امام جمعه اسلام آبادغرب:

مسائل موشکی و قدرت دفاعی ایران قابل مذاکره نیست/جمهورى اسلامى در عين اقتدار به‌دنبال آرامش و ثبات منطقه است

کد خبر: 299729
|
15:48 - 1396/09/17
نسخه چاپی
مسائل موشکی و قدرت دفاعی ایران قابل مذاکره نیست/جمهورى اسلامى در عين اقتدار به‌دنبال آرامش و ثبات منطقه است
اسلام آبادخبر: امام جمعه اسلام آبادغرب گفت: مسائل موشکی وقدرت دفاعی جمهوری اسلامی که ثمره خون هزاران شهید و مدیریت جهادی رهبری است به هیچ وجه قابل مذاکره و گفتگو نیست.

به گزارشاسلام آباد خبر، حجت الاسلام محمدطه مهری امام جمعه اسلام آبادغرب در خطبه های نمازجمعه امروز اظهار کرد: وضعيت خاص منطقه‌ى غرب آسيا و نيز اوضاع كنونى جهان اسلام به گونه‌اى است كه دشمنان اسلام و در راس آن‌ها آمريكا به‌دنبال ايجاد درگيرى جديدى در منطقه هستند و متاسفانه برخى از كشورهاى مسلمان نيز گرفتار مسؤولان و سرانى شده‌اند كه به طرح‌هاى آمريكا عمل مى‌كنند و به‌دنبال آتش‌افروزى در منطقه هستند.

 

وی افزود: جمهورى اسلامى ايران نشان داده است كه با قدرت و اقتدار جدى كه دارد مى‌تواند مانع از تحقق اهداف دشمن در منطقه شود و پيروزى جمهورى اسلامى بر داعش و شكست طرح آمريكايى تسلط داعش بر عراق و سوريه نمادى از اين امر است.  اما جمهورى اسلامى در عين اقتدار و قدرت، كشورى است كه به‌دنبال آرامش و ثبات منطقه است و از درگيرى و جنگ استقبال نمى‌كند زيرا مى‌داند كه جنگ و درگيرى نقشه آمريكا و برنامه‌ى دشمنان اسلام براى ايجاد محيطى امن براى اسرائيل است.

 

امام جمعه اسلام آبادغرب بیان داشت: نقشه استكبار جهانى در منطقه‌ى ما اين است كه سران جاهل و وابسته‌ى برخى از كشورها را به جنگ با همسايگان دعوت كند تا از اين طريق زمينه براى مقابله با رژيم صهيونيستى از بين برود. در چنين شرايطى ايران اسلامى ابتدا با زبان نصيحت و خيرخواهى براى امت اسلامى همگان را به آرامش دعوت مى‌كند و از تبعيت از اهداف و برنامه‌هاى آمريكا بر حذر مى‌دارد اما در عين حال ايران اسلامى با افزايش توان نظامى و قدرت تأثير گذارى خود در منطقه، استراتژى بازدارندگى خود را اعمال مى‌كند.  

 

وی افزود: هدف از اين استراتژى آن است كه با قدرت و توان خود مانع ايجاد جنگ شود و با استفاده از قدرت بازدارندگى از وقوع جنگ ميان كشورهاى همسايه و مسلمان جلوگيرى كند. قدرت نظامى ايران اسلامى براى تهاجم و يا جنگ‌افروزى نيست بلكه براى بازدارندگى و جلوگيرى از جنگ است. و مسائل موشکی وقدرت دفاعی جمهوری اسلامی که ثمره خون هزاران شهید عزیز و فداکاری جوانان برومند و مدیریت جهادی و رهبری با تدبیر و عزتمند فرماندهی کل قوا است به هیچ وجه قابل مذاکره و گفتگو نیست وملت ایران به هیج کس اجازه چنین نیت شوم و بی خردانه ای نخواهد داد .

 

خطیب جمعه اسلام آبادغرب در بخش دیگری از خطبه ها گفت: شهادت از مفاهيم درخشان اسلامى و از مهم‌ترين فضائل قابل دست‌يابى توسط انسان‌هاست. قرآن كريم و آموزه‌هاى اولياء دين جايگاه شهادت در راه خدا را در قله‌ى فضائل انسانى معرفى مى‌كنند و اوج آرزوهاى اولياء دين را شهادت در راه خدا مى‌دانند. ياد شهدا در حقيقت زنده نگه داشتن اين فضيلت در دل‌هاى مردم است. با زنده نگه داشتن ياد شهداست كه آرمان‌ها و اهدافى كه آن‌ها براى آن‌ جان دادند در دلهاى نسل‌هاى بعدى زنده خواهد ماند و ازاين‌روست كه زنده نگه داشتن ياد شهدا ارزشى بالا پيدا مى‌كند.

 

وی افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامى در ديدار دست‌اندركاران كنگره ۱۲ هزار شهيد استان آذربايجان‌غربى با تأكيد بر همين مسأله و با اشاره به اهميت زنده نگه‌داشتن ياد و نام شهيدان و روحيه فداكارى و شهادت، گفتند: برترين شخصيت‌ها و چهره‌هاى درخشان تاريخ ما در قرنهاى اخير، جوانان فداكارى بودند كه به دفاع از كشور و انقلاب شتافتند. لذا ایشان فرمودند :نبايد اجازه داد ياد شهيدان در اثر جلوه‌هاى كاذب فراموش شود.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد