در راستای ارائه خدمات فیزیوتراپی و ارتوپدی به معلولین و زلزله‌زدگان؛

مرکز توانبخشی هلال احمر در منطقه زلزله زده سرپل ذهاب افتتاح شد

کد خبر: 299620
|
10:55 - 1396/09/08
نسخه چاپی
مرکز توانبخشی هلال احمر در منطقه زلزله زده سرپل ذهاب افتتاح شد
اسلام آبادخبر: در راستای ارائه خدمات ارتوپدی به معلولین و زلزله‌زدگان مرکز تواتنبخشی هلال احمر در منطقه زلزله زده سرپل ذهاب افتتاح شد.

به گزارشاسلام آباد خبر، به نقل ازشبکه اطلاع رسانی مرصاد ، فرزین معتمدی، معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه، با اشاره به افتتاح مرکز توانبخشی هلال احمر در منطقه زلزله زده سرپلذهاب گفت: این مرکز در راستای ارائه خدمات ارتوپدی و فیزیوتراپی به مردم زلزله زده  با حضور دکتر صفاریه معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر افتتاح و به بهره برداری رسید.

وی  با اشاره به زلزله اخیر کرمانشاه و بروز مشکلات توانبخشی بر اثر تخریب منازل و زیر آوار ماندن افراد، افزود: متاسفانه در چنین حوادثی بیشترین ضربه متوجه  افرادی است که در زیر آوار مانده ودر همان لحظه به درمانی فراتر از درمان سرپایی آنها توجهی نمی شود.

این مسئول عنوان کرد: در حوادث، جامعه  آُسیب دیده نیاز به دریافت خدمات توانبخشی در کوتاه ترین زمان و نزدیکترین مکان را دارند.

معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه با بیان اینکه با وقوع زلزله زیر ساخت های ارائه خدمات  توانبخشی در شهرستان سرپل ذهاب تخریب شده است، گفت: برای حفظ سلامت این افراد حادثه دیده جمعت هلال احمر کرمانشاه اقدام به تاسیس مرکزتوانبخشی کرد.

وی اذعان کرد: در این مرکز بازتوانی پس از شکستگی ها، کاهش درد، شروع زودترحرکت وبازگشت به زندگی سریعتر صورت می پذیرد.

معتمدی با اشاره به اینکه هزینه خدمات توانبخشی بسیار زیاد است، گفت: هزینه زیاد وعدم دسترسی عموم مردم به فیزیوتراپی و ارتوپدی فنی، این خدمات توسط پرسنل مجرب توانبخشی جمعیت بصورت رایگان در شهرستان سرپل ذهاب ارائه می شود.

وی تاکید کرد: اهدای انواع مچ بند، زانوبند، کمربند طبی و ... به رایگان براساس نظر پزشک یا کارشناسان فیزیوتراپی وارتوپدی فن ارائه می شود.

معاون بهداشت، درمان و توانبخشی هلال احمر استان کرمانشا با بیان اینکه خدمات توسط جمعیت هلال احمر با همکاری انجمن فیزیوتراپی ایران ارائه می شود، خاطر نشان کرد: ۴ تخت همزمان با دستگاههای پیشرفته خدمات دهی از روز گذشته کار خود را شروع و با استقبال قابل توجه بیماران وپزشکان متقاضی خدمات مواجه شده است.

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

پربازدیدترین ها