دکتر فلاحت پیشه:

زلزله زدگان برای محروم نشدن از کمک بلاعوض دولت کانکس نگرفته و در سرما به سر می برند

کد خبر: 299616
|
08:20 - 1396/09/08
نسخه چاپی
 زلزله زدگان برای محروم نشدن از کمک بلاعوض دولت کانکس نگرفته و در سرما به سر می برند
اسلام آبادخبر: عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: به تازگی سخنگوی دولت و رئیس سازمان برنامه وبودجه اعلام کرده است " کمک بلاعوض دولت در صورتی پرداخت خواهد شد که زلزله‌زده‌ها کانکس نگیرند چون کمک بلاعوض برای اسکان موقت است" و به دلیل نیاز مردم به تسهیلات در نظر گرفته شده از سوی دولت برای اسکان موقت از گرفتن کانکس امتناع کرده و مجبور به تحمل سرما شده اند تا با دریافت این تسهیلات بخشی از مشکلات ساخت مسکن خود را برطرف کنند.

به گزارشاسلام آباد خبر، حشمت‌الله فلاحت پیشه با اشاره به برگزاری جلسه روز دوشنبه نمایندگان هیئت دولت در سر پل ذهاب اظهار داشت:در این جلسه گزارش‌ بازدیداز مناطق مختلف ارائه شد و مصوبات خوبی شکل گرفت که می‌تواند بخشی از مشکلات مردم در این مناطق را حل کند.

 

 

وی گفت: کارهای دیگری نیز باید صورت بگیرد اما در این جلسه مقرر شده از مجموع درآمدها و هزینه های کشور در سال جاری و سال آینده، بودجه 100درصدی برای احیای زیرساخت های توسعه ای و عمرانی مناطق زلزله زده اختصاص پیدا کند و تا زمان رفع مشکلات این بودجه تکرار شود و نیز برآورد خسارت های وارد شده به کشاورزان و دامداران به خصوص در مورد احشام تلف شده در زلزله صورت گیرد تا روستاییان دوباره به چرخه تولید بازگردند و امیدواریم این اقدامات هر چه سریع تر اجرا شود.

 

 

نماینده مردم اسلام آباد غرب در مجلس ادامه داد: مقرر شد تا 100میلیارد تومان تسهیلات کم سود اضافه بر سهم استان داده شود و نیز مصوب شد تمام تسهیلات و وام های داده شده به کارخانجات بزرگ، کشاورزان، اصناف و تجار این هفت شهرستان،تنفس 2ساله و بدون سود داشته باشند که کمک بزرگی برای احیای کارخانجات و نیز سرعت در تولید آنها است.

 

 

وی با بیان افزایش 5میلیون تومانی تسهیلات گفت:افزایش تسهیلات ۳۵ میلیون تومانی در شهرها به ۴۰ میلیون تومان وتسهیلات ۲۵ میلیونی برای روستاها به ۳۰‌میلیون تومان برای ساخت مسکن مصوب شد. مبالغ تسهیلات بلاعوض در نظر گرفته شده از سوی دولت جهت اسکان موقت 2 تا 3میلیون تومان و نیز برای وسایل معیشتی 2 میلیون تومان است؛ تنها خواسته مردم تقویت این تسهیلات از جانب دولت می باشد زیرا که با احتساب هزینه حمل و نقل مصالح،پرداخت این مبالغ مشکلات را حل نمی کند و اعتقاد من بر 2 برابر شدن مبلغ تسهیلات است.

 

 

نماینده مردم اسلام آباد غرب در مجلس ادامه داد: در این جلسه تصویب شد بانک های خصوصی به سرعت تمام مدارس ویران شده را احیا کنند و نیز مقرر شد 50 درصد بودجه لازم برای بازسازی بیمارستانهای اسلام آباد غرب، سر پل ذهاب و دالاهو و خانه های بهداشت را دولت و 50 درصد دیگر را خیرین پرداخت کنند.

 

 

فلاحت پیشه باز شدن مرز کرمانشاه را از نیازهای مردم زلزله زده در شرایط فعلی دانست و تاکید کرد: مرزهای استان کرمانشاه باید باز شود زیرا که اقتصاد شهرهای زلزله زده از جمله اسلام آباد غرب، سر پل ذهاب، دالاهو، ثلاث باباجانی و قصر شیرین وابسته به مرز است، در این جلسه نیز پیشنهاد شد مرزها باز شوند تا اقتصاد این شهرها رونق پیدا کند و مردم بتوانند به فضای کسب و کار خود نیز کمک کنند.

 

 

وی ادامه داد: با توجه به ازدیاد آمار ویرانی و خرابی ها، تسریع در راه اندازی و بهره برداری از راه آهن کرمانشاه، اسلام آباد، قصر شیرین نیز در این جلسه تاکید شد تا هزینه حل و نقل مصالح و سایر خدمات کاهش یابد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان مصوبات این جلسه در جهت خرابی های مسکن مهر تصریح کرد: بازسازی مسکن مهر توسط پیمانکار با تایید و تضمین کیفیت انجام خواهد شد.

 

 

فلاحت پیشه درباره نصب کانکس برای زلزله زدگان گفت: نصب کانکس ها آغاز شده و نیز قرارگاه خاتم الانبیا آمادگی خود را برای نصب روزانه 400 کانکس اعلام کرده است اما به تازگی سخنگوی دولت و رئیس سازمان برنامه و بودجه اعلام کرده است " کمک بلاعوض دولت درصورتی پرداخت خواهد شد که زلزله‌زده‌ها کانکس نگیرند چون کمک بلاعوض برای اسکان موقت است"، به عقیده من برای کسانی که نیاز دارند باید کانکس نصب شود زیرا کمکی برای ساخت است.

 

 

وی ادامه داد: به دلیل نیاز مردم به تسهیلات در نظر گرفته شده از سوی دولت برای اسکان موقت از اسکان در کانکس ها امتناع کرده و مجبور به تحمل سرما شدند تا با دریافت این تسهیلات بخشی از مشکلات در ساخت مسکن خود را برطرف کنند؛ برخی مناطق سردسیر نظیر دالاهو، ریجاب، ثلاث، ازگله و سایر شهرها نیازمند دریافت کانکس حتی به صورت امانی هستند زیرا که کانکس بعد از بازسازی منازلشان به کار نمی آید اما دریافت تسهیلات بلاعوض کمک بزرگی برای مردم در این شرایط است.

منبع: جام جم آنلاین

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد