در کمیته مقابله با آنفلوآنزای پرندگان اسلام آبادغرب مطرح شد؛

تشکیل تیم مشترک مقابله با کشتار غیرمجاز طیور در اسلام‌آباد غرب

کد خبر: 299291
|
10:36 - 1396/08/09
نسخه چاپی
تشکیل تیم مشترک مقابله با کشتار غیرمجاز طیور در اسلام‌آباد غرب
اسلام آبادخبر: در کمیته مقابله با بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان اسلام آباد غرب بر تشکیل تیم مشترک برای مقابله با کشتارغیرمجاز طیور و تجهیز کشتارگاه این شهرستان به سیستم پیش سرد تاکید کرد.

به گزارشاسلام آباد خبر، کمیته مقابله با بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان و مبارزه با کشتار غیرمجاز دام و طیور در شهرستان اسلام آباد غرب به ریاست افشین کریمی فرماندار این شهرستان در محل فرمانداری با حضور ادارات مربوطه برگزار شد.

 

 

در ابتدای این جلسه دکتر صیدمحمد قاسمی سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان اسلام آباد غرب به ارائه مطالبی در خصوص بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان و وضعیت این بیماری در جهان و کشور پرداخت و گفت: با سر شدن هوا احتمال بروز این بیماری افزایش می یابد.

 

 

وی بیان داشت: لازم است که مجموعه دستگاه های دولتی آمادگی کافی جهت مقابله با رخداد احتمالی این بیماری را داشته باشند و در زمینه مبارزه با کشتار غیرمجاز طیور در این شهرستان نیز برخوردهای قانونی لازم را اعمال کنند.

 

 

سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان اسلام آباد غرب همچنین بر لزوم همکاری سایر دستگاه ها در مبارزه با کشتار غیرمجاز دام در داخل و خارج از شهر تاکید کرد.

 

 

در ادامه فرماندار اسلام آباد غرب نیز اظهار داشت: بخشداران تابعه از طریق شوراهای اسلامی و دهیاران و مرکز بهداشت و درمان از طریق بهورزان روستاها هرگونه تلفات غیرعادی در طیور را به شبکه دامپزشکی گزارش دهند و برای آموزش مردم با شبکه دامپزشکی همکاری کنند.

کریمی همچنین بر لزوم تشکیل تیم مشترک از ادارات ذی ربط در راستای مبارزه با کشتار غیرمجاز طیور زنده در سطح شهرستان تاکید کرد و افزود: شهرداری باید تا پایان سال کشتارگاه دام شهرستان را به سیستم پیش سرد مجهز کند.

منبع: مهر

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد