روایت عضو کمیسیون بودچه از اظهارات نوبخت:

کاهش ۹ درصدی بودجه ۹۷ نسبت به ۹۶/ دادن اختیار برای فروش ۳۸ هزار میلیارد اوراق به دولت

کد خبر: 299840
|
17:30 - 1396/09/21
نسخه چاپی
کاهش ۹ درصدی بودجه ۹۷ نسبت به ۹۶/ دادن اختیار برای فروش ۳۸ هزار میلیارد اوراق به دولت
اسلام آبادخبر: رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت:‌ بودجه سال ۹۷ نسبت به بودجه سال ۹۶ به میزان ۹ درصد کاهش یافته و به دولت این اختیار داده شده تا برای تأمین اعتبارات مورد نیاز خود اقدام به فروش ۳۸ هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت کند.

به گزارشاسلام آباد خبر، به نقل ازشبکه اطلاع رسانی راه دانا؛حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس با اشاره به جلسه امروز کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس گفت: در جلسه امروز محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه با حضور در جلسه کمیسیون توضیحاتی را در خصوص لایحه بودجه 97 ارائه کرد.

وی افزود: نوبخت گفت که بودجه 97 نسبت به بودجه سال 96 به میزان 9 درصد کاهش یافته  و درآمدهای نفتی در آن به میزان بشکه‌ای 55 دلار پیش‌بینی شده است.

عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس اظهار داشت: رئیس سازمان برنامه و بودجه عنوان کرد که در بودجه 97 دلار 3500 تومان در نظر گرفته شده و به دولت این اجازه داده شده تا برای تأمین بودجه مورد نیاز خود اقدام به فروش 38 هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت کند.

حاجی دلیگانی خاطرنشان کرد:‌ نوبخت همچنین گفت که پروژه‌های عمرانی در بودجه 97 به سه دسته تقسیم شده اول، پروژه‌هایی که برای تکمیل به بخش خصوصی واگذار می‌شود دوم، پروژه‌هایی که با مشارکت دولت و مردم کار تکمیل آن انجام می‌شود و سوم پروژه‌هایی که حاکمیتی هستند و دولت به طور صدردصد اجرای این پروژه‌ها را برعهده دارد.

وی در پایان گفت: رئیس سازمان برنامه و بودجه در جلسه‌ یکشنبه هفته آینده کمیسیون که بنا است کلیات بودجه سال 97 در آن بررسی شود نیز حاضر و در مورد بودجه توضیحاتی را ارائه خواهد کرد.

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد