رئیس بنیاد مسکن:

۱۰۰ هزار واحد زلزله زده برآورد خسارت شد / تخریب کامل ۱۸۷۰۰ واحد

کد خبر: 299846
|
15:45 - 1396/09/21
نسخه چاپی
۱۰۰ هزار واحد زلزله زده برآورد خسارت شد / تخریب کامل ۱۸۷۰۰ واحد
اسلام آبادخبر: رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: ۱۸۷۰۰ واحد نیاز به بازسازی کامل دارند که ۶۵۰۰ واحددر شهرها و ۱۲۲۰۰ واحد در روستاها است.

به گزارشاسلام آباد خبر، به نقل ازشبکه اطلاع رسانی مرصاد ، علیرضا تابش امروز سه شنبه در نشست خبری رئیس بنیاد مسکن کشور که در محل بنیاد مسکن استان کرمانشاه برگزار شد، به ارائه گزارشی از روند کار بازسازی پرداخت و اظهار داشت: نقش اول را در بازسازی خود مردم مدیریت خواهند کرد اگرچه ر ابتدا به کندی ممکن است پیش رود اما با گذشت زمان این کار سرعت خواهد گرفت و با اطمینان پیش خواهد رفت.

وی با بیان اینکه تا امروز برای ۱۰۰ هزار واحد تجاری و مسکونی برآورد خسارت شده است، افزود: ۱۸۷۰۰ واحد نیاز به بازسازی کامل دارند که ۶۵۰۰ واحددر شهرها و ۱۲۲۰۰ واحد در روستاها است.

تابش اظهار داشت: حدود ۵۰ هزار واحد نیاز به تعمیر دارند و ۱۸ هزار واحد دیگر در حال حاضر قابل سکونت هستند و بعدا تعمیرات آنها انجام خواهد شد مابقی سالم هستند.

وی از تشکیل پرونده برای بازسازی خبر داد و افزود: تا کنون حدود ۱۸ هزار پرونده تشکیل شده است که از این تعداد ۶۵۰۰ پرونده برای دریافت وام به بانکها معرفی شده اند.

رئیس بنیاد مسکن تصریح کرد: همچنین تا الان به ۱۰۰۰ واحد وام بلاعوض پرداخت شده است و پیش بینی شده که روزانه حدود ۴۰۰ واحد وام بلاعوض احداثی و تعمیراتی دریافت خواهند کرد.

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد