استاندار کرمانشاه مطرح کرد:

سپاه در نجات مصدومان زلزله و اسکان مردم کار بزرگی انجام داده است

کد خبر: 299718
|
14:25 - 1396/09/15
نسخه چاپی
سپاه در نجات مصدومان زلزله و اسکان مردم کار بزرگی انجام داده است
اسلام ابادخبر: استاندار کرمانشاه گفت: سپاه در نجات مصدومان زلزله و اسکان مردم کار بزرگی انجام داده است.

به گزارشاسلام آباد خبر، به نقل ازشبکه اطلاع رسانی مرصاد ، هوشنگ بازوند امروز چهارشنبه در نشست ستاد مدیریت بحران استان که با حضور عادل آذر رئیس دیوان محاسبات کشور و محسنی بندپی رئیس سازمان بهزیستی کشور در شهر زلزله زده سرپل ذهاب برگزار شد، گفت: ۲۹۰۰ را نیروهای سپاه و بسیج از زیر آوار بیرون آوردند که اگر این عزیزان نبودند ممکن بود بسیاری از این مصدومین زنده نباشند.

وی افزود: در بحث اسکان موقت با کانکس و سکو سازی ها هم قرارگاه خاتم الانبیا (ص) میدان آمد و کار بزرگی را انجام داد.

استاندار کرمانشاه خاطرنشان کرد: ۳۲ سپاه استانی الان در مناطق زلزله زده مشغول هستند و سکوسازی و امداد رسانی را انجام می دهند.

وی ادامه داد: ۵ کارگاه قرارگاه خاتم الانبیا در منطقه در حال کانکس سازی است و پنل ها را نیز از تهران منتقل می کنند.

بازوند گفت: دفترچه های ارایه خدمات هلال احمر در شهرها باید با توجه به خانه های آسیب دیده صادر شود. هر کسی که برای وی دفترچه صادر می شود باید حتما در داخل شهر یک واحد آسیب دیده داشته باشد تا با این ساماندهی، کمک ها هرچه سریعتر و بهتر به دست آسیب دیدگان برسد.

استاندار کرمانشاه افزود: بانک ها هرچه سریعتر در شهرهای زلزله زده شعبه سیار را دایر کنند تا مردم بتوانند خدمات مناسب بانکی را دریافت کنند.

وی تصریح کرد: روند بازسازی در مناطق زلزله زده نیازمند مشارکت گسترده خود مردم است و اینکه خود مردم پای کار آمده اند بسیار دلگرم است و لایق حمایت و تشویق ویژه هستند.

 بازوند خاطرنشان کرد: برخی فضاهای آموزشی مدارس در اختیار ادارات قرار گرفته و یا در صحن آن چادرهایی برپا شده که باید سریعاً تخلیه شده و در  روز شنبه آینده این مدارس نیز  دایر شوند.

وی گفت: این ۸۹ مدرسه تخریبی باید زودتر تعیین تکلیف شود. ۵۱ مدرسه تعیین تکلیف شده اند و تعداد باقی مانده با توجه اعلام آمادگی مجمع خیرین، بانک های خصوصی، اتاق بازرگانی و ... توسط نوسازی مدارس باید سریعا تعیین تکلیف شوند.

استاندار کرمانشاه تاکید کرد: همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند در این زلزله باید سرعت عمل را در نظر بگیرند و هنر یک مدیر این است که در کارها سرعت عمل داشته باشد.

وی افزود: خسارت دام های تلف شده در زلزله باید هرچه سریعتر به زیان دیدگان پرداخت شود. در این زمینه باید مدیر جهادکشاورزی به سرعت پیگیری کند تا این پرداخت ها هر چه سریعتر انجام شود.

بازوند ادامه داد:  مردم روستا در این زلزله به شدت آسیب دیده اند و سخت نیازمند دریافت خسارات دام های تلف شده هستند. تداوم زندگی مردم عشایر و روستا به دام هایشان بستگی دارد و باید علوفه های رایگان در اختیار آن ها قرار گیرد.

وی تاکید کرد: وزارت نیرو باید به گونه شبکه برق را تجهیز کند که اگر مردم از هیلتر برقی استفاده کنند، شبکه در شرایط اضافه بار جوابگو باشد و شاهد قطع برق نباشیم.

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: ممکن است برخی روستاها جابجایی مکان داشته باشند که در این شرایط، امتیاز قبلی برقرار خواهد ماند و مردم حق انشعاب آب و برق تازه ای پرداخت نخواهد کرد.

وی ادامه داد: توزیع سوخت نفت در میان زلزله زدگان تا زمان احساس نیاز با تصویب ستاد بحران مجانی است. آب و فاضلاب روستایی نیز نیازمند اکیپ های کاری جدید است و باید از استان های همسایه کمک بگیرد.

بازوند خاطرنشان کرد: سپاه و ارتش کمک های بسیار ارزشمندی به زلزله زدگان انجام داده اند و این خدمات رسانی همچنان تداوم داشته و خواهد داشت. به سپاه و ارتش افتخار می کنیم.

استاندار کرمانشاه در پایان گفت: بنیاد مسکن نیز در ستادهای معین نیروهای مورد نیاز را از میان مهندسین بیکار استان تامین کند.

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد