فلاحت پیشه مطرح کرد:

آمار بالای تعداد رد صلاحیت شدگان در انتخابات ریاست جمهوری ناشی از تعلل در تعیین مصادیق رجل سیاسی است

کد خبر: 299753
|
09:39 - 1396/09/18
نسخه چاپی
 آمار بالای تعداد رد صلاحیت شدگان در انتخابات ریاست جمهوری ناشی از تعلل در تعیین مصادیق رجل سیاسی است
اسلام ابادخبر: عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: رسانه‌های معاند و مخالفان جمهوری اسلامی بدون توجه به کیفیت ثبت نام کنندگان انتخابات ریاست جمهوری، از تعداد رد صلاحیت شدگان بعنوان عاملی برای ضربه زدن به دموکراسی در ایران استفاده می‌کنند.

به گزارشاسلام آباد خبر،حشمت‌الله فلاحت‌پیشه در خصوص تعیین مصادیق رجل سیاسی، اظهار داشت: دون شان جمهوری اسلامی است که بعد از ۴۰ سال حول مسئله رجل سیاسی باید بحث کنیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: مصادیق رجل سیاسی در نظام سیاسی سایر کشورها در قالب نظام‌های حزبی شکل می گیرد.

وی با بیان اینکه افراد در نظام حزبی پرورش می‌یابند و پس از آن، افراد به عنوان مدیر، نماینده مجلس، سیاستمدار و وارد حوزه رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری می‌شوند، افزود: در ایران هنوز این شرایط شکل نگرفته است.

فلاحت پیشه متذکر شد: در ایام انتخابات ریاست جمهوری استهزاء صورت می‌گیرد و افرادی ثبت نام می‌کنند که شرایط اولیه را نیز ندارند.

نماینده مردم اسلام آباد غرب و دالاهو در مجلس شورای اسلامی ضمن انتقاد از ثبت نام گسترده افراد در انتخابات ریاست جمهوری، گفت: رسانه‌های معاند و مخالفان جمهوری اسلامی بدون توجه به کیفیت ثبت نام کنندگان، از تعداد رد صلاحیت شدگان بعنوان عاملی برای ضربه زدن به دموکراسی در ایران استفاده می‌کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: با توجه به عنایت مقام معظم رهبری و ابلاغ سیاست های کلی انتخابات، هر چه سریعتر باید شورای نگهبان مصادیق رجل سیاسی را تعیین کند و بعد از آن ثبت نام از افرادی که برای هجو انتخابات وارد می‌شوند، جلوگیری به عمل آید./

منبع: خانه ملت

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد