معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

بیمه بیکاری زلزله زدگان تا پایان سال باید پرداخت شود

کد خبر: 299504
|
15:20 - 1396/08/27
نسخه چاپی
بیمه بیکاری زلزله زدگان تا پایان سال باید پرداخت شود
اسلام آبادخبر: معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: بیمه بیکاری افراد زلزله زده تا پایان سال باید پرداخت شود.

به گزارشاسلام آباد خبر، به نقل ازشبکه اطلاع رسانی مرصاد، امید قادری مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه در جلسه ستاد مدیریت بحران سازمان بهزیستی اظهار داشت: کمیته های مختلفی در راستای خدمات رسانی به زلزله زدگان تشکیل شد و با توجه به وجود ۸ هزار و ۴۰۰ معلول در مناطق زلزله زدگان باید حمایت ویژه ای از این افراد صورت بگیرد.

به گفته مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه، ۱۰۰ تیم روانشناسی بهزیستی در مناطق زلزله زده برای ارائه خدمات روانشناختی مستقر هستند.

این مسئول با اشاره به انجام حمایت های روانی از کودکان، گفت: تاکنون گزارشی مبنی بر شناسایی کودکان بی سرپرست در مناطق زلزله زده اعلام نشده و درصورت شناسایی سازمان بهزیستی متولی بررسی هرگونه فرزندخواندگی خواهد بود.

 قادری اضافه کرد: در خصوص اسکان سالمندان دچار حادثه شده نیز تاکنون ۵ سالمند به مراکز سالمندان ما برای اسکان ارجاع داده شد . با توجه به اینکه مناطق آسیب دیده ما دارای۲۵۰ زن سرپرست خانوار است پیش بینی می شود تعداد این افراد افزایش پیدا کرده باشد.

وی همچنین از ۴۶۲ مورد خدمات تخصصی کودک به حادثه دیدگان خبر داد و گفت: ۱۵ هزار نفر ساعت خدمات مددکاری نیز ارائه شده است.

این مسئول گفت: ادارات بهزیستی سرپل ذهاب و ثلاث باباجانی در این حادثه تخریب شده  و بهزیستی تنها اداره ای است که در این شهرستان فعالیت خود را آغاز کرده است. 

جمشید تقی زاده معاون امور مجلس، حقوقی و استانها وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در این جلسه گفت: پس از وقوع حادثه سازمان تأمین اجتماعی موظف شد با قید فوریت و مرکزیت کرمانشاه نسبت به بستری حادثه دیدگان اقدام کند.

معاون امور مجلس، حقوقی و استانها وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، گفت: صندوق عشایر مکلف شد پس از این حادثه بلافاصله مستمری بیمه شدگان متوفی را برقرار کند و بیمه بیکاری افراد تا پایان سال پرداخت شود.

این مسئول با اشاره به موضوع خسارت وارد شده به واحدهای تولیدی، از تنفس بیمه اجتماعی برای دوسال این واحدها خبر داد.

وی از ارسال ۱۵۵ کامیون تریلر وسایل کمک از سوی ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان های دیگر با محوریت کرمانشاه به مناطق زلزله زده خبر داد.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد