دست‌های یاری‌گر نورچشمی‌های انقلاب دور از لنز دوربین‌ها/ سپاه در کنار مردم

کد خبر: 299482
|
09:18 - 1396/08/24
نسخه چاپی
دست‌های یاری‌گر نورچشمی‌های انقلاب دور از لنز دوربین‌ها/ سپاه در کنار مردم
اسلام آبادخبر: نیروهای سپاه پاسداران یا به تعبیر مقام معظم رهبری نورچشمی‌های انقلاب، این روزها دست‌های یاری‌گر زلزله‌زدگان غرب کشورشده وخدمات بی‌ریای آنها در قاب تصویرها هم نگنجیده است.

به گزارشاسلام آباد خبر، به نقل ازشبکه اطلاع رسانی مرصاد ، این روزها غم کرمانشاه آواری شده بر دلهای ایرانیان و تمام آنهایی که امکان آمدن به منطقه را ندارند به هرنوعی سعی می کنند با مردم آسیب دیده ابراز همدردی کنند، همه نهادها و ارگانها نیز پای کار هستند تا بلکه اندکی از بار این مصیبت بکاهند.

در حالی که لنز دوربین ها هم مرتب ابعاد این فاجعه بزرگ را به جهان مخابره می کنند و ابعاد فاجعه را از دید تیزبین خود به مردم نشان می دهند، اما هستند کسانی که بی ادعا و بی ریا به دور از لنز و فلش دوربین ها به مردم مصیبت زده خدمت می کنند و دست های یاری گر آنها شده اند.

فرزندان مولود مبارک انقلاب اسلامی به تعبیر زیبای مقام معظم رهبری با لبیک به مرید خود دل به دریا زده و حالا این روزها که غرب ایران، قلب ایران شده است تمام قوای خود را این بار برای پاسداری از مردمانی به کار آورده اند که در ۸ سال دفاع مقدس چون کوه پشت به پشت ایران اسلامی دادند و با دست خالی در برابر دشمن تا دندان مسلح ایستادند، اما اینبار قامتشان خمیده از غمی که جگرسوز است و دل هر انسانی را به درد می آورد.

3

مناطق زلزله زده از همان ساعات اولیه شاهد حضور فرماندهان عالی رتبه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود که دوشادوش برادران ارتشی خود به میدان آمده بودند اما این بار نه برای دفاع برای نمایش حس وطن پرستی و مردم دوستی شان برای اینکه به جهان ثابت کنند این دو نیروی توانمند همواره در قلب مردم جای دارند و از بطن همین مردم شکل گرفته اند.

اما از همان ابتدای کار طی جلسه ای تقسیم بین این دو نیروی تلاشگر صورت گرفت و ارتش مسئول امدادرسانی به شهرها و سپاه هم مسئول کمک رسانی به روستاها شد، روستاهایی که عکس های مخابره شده از مردم منطقه خبر از تخریب کامل اکثر آنها می داد، در این مناطق که وسعت خرابی هم بسیار زیاد است نیروهای سپاه در سکوت خبری فاجعه ای را مدیریت می کنند که هیچکس خدمات آنها را به تصویر نکشید، اشک های غم در سوگ هم وطنانشان را کسی تصویرگری نکرد، دست های نوازشگرشان را کسی ندید و باز هم کمک های بی ریای آنها به مردم مصیبت دیده در قاب هیچ تصویری نگنجید.

حضور فرمانده سپاه در منطقه و دلگرمی به مردم

سرلشکر جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران از نخستین مسئولان کشوری بود که خود را به کرمانشاه رساند تا عمق این واقعه را از نزدیک ببیند که در همان ابتدا هم تاکید کرد که سپاه با حداکثر توان در صحنه است، سپس با حضور در میان مردم به آنها اطمینان داد که تمام امکانات سپاه در اختیار مردم است و تاکید کرد که وسایل اسکان و مواد غذایی باید به سرعت در میان مردم توزیع شود.

بعد از پایان جلسه سرلشکر جعفری دستورات لازم برای امداد رسانی و به کارگیری امکانات سپاه را ابلاغ کرد و به مردم دلگرمی داد داد که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پیرو تدبیر فرماندهی معظم کل قوا حداکثر تلاش و همت خود را برای کاهش آلام مردم و کمک به آنان انجام خواهد داد و امدادرسانی به زلزله زدگان با قوت و قدرت ادامه دارد.

 اما سردار غیب پرور، رئیس سازمان بسیج مستضعفین با حضور در مناطق زلزله زده اعلام کرد که  بسیج با تمام توان آمادگی دارد در بخش مسکن عزیزان زلزله زده ورود کند و از تشکیل ستاد ویژه مناطق زلزله زده به فرماندهی سردار فضلی جانشین سازمان و عضویت بنیاد تعاون بسیج و بسیج سازندگی و همچنین تشکیل بسیج جامعه پزشکی و بسیج مهندسین عمران خبر داد.

سردار غیب پرور اظهار کرد که گردان‌های بیت المقدس و سپاه نبی اکرم کرمانشاه از همان ساعات نخستین زلزله با تمام ظرفیت و تجهیزات حضور پیدا کردند، گروههای جهادی دانشجویی در حال اعزام هستند.

سردار علی فضلی جانشین سازمان بسیج مستضعفین هم در جلسه ستاد بحران کرمانشاه روز گذشته بیان کرد: در ساعات اولیه حادثه، حیاتی ترین بخش موضوع امداد و نجات است که این موضوع تاکنون با جدیت دنبال شده و امدادرسانی تا اطمینان کامل از اینکه همه زلزله زدگان امدادرسانی شده اند را دنبال می کنیم.

1

وی گفت: با توجه به برودت سرما و لزوم اسکان اضطراری، این آمادگی را داریم که هر جغرافیایی که به بسیج و سپاه واگذار شود ما برای اسکان اضطراری اقدام کنیم.

رصد هوایی منطقه توسط فرمانده قرارگاه خاتم الانبیاء (ص)

حالا مناطق زلزله زده شاهد حضور یکی دیگر از فرزندان سپاهی خود یعنی سردار عبداللهی فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌ الانبیاء (ص) بود که نوید سازندگی و امید را در دلها زنده می کرد و وی به همراه معاونین و مدیران عامل گروه های تخصصی تابعه عازم مناطق زلزله زده شد و در بازدید هوایی مناطق زلزله زده استان کرمانشاه را به دقت رصد کرد.

این فرمانده عالی رتبه سپاه پس از بازدید هوایی اعلام کرد که پراکندگی که  در روستاها وجود دارد و صعب العبور بودن و عدم استحکام منازل، عمق زلزله را بسیار زیاد کرده است و با توجه به مشاهداتی که از اولین روستا تا پایین ترین قسمت در منطقه سرپل ذهاب صورت گرفته، درصد تخریب  از ۶۰ تا ۱۰۰ درصد  است که  می طلبد توان ویژه برای اسکان موقت مردم به کار گرفته شود و سپس بحث بازسازی و نوسازی منطقه را دنبال کینم.

پخت روزانه ۴۰ هزار پرس غذا

سردار عبداللهی اظهار داشت: وضعیتی که وجود دارد در مرحله اول خدمات رسانی است و همه خدمت کردند ولی حوزه زلزله به حدی است که باید بیشتر از این در میدان حضور داشته باشیم، همچنین با مراجعه به روستاها، تقاضای مردم برای چادر و پتو بود لذا کارهایی برای توزیع چادر و پتو وسایل گرمایشی انجام شد.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌ الانبیاء (ص) افزود: روزانه ۴۰ هزار پرس غذا در حال پخت است و تقسیم می شود همچنین دو دستگاه بالگرد  اختصاص یافته  و از کرمانشاه پتو و چادر را منتقل و تقسیم می کنیم.

2

استقرار بزرگترین بیمارستان صحرایی کشور در مناطق زلزله زده

سپاه این بار در ادامه کمک رسانی فوری به زلزله‌زدگان کرمانشاه، تجهیزات برپایی بزرگترین بیمارستان صحرایی کشور را به همت بسیج جامعه پزشکی سپاه صاحب الزمان(عج) استان اصفهان، به کرمانشاه منتقل کرد، این بیمارستان صحرایی، پرتابل و قابل انتقال است و شامل چادر و کانکس بوده و از اتاق عمل، امکانات بستری سرپایی و جراحی، زنان و زایمان، داروخانه و آزمایشگاه رادیولوژی، حتی دندانپزشکی و آشپزخانه برخوردار است.

روز اول حادثه است و رفته رفته امدادرسانی ها نظم خاصی پیدا کرده و اسکانهای موقت با چادر و در مراکز پیش بینی شده در حال انجام است، سردار ریحانی فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه از ارسال و توزیع ۴۰ خودروی باری حاوی حدود ۴۰۰ تُن مواد غذایی از جمله کنسرو، نان و آب معدنی در روستاها خبر می دهد و اینکه گردان های مهندسی و رزمی سپاه، ماشین آلات عمرانی و حمل نقل با اولویت شدت خسارات در منطقه هستند.

امروز هم سردار پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه در مناطق زلزله زده غرب کشور حضور یافت و تجهیزات مهندسی نیروی زمینی سپاه نیز با دستور وی به مناطق زلزله زده کرمانشاه اعزام شدند.

ارسال اقلام ضروری و مورد نیاز مردم مناطق زلزله زده غرب کشور توسط هواپیماهای نیروی هوافضا سپاهو توزیع آن بین زلزله زدگان، جمع آوری کمکهای مردمی توسط سپاه ناحیه کرمانشاه، اعزام گروه‌های جهادی طلاب و دانشجویان برای امدادرسانی به مردم زلزله‌زده، بارگیری کمک های مردمی توسط ناحیه مقاومت بسیج خرمشهر، تهیه ۶۰۰۰ آب بسته بندی، ۱ تن خرما و اعزام ۲۰ نفر از اعضای بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد کرمانشاه به سرپل ذهاب، جمع آوری کمک های مردم سنقر و ارسال آنها به این مناطق توسط سپاه ناحیه این شهرستان و... تنها گوشه ای از اقدامات نورچشمی های انقلاب اسلامی است که کمتر مورد عنایت رسانه های استانی و کشوری قرار گرفت.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

پربازدیدترین ها