معاون دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه خبر داد:

استقرار نیروهای بهداشتی استان کرمانشاه در مناطق زلزله زده

کد خبر: 299877
|
20:40 - 1396/09/25
نسخه چاپی
استقرار نیروهای بهداشتی استان کرمانشاه در مناطق زلزله زده
اسلام آبادخبر: معاون دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: نیروهای بومی استان کرمانشاه در حوزه بهداشت به طور کامل در مناطق زلزله زده مستقر شدند.

به گزارشاسلام آباد خبر، به نقل ازشبکه اطلاع رسانی مرصاد ،ابراهیم شکیبا  اظهار داشت: از ابتدای وقوع زلزله استان کرمانشاه تاکنون، نیروهای بهداشتی و درمانی دانشگاه های علوم پزشکی کشور با حضور در مناطق زلزله زده به دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه کمک کردند اما از امروز به جز چندین نفر پزشک عمومی مقرر شد، نیروهای حوزه بهداشت از نیروهای بومی استان در این مناطق مستقر شوند.

وی با اشاره به اینکه نیروهای بومی استان کرمانشاه در حوزه بهداشت از امروز به طور کامل در مناطق زلزله زده مستقر شدند و برخی از آنها آموزش های تکمیلی را دیده و توجیه شدند، افزود: با توجه به سرمای هوا و کافی نبودن تعداد حمام در مناطق زلزله زده، نگران بیماری های پوستی برای مردم این مناطق هستیم.

معاون دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: روز گذشته یکی از متخصصان پوست و مو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با حضور در سرپل ذهاب، اقدام به ویزیت و ارائه داروی رایگان به بیمارانی کرد که از طریق سیستم ارجاع در مناطق شهری و روستایی زلزله زده شناسایی شده بودند.

شکیبا افزود: برنامه واکسیناسیون همانند شرایط قبل از زلزله با قوت ادامه دارد و خوشبختانه تزریق واکسن آنفلوانزا برای گروه های هدف در مناطق زلزله زده به طور کامل انجام شد و علاوه بر این، مشکلی در تزریق سایر واکسن ها وجود نداشت.

وی گفت: وضعیت بهداشت مناطق زلزله زده، پایدار است و روز اول زلزله در ثلاث باباجانی شاهد تولد نوزادی در کانکس بودیم و اولین کانکسی که به این شهرستان ارسال شده بود به اتاق زایمان تبدیل و این زایمان با موفقیت انجام شد و واکسن تمام نوازدانی که پس از زلزله، به دنیا آمده بودند، انجام شده و هیچ مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد