منطقه ویژه اقتصادی اسلام آبادغرب فرصتی برای کاهش نرخ بیکاری

کد خبر: 299293
|
13:33 - 1396/08/09
نسخه چاپی
منطقه ویژه اقتصادی اسلام آبادغرب فرصتی برای کاهش نرخ بیکاری
اسلام آبادخبر: وجود منطقه ویژه اقتصادی اسلام آبادغرب و توسعه آن می تواند آمار بیکاری در استان کرمانشاه را تا حد محسوسی کاهش دهد و این خود نیازمند تغییر نگاه اقتصادی مردم و نیز مسئولان است.

به گزارشاسلام آباد خبر،  استان کرمانشاه در سالهای اخیر با داشتن بیشترین آمار بیکاری به عنوان به عنوان بیکارترین استان کشور شناخته شده است که کسب این مقام و رتبه نیازمند واکاوی است، زیرا با داشتن این همه پتانسیل اقتصادی، قرار گرفتن در صدر بیکارترین استان کشور برای کرمانشاه تعجب برانگیز و صدالبته نگران کننده است.

 


از سویی دیگر در بین شهرستان های کرمانشاه، اسلام آبادغرب که پرجمعیت ترین شهرستان استان محسوب می شود، بیشترین آمار بیکاری در بین شهرهای کرمانشاه را در اختیار دارد.
شهرستان اسلام آبادغرب با داشتن موقعیت استراتژیکی خود از نظر اقتصادی، کشاورزی، سیاسی و… هرگز نباید رتبه اول بیکاری استان را در اختیار خود داشته باشد، لذا باید چندین عامل را برای این آمارهای نگران کننده و تکراری برشمرد.

 


فرامرز کوشکی، استاد دانشگاه در این باره به خبرنگار خبرگزای اقتصادی ایران گفت: متاسفانه هر سال در دو نوبت یا حتی بیشترین مدال بیکارترین استان کشور را نصیب خود می کنیم که به نظر بنده این جایگاه به هیچ وجه در شان استانمان نیست.
این استاد دانشگاه ادامه داد: البته نباید تمام قصور را به گردن دولت مردان کنونی و قبلی انداخت، بلکه بخشی از این مشکل معلول فرهنگ اشتباه کارآفرینی خود مردم این استان است.

 


کوشکی تاکید کرد: اگر تحقیقی میدانی نسبت به وضعیت نقدینگی در بین مردم کرمانشاه داشته باشیم، می بینیم که آن دست از افرادی که دارای تمکن مالی هستند نقدینگی خود را به جای هزینه کردن در حوزه کارآفرینی به عنوان سپرده در بانکها و موسسات به ودیعه می گذارند و از سود سپرده های خود ارتزاق می کنند که این خود یکی از عوامل این همه بیکار در استان کرمانشاه می باشد.
وی در ادامه سخنان خود به بیکاری در اسلام آبادغرب که بزرگترین شهرستان کرمانشاه می شود هم اشاره کرد و گفت: شهرستان اسلام آبادغرب در شاهراه عبور و مرور و ترانزیت استان و حتی غرب کشور قرار دارد، ولی کسب رتبه بیکارترین شهرستان استان برازنده اسلام آبادغرب نیست.
این استاد دانشگاه گفت: اگر قرار است فعالترین شهرستان استان در بحث اقتصادی مطرح باشد، این حق اسلام آبادغرب است، ولی متاسفانه موضوع عکس این باور می باشد.

 


وی با تاکید بر اینکه در سالهای گذشته نمایندگان این شهرستان در مجلس تلاشی در خور توجه برای کاستن آمار بیکاری در اسلام آبادغرب نداشته اند، بیان کرد: تمام زیرساختها را در این شهرستان داریم ولی بازهم شاهد این همه تحصیلکرده بیکار باشیم، خود نشان شاهکار مسئولان است!!
مریم السادات موسوی، مشاور اقتصادی یکی از کارخانه های استان کرمانشاه نیز در این باره در گفتگو با خبرنگار خبرگزای اقتصادی ایران با ابراز نگرانی از وضعیت بیکاری در کرمانشاه و شهرستان اسلام آبادغرب، گفت: در سالهای اخیر شاهد ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در شهرستان اسلام آبادغرب بوده ایم و چندی است که روند احداث مراکز صنعتی و تولیدی در این منطقه ویژه آغاز شده است.

 


این مشاور اقتصادی گفت: وسعت کمی و کیفی این منطقه ویژه اگر بتواند در مسیر درست و استاندارد حرکت کند و از سوی دیگر از نیروهای بومی شهرستان و استان استفاده کند، نه تنها می تواند تا حد قابل محسوسی از آمار بیکاران بکاهد، بلکه خود می تواند مزایای دیگری برای کرمانشاه و اسلام آبادغرب به دنبال داشته باشد.
موسوی ادامه داد: احداث پالایشگاه، گمرک، مینی پالایشگاه و… در منطقه ویژه اقتصادی اسلام آبادغرب خود می تواند یک تنه بخش اعظمی از اشتغالزایی را نصیب خود کند.

 


براساس این گزارش در سال جاری در منطقه ویژه اقتصادی اسلام آبادغرب شاهد افتتاح چندین مرکز تولیدی و صنعتی بودیم، با این حال امید است نیروهای این منطقه را بیکاران خود شهرستان و استان تشکیل دهد.

منبع: اکونیوز

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد