مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی جهان _ آمریکا

هت‌تریک طلایی مرادی در سرزمین یانکی‌ها با شکستن رکورد دنیا/ رستمی یک نقره و موسوی ۲ برنز دنیا را گرفتند

کد خبر: 299680
|
08:27 - 1396/09/13
نسخه چاپی
هت‌تریک طلایی مرادی در سرزمین یانکی‌ها با شکستن رکورد دنیا/ رستمی یک نقره و موسوی ۲ برنز دنیا را گرفتند
اسلام آبادخبر: وزنه‌بردار دسته ۹۴ کیلوگرم کشورمان ۳ نشان طلای مسابقات جهانی را با شکستن رکورد دوضرب و مجموع دنیا بدست آورد.

به گزارشاسلام آباد خبر، به نقل ازشبکه اطلاع رسانی مرصاد ، در پایان روز ششم مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی جهان در آناهیم آمریکا وزنه‌بردار کشورمان موفق شد با کسب 3 نشان طلای یکضرب، دوضرب و مجموع قهرمان دنیا در دسته 94 کیلوگرم شود. مرادی بعد از 17 سال رکورد دنیا را جا به جا کرد. موسوی دیگر وزنه‌بردار کشورمان نیز به 2 نشان برنز دوضرب و مجموع دست پیدا کرد.

مرادی که در حرکت یکضرب توانست با 184 کیلوکرم صاحب طلا شود در حرکت دوضرب نیز در نهایت با 233 کیلوگرم طلایی شد تا در مجموع نیز با 417 کیلوگرم قهرمان این وزن شود. سید ایوب موسوی دیگر وزنه‌بردار کشورمان در این وزن عنوان پنجمی یکضرب و سومی دوضرب و مجموع را بدست آورد.

حرکت یکضرب:

سهراب مرادی در حرکت یکضرب ابتدا وزنه 176 کیلویی را بالای سر برد. وی در حرکت دوم خود وزنه 182 کیلویی را بالای سر کشید. قهرمان المپیک ریو 2016 در سومین حرکتش وزنه 184 کیلویی را بالای سر برد تا طلای حرکت یکضرب را بدست آورد.

سید ایوب موسوی دیگر وزنه‌بردار کشورمان در حرکت اول خود وزنه 166 کیلویی را نتوانست بالای سر ببرد. وی در حرکت دوم بار دیگر همین وزنه را انتخاب کرد و این‌بار به راحتی آن را بالا کشید تا برای حرکت سوم آماده شود. موسوی در سومین حرکتش وزنه 171 کیلویی را انتخاب کرد و موفق شد آن را بالای سر ببرد. وی در حرکت یکضرب به عنوان پنجمی رسید.

در این وزن سوبیروف از ازبکستان با 183 کیلو به مدال نقره رسید. دیژبالیس از لیتوانی نیز در این وزن به مدال برنز دست پیدا کرد.

حرکت دوضرب:

در حرکت دوضرب سید ایوب موسوی ابتدا وزنه 208 کیلویی را مهار کرد. وی در حرکت دوم خود توانست وزنه 214 کیلویی را بالای سر ببرد. موسوی در سومین حرکتش نیز وزنه 218 کیلوگرمی را انتخاب کرد که موفق به مهار آن نشد تا در حرکت دوضرب به مدال برنز دنیا دست پیدا کند. موسوی در مجموع با 385 کیلوگرم به مدال برنز جهان رسید.

سهراب مرادی در حرکت دوضرب به عنوان آخرین وزنه‌بردار روی تخته ایستاد. وی ابتدا وزنه 220 کیلویی را بالای سر قرار داد تا طلای دوضرب و مجموع را بدست آورد. مرادی در حرکت دوم خود وزنه 233 کیلوگرم را بالای سر برد تا بعد از 17 سال رکورد وزنه‌بردار لهستانی را بزند.

مرادی در مجموع نیز با 417 کیلوگرم طلا مجموع را بدست آورد و رکورد مجموع دنیا که در اختیار خودش بود را 4 کیلو بهبود بخشید.

مدال نقره یک ضرب بر گردن کیانوش رستمی

رقابت کیانوش رستمی و پرز مندز شیلیایی از همان اولین حرکات یک ضرب آغاز شد. کیانوش در اولین حرکت خود وزنه 170 کیلویی را مهار کرد؛ اما فورا مندز یک کیلوگرم بالاتر از او را بالای سر برد. رستمی در دومین حرکت خود موفق نشد وزنه 174 کیلویی را مهار کند تا کار برای او سخت شود. کیانوش فورا در حرکت بعدی 174 کیلوگرم را به نام خود ثبت کرد؛ اما مندز 175 کیلویی را بالای سر برد تا کیانوش در پایان حرکت یک ضرب دسته 85 کیلوگرم به عنوان دومی این حرکت دست پیدا کند.

اما اتفاق تلخ جایی رخ داد که کیانوش رستمی برای انجام حرکت دو ضرب به روی تخته آمد. مصدومیت زانو کار خود را کرد. کیانوش در اولین حرکت خود وزنه 212 کیلوگرمی را درخواست داد در حالیکه مندز پرز قبلا از 203 کیلوگرم را بالای سر برده بود. کیانوش 212 را 2 با در نیمه های راه به زمین انداخت تا نگرانی ها چند برابر شود. رستمی با توجه به درخواست 214 کیلوگرمی مندز درخواست یک کیلوگرم وزنه بالاتر را داد تا هم مندز از بالا بردن وزنه خود ناکام بماند و هم کیانوش. به این ترتیب کیانوش رستمی قهرمان المپیک ریو از ثبت رکورد در دوضرب باز ماند تا امید اصلی ایران در شب اول بدون مدال بماند.

کیانوش رستمی

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد