دکتر فلاحت پیشه:

انگلیس اولویت‌های مناسبات ایران با اتحادیه اروپا را تعیین نکند

کد خبر: 299780
|
11:36 - 1396/09/19
نسخه چاپی
انگلیس اولویت‌های مناسبات ایران با اتحادیه اروپا را تعیین نکند
اسلام آبادخبر: عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس معتقد است دخالت انگلیسی‌ها در موضوع نازنین زاغری روند رسیدگی به این پرونده را دشوار می‌کند.

به گزارشاسلام آباد خبر، حشمت‌الله فلاحت‌پیشه  با اشاره به سفر وزیر خارجه انگلیس به کشورمان گفت: مناسبات دیپلماتیک دو جنبه شکلی و محتوایی دارد که به لحاظ شکلی سفر جانسون به ایران مثبت ارزیابی می شود چرا که به لحاظ دیپلماتیک وی شخصیتی از یکی از کشورهای مهم اروپا است.

نماینده مردم اسلام آباد غرب و دالاهو در ادامه با بیان اینکه محتوای این سفر از اهمیت بیشتری برخوردار است، عنوان کرد: به لحاظ محتوایی ایرانی ها حق دارند که نگاه تردیدآمیزی نسبت به سیاست های انگلیس داشته باشند و این سفر در سایه این تردیدها باشد که به سابقه روابط انگلیس با ایران مربوط است.

وی در ادامه تأکید کرد: نباید اجازه دهیم انگلیس اولویت های مناسبات ایران با اتحادیه اروپا را مشخص کند چرا که اولویت های ما مسائل توسعه ای میان ایران و اروپا بوده که گاهی مسائل انحرافی از سوی انگلیسی ها مطرح می شود لذا نباید مناسبات با اروپا را آنها مشخص کنند.

فلاحت پیشه در ادامه با یادآوری این مطلب که اخیرا اروپایی ها، آمریکایی ها را در جریان عهدشکنی آنها در قبال برجام تنها گذاشته اند،‌ اظهارد اشت: اروپایی ها در تحریم زدایی بانکی و مالی و سرمایه گذاری سعی کردند روند را تسهیل کنند با این حال در فضای پسابرجام مشکلات اقتصادی وجود دارد که همین مسائل نیز از اولویت های ما است که انتظار داریم این معاهده منجر به ورود سرمایه و فناوری اروپایی ها به ایران شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان با تأکید بر اینکه انتظار داریم مسائل از قالب های اولویت های انحرافی سیاسی خارج شده و اولویت های توسعه ای جای آن را بگیرد، خاطرنشان کرد: مسأله نازنین زاغری موضوعی است که جمهوری اسلامی ایران در قالب اصل رأفت اسلامی باید آن را بررسی کند اما دخالت انگلیسی ها موضوع را سیاسی و سخت می کند./

پایان پیام

منبع: خانه ملت

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد