طرح «دوباره با کتاب» در روستاهای زلزله زده سرپل‌ذهاب برگزار شد

کد خبر: 299844
|
21:20 - 1396/09/21
نسخه چاپی
طرح «دوباره با کتاب» در روستاهای زلزله زده سرپل‌ذهاب برگزار شد
اسلام آبادخبر: روستاهای زلزله زده سرپل ذهاب میزبان طرح «دوباره با کتاب» اداره کل کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه شدند.

به گزارشاسلام آباد خبر، به نقل ازشبکه اطلاع رسانی مرصاد ، طرح «دوباره با کتاب» امروز در روستاهای زلزله زده شهرستان سرپلذهاب با اجرای برنامه های متنوع فرهنگی از قبیل قصه گویی، جمع خوانی، ساخت کاردستی، بازی های متنوع و توزیع بیش از ۷۰۰ بسته شامل لوازم التحریر و کتاب را در بین دانش آموزان این مناطق برگزار شد.

حسنی خونسار مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه در این باره گفت: اداره کل کتابخانه های عمومی با شروع طرحی با عنوان« دوباره با کتاب» با هدف شاداب سازی کودکان و دانش آموزان مناطق زلزله زده، سعی دارد ضمن حضور در این مناطق و اجرای برنامه های متنوع فرهنگی و بازیهای مفرح کمی از غم و غصه این عزیزان را بکاهد.

معصومه حسنی خونسار خاطر نشان کرد: به همین منظور روز دوشنبه مورخ ۲۰ آذرماه ۹۶ به همراه همکارانم در اداره کل و روسا و کتابداران شهرستانهای کرمانشاه، اسلام آباد غرب و سرپلذهاب ضمن حضور در روستاهای زلزله زده شهرستان سرپلذهاب، به اجرای برنامه های متنوع از قبیل قصه گویی، بلند خوانی و جمع خوانی، ساخت کاردستی و نقاشی، طرح چیستان و معما، قرآن خوانی و شعرخوانی بچه ها و بازی های گروهی و شاد مثل طناب کشی، بازی صندلی، بازی باد کردن بادکنک، عمو زنجیرباف و... در بین دانش آموزان و کودکان این مناطق پرداخته شد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان با اشاره به اینکه «دوباره با کتاب» همچنان ادامه خواهد داشت، عنوان کرد: در اواخر هفته جاری محموله دوم نهاد کتابخانه های عمومی کشور شامل پوشاک و لباس گرم، لوازم التحریر و عروسک های ویژه کودکان و نوجوانان به این استان ارسال خواهد شد و این محموله در روزهای پنجشنبه و جمعه در مناطق زلزله زده توزیع خواهد شد.

حسنی خونسار در ادامه گفت: طرح «دوباره با کتاب» اولین بار هفته قبل در روستاهای ثلاث باباجانی اجرا شد و بسیار مورد استقبال کودکان قرار گرفت و دومین ایستگاه آن روستاهای کلاشی، کوئیک حسن، کوئیک محمود و شهرک زراعی سرپلذهاب بود، که در این مناطق کتابداران بخش کودک کتابخانه های عمومی شهرستانهای کرمانشاه و اسلام آباد به اجرای برنامه های متنوع در بین دانش آموزان پرداختند و در پایان هر اجرا پک های اسباب بازی و لوازم التحریر در بین دانش آموزان و کودکان توزیع شد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان ضمن اشاره به اینکه اکثر کتابخانه های عمومی استان در شهرستانهای ثلاث باباجانی، سرپلذهاب و قصرشیرین آسیب های جدی دیده اند عنوان کرد: این اداره کل با ارسال کتابخانه های سیار خود در این مناطق سعی دارد که خدمات کتابخانه های عمومی و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در شهرهای زلزله زده ادامه داشته باشد.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد