دکتر فلاحت پیشه:

بودجه زلزله کرمانشاه با رأی مجلس به جای یارانه از صندوق توسعه ملی تأمین می‌شود

کد خبر: 299866
|
09:59 - 1396/09/23
نسخه چاپی
بودجه زلزله کرمانشاه با رأی مجلس به جای یارانه از صندوق توسعه ملی تأمین می‌شود
اسلام آبادخبر: عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: با رأی مجلس طرح اجرای بند ۴ ماده واحده به کمیسیون بودجه بازگشت تا به جای یارانه از صندوق توسعه ملی بودجه زلزله کرمانشاه تأمین شود.

به گزارشاسلام آباد خبر، حشمت‌الله فلاحت‌پیشه در گفت‌وگو با تسنیم اظهار داشت: با رأی مجلس طرح اجرای بند 4 ماده واحده به کمیسیون بودجه بازگشت تا به جای یارانه از صندوق توسعه ملی بودجه زلزله کرمانشاه تأمین می‌شود.

فلاحت‌پیشه با اشاره به اینکه بند 4 ماده واحده  که در مجلس ارائه شده بود  و در دستور بود و حتی قرائت هم شد عنوان کرد: بند 4 در آن آورده شده بود که در 4 ماه آخر 10 درصد یارانه‌های مردم کسر شود و به مردم زلزله‌زده بدهند این یک کلاه گشادی بود که نباید به سر استان کرمانشاه می‌رفت زیرا نه پولی به دست مردم زلزله‌زده می‌رسید و از طرفی آبروی مردم استان کرمانشاه می‌رفت.

وی با اشاره به اینکه متأسفانه دولت بنا دارد یارانه 30 تا 35 درصد از مردم ایرانی را قطع کند و‌ شروع آن هم به این زلزله‌زدگان بود گفت: یک بندی را می‌خواستند به این عنوان تصویب کنند که البته در مجلس رأی نیاورد.

نماینده مردم اسلام‌آباد غرب در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بعد از تذکرات بنده لاریجانی عنوان کرد که 100 میلیون دلاری که از صندوق توسعه ملی مطرح شدن و اذن مقام معظم رهبری را می‌خواهد را باید به 200میلیون دلار افزایش یابد اما ما معتقدیم هنوز کفایت نمی‌کند.

وی اظهار کرد: زیرا من سوالم این است که دولت که از طریق گران کردن حامل‌های انرژی چیزی حدود سه برابر یارانه می‌تواند درآمد کسب کند و دولتها ضمن گران کردن این حاملهای انرژی مانند نفت، گاز و بنزین فشار این گرانی بر روی مردم آمد اما هنوز میزان یارانه‌ها به مردم تغییر نکرده است و دولتها اکنون دو برابر آنچه که به مردم می‌دهند درآمد کسب می‌کنند چرا از آن محل که عمدتا به شرکت‌ها زیان داده می‌شود یا از حقوقهای نجومی برخی از مدیران پول به زلزله‌زدگان داده نمی‌شود.

فلاحت‌پیشه با بیان اینکه با چه مجوزی موضوع برداشت از یارانه‌های مردم مطرح می‌شود که حالت صدقه برای استان به خود بگیرد آن هم پولی که هیچگاه تأمین نخواهد شد عنوان کرد: لذا بعد از اینکه لاریجانی مطرح کردند که بند 4 برداشته می‌شود و برداشت از یارانه‌ها صورت نمی‌گیرد و موضوع بازگشت به کمیسیون بودجه نیازمند وصل به منابع پایداری برای تأمین بودجه مناطق زلزله‌زده کرمانشاه است.

وی گفت: بنده پیشنهاد می‌دهم منابع را از همان منابعی که برخی از مسئولان دولتی بودجه قطار کرمانشاه را به درب منازل خود بردند و از همان منابعی که تخصیص‌های برخی از استان‌ها را 30 درصد قرار دادند و تخصیص‌های بودجه استانی خود را تا 70 درصد قرار دادند و به امانت مردم خیانت کردند تأمین شود زیرا آنها حتی مصیبت مردم زلزله‌زده کرمانشاه را نمی‌بینند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تنها مصوبات سفر مقام معظم رهبری در قالب امر بودجه آمده است بیان کرد: برداشت از صندوق توسعه ملی نیازمند امر رهبری است که ایشان اذن خواهد داد و بنده از رهبری تقاضا دارم که چیزی حدود 500 میلیون دلار از صندوق توسعه ملی به مناطق زلزله‌زده استان اختصاص دهد.

وی با اشاره به اینکه هنوز دولت و مجلس به تکلیف خود در برابر مردم زلزله‌زده استان عمل نکردند عنوان کرد: در جلسه ستاد مدیریت بحران سرپل‌ذهاب اعلام کردند روزی 400 کانکس در مناطق نصب می‌شود اما همینکه سرما شروع شد روند نصب این کانکسها باید سرعت بیشتری به خود می‌گرفت اما متأسفانه شتاب آن کندتر شد. 
انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد