با همت اداره تبلیغات اسلامی شهرستان صورت گرفت؛

برگزاری کارگاه آموزشی پیشگیری از اعتیاد در اسلام آبادغرب

کد خبر: 299693
|
11:30 - 1396/09/13
نسخه چاپی
برگزاری کارگاه آموزشی پیشگیری از اعتیاد در اسلام آبادغرب
اسلام آبادخبر: با همت اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کارگاه آموزشی پیشگیری از اعتیاد در اسلام آبادغرب برگزارشد.

به گزارشاسلام آباد خبر، با همت اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کارگاه آموزشی پیشگیری از اعتیاد در  اسلام آبادغرب برگزارشد. 


مجتبی عسگری مسئول  امور فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی اسلام آبادغرب در این رابطه به خبرنگار ما گفت: این کارگاه آموزشی ویژه مبلغات در مسجد امام خمینی(ره)  برگزار گردید که در این کارگاه سعی گردید با همکاری فرمانداری و اداره بهزیستی ومشارکت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی  با حضور کارشناسان مجرب گامی در جهت تبلیغ موثر و مناسب با توجه به ظرفیت و توان تاثیر گذاری جامعه روحانیت در زمینه پیشگیری از اعتیاد برداشته شود .

 


حجت الاسلام علی اوسط کماسی رئیس اداره تبلیغات اسلامی اسلام آبادغرب در این کارگاه از طریق ویدئو پروژکشن بر مبنای  سی دی آموزشی نسبت به وضعیت ناگوار آسیب های اجتماعی نظیر مواد مخدرو بررسی راه حل های درست و منطقی در جامعه وطی سخنانی با اشاره به نفش مذهب در پیشگیری از اعتیاد اظهار داشت : یکی از شیوه هایی که مذهب به وسیله آن مصرف مواد را کاهش می دهد، پرورش جنبه های بهداشت روانی است. مذهب به زندگی فرد جهت می دهد و از او به هنگام فشارهای روانی روزمره حمایت می کند. بنابراین تأمین بهداشت روانی می تواند فرد را از مصرف تفریحی و در نتیجه اعتیاد به مواد مخدر باز دارد و از طرف دیگر باعث کاهش مشکلاتی مثل افسردگی، احساس از خود بیگانگی، تنهایی و عزت نفس پایین می شود، بنابراین فرد مستعد مصرف مواد می شود.

 


وی افزود: نقش سلامت معنوی در حل معضلات اجتماعی و فردی، به نحوی چشمگیر و قابل ملاحظه است، در حقیقت افرادی که پایبند مذهب و اعتقاداتی هستند که هرگونه اعمال منافی عفت و خلاف را نهی می کند، کمتر به اعمال ناروا و معضلات اجتماعی چون اعتیاد روی می آورند.

حجت الاسلام کماسی خاطرنشان کرد: داشتن اعتقاد، پایبند بودن به ارزشهای زندگی اثر سازنده ای در سلامت جسمی و روانی افراد دارد،بطوری که امروزه ازاین برداشت ها به منظور بهره گیری بیشتر در درمان بیماران نیز استفاده می شود

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بیان داشت :اصولاً مذهب در سه سطح می تواند مصرف مواد را تحت تأثیر خود قرار دهد. اولین تاثیر مذهب شامل فعالیتهای پیشگیرانه است که برای تحریم شروع مصرف مواد به کار گرفته می شود و می تواند در بر گیرنده آموزش مستقیم مردم درباره منع مصرف مواد و همچنین هدفمند کردن زندگی باشد که در این صورت مصرف مواد عملی پسندیده نیست. دومین تأثیر مذهب در جلوگیری از گسترش اعتیاد در افرادی است که مصرف آزمایشی و گاه به گاه (تفریحی) مواد را شروع کرده اند. سومین تأثیر مذهب شامل برنامه هایی است که برای کمک به افراد معتاد به منظور ترک و همچنین پرهیز از بازگشت مجدد در آنان فراهم شده است.

 


در ادامه این کارگاه آموزشی مهناز نوری یکی از اساتید ستاد مبارزه با موادمخدر از اداره بهزیستی  در سخنانی به بیان علل و پیامدهای ناشی از اعتیاد و مواد مخدر بیان داشت : امروز مواد مخدر به یک معضل و بلای خانمانسوز اجتماعی تبدیل شده که زمینه و بستر بسیاری از ناهنجاری هاو آسیب ها است .

 


وی افزود : برنامه‌های پیشگیری از اعتیاد باید سبب افزایش عوامل حفاظت کننده و کاهش عوامل خطرزا شوند. خطر تبدیل شدن به مصرف کننده مواد مخدر شامل ارتباط با انواع عوامل خطر زا (نگرش و رفتار منحرف ) و حفاظت کننده ( حفاظت والدین ) می‌شود.

 


 نوری گفت: تاثیر بالقوه و خاص عوامل خطرزا و حفاظت کننده با تغییر سن تغییر می کند. برای مثال، وجود عوامل خطر زا در خانواده تاثیر مخربی بر کودک می‌گذارد، در حالی که اعتیاد به مواد مخدر می تواند عامل خطر زایی برای نوجوان باشد.



 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد