امیدوار کردن حادثه دیدگان هستیم و باید به سوی احداث مسکن دائم حرکت کنیم.

وی گفت: در ادامه خدمات رسانی برنامه ما اهدای ۵ میلیون تومان از محل کمک های مردمی به سرپرست خانواده ها است که بعد از اربعین درگذشتگان این حادثه این کار عملی خواهد شد.

این مسئول  همچنین ابرار داشت: همچنین به خانواده هایی که طی این مدت خداوند به آنها فرزندی اهدا کرده ۵ میلیون تومان تقدیم می شود.

پیوندی با اشاره به حادثه خیز بودن کشور افزود: باید هر لحظه آمادگی امداد رسانی در هر نوع حادثه را داشته باشیم چرا که از ۴۲ بلای طبیعی در کشور ما ۳۲ مورد آن قابل اتفاق است.

وی خاطر نشان کرد: از دیگر اقدامات این نهاد توزیع اقلام ضروری فرش، یخچال و تلویزیون با استفاده از کمک های مردمی است که تا عید نوروز عملیاتی خواهد شد.

رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران ابراز داشت: در این حادثه ۸ هزار مجروح در همان ساعات اولیه از زیر آوار خارج و توسط ۱۰ فروند بالگرد انتقال داده شدند و همین امر سبب شد که تلفات در این حادثه نسبت به حوادث مشابه آن بسیار کمتر باشد.

وی اظهار داشت: متاسفانه ۵۰ درصد انبارهای ما اقلام کمکی را دارند لذا مجلس و دولت باید پشتیبانی کنند تا اقلام جهت امدادرسانی در حوادث به اندازه کافی در انبارها داشته باشیم.

پیوندی افزود: تا کنون حدود ۱۲۰ میلیارد تومان اقلام امدادی شامل چراغ والور، چادر، پتو و... از طرف هلال احمر تقدیم مردم منطقه حادثه دیده شده است.

وی اشاره ای به لزوم مقاوم سازی در کلان شهرها داشت و افزود: این مسئله باید به طور جدی پیگیر شود تا آسیب ها را کاهش دهیم.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

پربازدیدترین ها